Iemand bekend met Comodo free firewall?
Moderator: Moderators
Iemand bekend met Comodo free firewall?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Eigenlijk vooral of hij betrouwbaar is. En is dat beter dan alleen een virus scanner als AVAST (die heb ik nu) bijvb?Fenomeen schreef:Wat moet ie doen?
Speciale wensen?
PS: Vond nog een test van Firewalls hier:
http://www.gratissoftwaresite.nl/testla ... s+de+beste
Ik heb eigenlijk geen klachten over de firewall van mijn router en de standaard windows firewall in combinatie met avast.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Dat hangt meer van de gebruiker af dan van de firewall.Fishhook schreef: Eigenlijk vooral of hij betrouwbaar is.
Het zijn 2 totaal verschillende soorten programma's, een firewall kan voor extra veiligheid zorgen mits je enige pc kennis hebt.En is dat beter dan alleen een virus scanner als AVAST (die heb ik nu) bijvb?
Gaat het alleen om inkomend verkeer is een aparte firewall niet nodig, de meeste modems en routers zijn dat al.
Wil je uitgaand verkeer in de gaten houden heb je een firewall nodig.
Comodo is prima maar vergt flink wat pc kennis, Sunbelt is iets eenvoudiger.
Over Zone Alarm kan ik niets zeggen, die ken ik niet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ok, bedankt.
Over AVAST ben ik eigenlijk ook wel tevreden, zit op mijn vrouws PC, de mijne staat bij Paradigit en als die terug komt zet ik er denk ook AVAST op.
Ik had McAfee maar daar was ik niet tevreden over, ik had een virus maar McAfee had dat niet opgemerkt.
Over AVAST ben ik eigenlijk ook wel tevreden, zit op mijn vrouws PC, de mijne staat bij Paradigit en als die terug komt zet ik er denk ook AVAST op.
Ik had McAfee maar daar was ik niet tevreden over, ik had een virus maar McAfee had dat niet opgemerkt.
-
siger
Ha, Avast, heb ik ook. Wat is er feitelijk mis met de ingebouwde Windows-firewall (in XP en Vista?)Fishhook schreef:Eigenlijk vooral of hij betrouwbaar is. En is dat beter dan alleen een virus scanner als AVAST (die heb ik nu) bijvb?Fenomeen schreef:Wat moet ie doen?
Speciale wensen?
PS: Vond nog een test van Firewalls hier:
http://www.gratissoftwaresite.nl/testla ... s+de+beste
-
siger