Ja, ik ben ongeveer sinds m'n 12e al geïnteresseerd in politiek. Later is de link naar godsdienst gelegd, dan bedoel ik dus wat georganiseerde religie met de maatschappij doet. Ik kwam erachter dat er zoveel schade wordt veroorzaakt en is veroorzaakt door de 3 grote Abrahamitische religies, dat ik zeker wist dat de 'God' van deze 3 religies niet kan bestaan, of het moet een hele slechte god zijn en dat ik me dus ook nooit zou aansluiten bij zo'n organisatie.LordDragon schreef:welkom
aha, en dat op je 15, prachtigIk ben een pantheïst, seculier humanist en anti-theïst (in de vorm dat georganiseerde religie (daar doel ik dus vooral op het Jodendom, Christendom en de Islam) schadelijk is voor de maatschappij).![]()
MVG, LD.
Later ben ik me ook gaan verdiepen in wat 'God' eigenlijk voor mij is en ik ben daar nooit goed uitgekomen. Ik vind atheïsten de beste ideeën over de maatschappij hebben, ze geloven in niks en kunnen dus het minste schade aandoen, maar toch voelde ik me niet thuis bij atheïsten, het is me allemaal net wat te leeg en te rationeel (ik volg en schrijf dagelijks op een atheïstisch forum, al ruim een half jaar ondertussen).
Later heb ik eigenlijk zelf een theorie bedacht, want ik vond het raar dat wij 'God' zo los zien van de natuur. Door o.a. het woord 'bovennatuurlijk' doen we net alsof God boven de natuur staat. Ik dacht dat daar niets van klopte, maar dat God juist de natuur is. Het is één groot netwerk, het universum, wij, de natuur, de dieren, alles. Ik denk als je beter leeft en 'dichter' bij de natuur komt, meer 'verbonden' bent met de natuur, je meer toegang krijgt tot de schoonheden van de natuur.
Later, ik weet niet meer precies hoe, kwam ik terecht op de Wikipedia pagina van pantheïsme en las daar eigenlijk precies mijn theorie terug. Sindsdien heb ik me verdiept in het pantheïsme en ben overtuigd pantheïst. Wel ben ik tegen het 'bovennatuurlijke' (wat volgens mij dus eigenlijk niet bestaat) om de besluitvorming te bepalen (seculier humanistisch beginsel) en stel dus een fikse secularisering en humanisering van deze maatschappij voor.
Mvg, Aron