Iemand wel eens van Paul N. Tobin gehoord?
Hij werd ergens beschreven als "fanatieke evangeliserende atheïst"
En een uitspraak van hem zou zijn dat Christendom zowel onjuist als schadelijk is.
Dat wekt dus mijn interesse.
Paul N. Tobin
Moderator: Moderators
Paul N. Tobin
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Re: Paul N. Tobin
Hallo GH,GH schreef:Iemand wel eens van Paul N. Tobin gehoord?
Hij werd ergens beschreven als "fanatieke evangeliserende atheïst"
En een uitspraak van hem zou zijn dat Christendom zowel onjuist als schadelijk is.
Dat wekt dus mijn interesse.
Nog nooit van gehoord. Maar zijn uitspraken wekten ook bij mij dat "deja vu" gevoel op, dus het minste wat wij kunnen doen is wat meer achtergrondinformatie over hem hier neer zetten. Ik ben inmiddels op bladzijde 2 aangekomen.
http://www.geocities.com/paulntobin/central.html?20056
Wat vindt jij van zijn dadendrang.
Groeten,
Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hé Tjeerdo,
Bedankt voor de link.
Oeps ff weer wat door te lezen.
enkel zijn conclusie:
Bedankt voor de link.
Oeps ff weer wat door te lezen.
This site presents the "fruits" of my intellectual journey from being a believing Christian into a convinced atheist.
Zijn stuk over de bijbel heb ik nog niet gelezen.The freedom to think for yourself, to live life to the fullest, to be a happy and moral human being have been the rewards of this journey.
enkel zijn conclusie:
Voordat ik commentaar geef zal ik eerst teenentander door moeten lezen. Maar dat zal ik zeker doen.What can we conclude from our study of the Bible? It is filled with scientific errors, contradictions and numerous other errors.
* Many of its myths are not even original, but were derived from earlier middle eastern myths.
*The authors are largely anonymous.
*The canonization process is largely haphazard and accidental.
*It does not serve as a good moral guide and in fact had been largely responsible for the atrocities committed by believers.
Laatst gewijzigd door Gerard op 06 jun 2005 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
- collegavanerik
- Superposter
Eindelijk eens wat filosofisch goed onderbouwde redeneringen. Erg goed. 
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ontologische bewijsvoering wordt goed weerlegd. De zogenaamde christenvervolgingen van de Romeinenzijn prima weergegeven. En een aantal historische tegenstellingen die duidelijk laten zien dat marcus en lucas; de geschiedschrijving van Paulus naar hun hand zetten zijn ook heel interessant.collegavanerik schreef:Eindelijk eens wat filosofisch goed onderbouwde redeneringen. Erg goed.
Boeiende man die Paul N. Tobin. Goed gedocumenteerde stukken. Heel erg leerzaam.
Groeten,
Tjeerdo.
Nb. Dit kost wel wat uurtjes studie
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!