ik snap het soms niet meer

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

joaddan

ik snap het soms niet meer

Bericht door joaddan »

In zijn huis in Almere heeft een 46-jarige man zijn dochters van drie en zeven jaar oud gedood en daarna zelfmoord gepleegd. De politie vond de lichamen nadat de 35-jarige ex-vrouw van de man alarm had geslagen.

Wordt het nu zo dat we dit aanhoren -lezen en dit naast ons neerleggen? Het shokkende van de eerste keer is er al weer af en het is nu elke week wel een keer raak in Nederland, dat een ouder, kinderen of kind of kind die van ex is ombrengt, in een groep mensen rijdt, op een school dood, kinderdagverblijf.
Ik snap er de joja niet van. Wat brengt men zover? Nederland begint goed ziek te worden.
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Ik vrees dat de maatschappij idd aardig verziekt is ja.. Of DAT de reden is dat dit soort dingen vaker lijken te gebeuren weet ik ook niet.

Misschien is het het overwegen waard om eens kritisch naar psychische hulpverlening te kijken. Niet zozeer wat ze doen , maar of ze in geval van nood goed bereikbaar en toegankelijk zijn.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Opvallend is dat er altijd wordt gesproken over een "familiedrama". Ik zou het eerder dubbele moord en zelfmoord willen noemen. De term "familiedrama" suggereert dat iets hen overkwam, zonder dat ze er iets aan konden doen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
axxyanus
Moderator

Re: ik snap het soms niet meer

Bericht door axxyanus »

joaddan schreef:In zijn huis in Almere heeft een 46-jarige man zijn dochters van drie en zeven jaar oud gedood en daarna zelfmoord gepleegd. De politie vond de lichamen nadat de 35-jarige ex-vrouw van de man alarm had geslagen.

Wordt het nu zo dat we dit aanhoren -lezen en dit naast ons neerleggen? Het shokkende van de eerste keer is er al weer af en het is nu elke week wel een keer raak in Nederland, dat een ouder, kinderen of kind of kind die van ex is ombrengt, in een groep mensen rijdt, op een school dood, kinderdagverblijf.
Ik snap er de joja niet van. Wat brengt men zover? Nederland begint goed ziek te worden.
Heb je dan cijfers dat het vroeger anders was? Ik zal niet ontkennen dat het een tragedie is maar vroeger zou de kans gewoon veel kleiner geweest zijn dat je het te weten gekomen zou zijn.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het is inderdaad zo dat het vroeger niet anders was wat moord en doodslag betrof.
Alleen is er nu veel meer aandacht vanuit de media zowel landelijk (journaals) als plaatselijk (bijv. Hart van Nederland). Al die media smeken om aandacht en daarom wordt elk drama zo breed mogelijk gepresenteerd en wordt elk detail besproken.
Dit kan wel leiden tot 'kopieergedrag'; iemand die behoorlijk in de problemen zit kan een zelfde soort actie ondernemen omdat hij/zij in hetzelfde schuitje zit. Of iemand kan op dezelfde manier een moord plegen. Ik meen me te herinneren dat een twintigtal jaar geleden er ophef was over een moord die precies leek op een moord uit de serie Derrick waarvan een aflevering vlak voor de moord was uitgezonden.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
joaddan

Bericht door joaddan »

The Prophet schreef:Opvallend is dat er altijd wordt gesproken over een "familiedrama". Ik zou het eerder dubbele moord en zelfmoord willen noemen. De term "familiedrama" suggereert dat iets hen overkwam, zonder dat ze er iets aan konden doen.
Het is een drama - ramp- voor de overgebleven familie en bekenden. Het is en blijft moord idd. Ik weet niet of het vroeger minder of net zo vaak voorkwam. Er zijn veel meer echtscheidingen (waarmee dit toch vaak ten grondslag ligt) en veel mensen kunnen er blijkbaar niet goed mee omgaan.
Maar dat de kinderen dan maar ook 'meegenomen worden' dat is zo onbegrijpenlijk, tenzij je gaat denken; ik ze niet,. jij dan ook niet. :?
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

joaddan schreef:
The Prophet schreef:Opvallend is dat er altijd wordt gesproken over een "familiedrama". Ik zou het eerder dubbele moord en zelfmoord willen noemen. De term "familiedrama" suggereert dat iets hen overkwam, zonder dat ze er iets aan konden doen.
Het is een drama - ramp- voor de overgebleven familie en bekenden. Het is en blijft moord idd. Ik weet niet of het vroeger minder of net zo vaak voorkwam. Er zijn veel meer echtscheidingen (waarmee dit toch vaak ten grondslag ligt) en veel mensen kunnen er blijkbaar niet goed mee omgaan.
Maar dat de kinderen dan maar ook 'meegenomen worden' dat is zo onbegrijpenlijk, tenzij je gaat denken; ik ze niet,. jij dan ook niet. :?
Ik denk dat de toename in echtscheidingen verklaard wordt door de mogelijkheid daartoe.
Alsmede de sociale acceptatie.

Als de man zo gestresst is en geen uitweg meer ziet en ook niet meer weet hoe hij zijn
kinderen moet onderhouden ziet hij het misschien als clementie naar zijn kids toe ?

Vervelende gebeurtenissen :cry:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is toch geen normale reactie om je kinderen te vermoorden, ook als je even geen uitweg ziet. Ik vind het toch verregaande gestoord om tot moord over te gaan en zeker op je eigen kinderen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

http://static.rnw.nl/migratie/www.werel ... redirected

"In het merendeel van de gevallen worden kinderen volgens Verheugt door hun ouders uit liefde vermoord. Zij willen hun kinderen beschermen tegen het grote leed dat zij zelf ervaren. De ouders geloven daadwerkelijk dat ze hun kind een dienst bewijzen door het te doden, zeker als ze zelf al suïcideplannen hebben."

Net even snel opgezocht....
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Een van de kinderen die is omgebracht is zit op dezelfde school als mijn kinderen. Mijn zoontje heeft zelfs één jaar met haar in de klas gezeten. Vanochtend kwam ik nietsvermoedend met de kids op school toen ik het nieuws te horen kreeg.

Vanochtend met een politieagent gesproken die bij de school aanwezig was. Door de media-aandacht lijkt het vaak voor te komen, wat vlgs. hem niet zo was. Kan het zo zijn dat de uitgebreide media-aandacht bij dit soort gevallen mensen op een idee brengt? Dat vroeg deze agent zich af en ik eigenlijk ook.

Ik heb het niet gezien, maar het schijnt dat bij Hart van Nederland naam en toenaam zijn genoemd. Ook las ik in de kranten vanochtend op het huisnummer na ook het adres waar de vader woonde. Kan dit door de beugel? Ik vind van niet! Waar is het recht privacy gebleven? Wat is de meerwaarde vanuit journalistiek oogpunt bezien van het noemen van de naam en het adres?

Naar het schijnt was de man zijn baan verloren, had financiele problemen en dan nog de scheiding tegelijk op z'n bordje. Hij zou ook hiervoor in therapie zijn. Tsja, wat bezielt zo'n man? Wanhoop? Wraak op z'n ex? Had de hulpverlening dit moeten zien aankomen? Was de man geinspireerd door de gebeurtenis in Zwijndrecht? Wie zal 't zeggen?

Moet de media mss terughoudender zijn met details e.d.? Ik vind van wel! Was het dan niet gebeurd? Ik weet het niet! Dat is imo koffiedik kijken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Vin
Ja, dat kan allemaal wel zo zijn, maar het blijft gestoord om zo te denken en handelen. En kennelijk kun je door bepaalde omstandigheden dus zo gestoord worden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

Kitty schreef:@Vin
Ja, dat kan allemaal wel zo zijn, maar het blijft gestoord om zo te denken en handelen. En kennelijk kun je door bepaalde omstandigheden dus zo gestoord worden.
Natuurlijk, mee eens dat er sprake van een storing is. Een psychische storing.
Ik vind het dan altijd belangrijk om te kijken waarom iemand tot zo'n actie overgaat,
de verklaring ; mijn vrouw verlaat me dus ik vermoord daarom mijn eigen kinderen
om haar een hak te zetten lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Zat net verder te lezen;
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0708/0 ... oding.html

"In een kwart van de gevallen gaat het om een jonge moeder die haar pasgeboren kind doodt: neonaticide genoemd. De baby is dan nog geen dag oud. "

Neonaticide.....verrijking van mijn woordenschat, geen verrijking van mijn wereldbeeld.
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Zelfmoord is afschuwelijk voor de nabestaanden.Egoistisch wordt er vaak gezegd. En als je nu zelf door wat voor omstandigheden dan ook suicidaal bent, en je wilt je nabestaanden, je kinderen dit verdriet niet aandoen..................

Het schijnt dat het vaak gebeurd onder invloed van antidepressiva, die je emotieloos maken.

groet Kristel
joaddan

Bericht door joaddan »

Het schijnt dat het vaak gebeurd onder invloed van antidepressiva, die je emotieloos maken.
Ik ben behoorlijk 'ver' weg geweest, maar hoogstens wilde ik mezelf wat aan doen, omdat ze niets meer aan me hadden. Emotieloos ben je niet! De scherpe kantjes gaan eraf. Je kan denken, maar wat maakt het nu net, dat je je kinderen ook wilt doden? Was hij wel depresief? Het zat um niet mee, had hulp....ik weet het echt niet...en de media? Kan ook waarschuwend werken><heeft altijd twee kanten toch?
Op naar de volgende?????
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Ik denk dat het niet zozeer depressiefiteit is, maar pure onmacht.

Onmacht komt vaak voor bij mensen die niet van zichzelf houden.

Overigens "lijkt" het vaak te gebeuren, doordat de media er bovenop zitten.
Toch kan het een verschijnsel zijn wat past bij de hedendaagse leefwijze.
Plaats reactie