Aan dit incident kun je nu niets meer doen (behalve de godsdienstwaanzinnige ouders straffen).
Aan soortgelijke toekomstige incidenten kun je, voordat het kwaad is geschiet, zelden tot nooit iets doen.
Nu of in de toekomst is het onwaarschijnlijk dat er maatregelen bestaan of verzonnen kunnen worden die een soortgelijk incident kan voorkomen.
We kunnen dus weinig doen!
En ik heb alleen besproken wat we
niet kunnen doen.
Maar wat kunnen we dan
wel doen?
We kunnen -
achteraf! - en bij ieder soortgelijk incident in de toekomst het bidden ter discussie stellen. Vragen zoals:
- Wat is het nut van bidden?
- Wat is het effect van bidden?
- Wat is de betrouwbaarheid van bidden?
Ook dit helpt niet voor de die-hard religieuze fanaten. Daar wil ik mijn energie ook niet in steken. Dit soort discussies dienen, verplicht zou ik haast zeggen, op school gevoerd te worden met als doel om als tegengif te dienen tegen het vergiftigen van de huidige jeugd. Destructieve religieusiteit is iets wat (helaas!) een langzame dood sterft want deze giftige memen zijn over het algemeen (helaas!) nogal hardnekkig.
Gelukkig wordt de jeugd, ook in Nederland en tot groot ongenoegen van bepaalde ouders, overspoeld met gezonde MTV beelden waar sex als iets normaals en plezierigs wordt getoond en is tegenwoordig internet niet te vermijden, een informatiebron waar de jeugd zich onbekommerd en onbezonnen kunnen uitleven en vroeg in aanraking kunnen komen met de geneugten van dit leven (ja! Weer o.a. sex!) en de potentie hebben om de absurditeit van het/hun geloof in te zien (o.a. door dit forum).
Zwarte kousen kerken en het geforceerde zelf-isolement van zwarte kousengemeentes worden dan ook door deze verderfelijke open communicatiemiddelen steeds zeldzamer. Deze streng christelijke eilandengemeenschappen bestaan nog wel, dat ontken ik niet, maar het fanatisme wordt,
als groep, met iedere generatie een stukje minder. Daarom wordt vaak ook
die enkele individu die nog wel vergiftigd wordt door de deze religieuze memen in het zonnetje gezet en gekoesterd. Zie o.a.:
http://www.youtube.com/watch?v=cyr1iu_5F-g
Voor het...euh...nut van religie is de volgende
persoonlijke mening een mooi
en goed onderbouwd argument, zie:
http://www.youtube.com/watch?v=NzBE3LNmKK8
(p.s. ...voor wat betreft de laatste paar seconden van deze video...hij en zijn papagaai hebben altijd ruzie

- de papagaai is nogal luidruchtig storend aan het einde van zijn video)
MvG, Wim Ahlers.