Hoe denk jij over spiritualiteit?
Moderator: Moderators
-
Hoe denk jij over spiritualiteit?
Hoi!
We zijn bezig met een nieuw TV programma over "Spiritualiteit/Paranormaliteit" en "Religies". Hier vragen wij iedere week jongeren met ons te discussiëren en/of hun verhaal te vertellen over hoe jullie denken over spiritualiteit/paranormaliteit.
Wat jullie hebben meegemaakt, rare gebeurtenissen, eigenlijk alles én meer betreffende:
- Zien van aura's,
- Glaasje draaien,
- Ervaringen met Reiki,
- Paranormale ervaringen,
- Voorgevoel/Intuïtie,
- Dromen met een boodschap,
- Paragnostische ervaringen,
- Ervaring met reïncarnatie,
- Zien/voelen van geesten,
- Voelen van buitenaardsen,
- Bijna dood ervaringen,
- Niet begrepen als indigo.
Heb jij ervaringen hiermee, en begreep jij dat je nooit begrepen werd, of juist wel, en wil je dit graag met andere delen? Dat kan! Stuur een e-mail naar tv-programma@enterpoint.nl, zodat wij jou kunnen uitnodigen.
Wij accepteren alles wat er is en iedere visie. Het programma wordt gepresenteerd door een succesvolle (jonge) ondernemer die met zijn spirituele gaven ondertussen drie bedrijven runt en daarmee laat zien dat iedereen zijn gaven kan gebruiken om succesvol te zijn.
En betreffende religie, iedereen heeft wel een filosofie/religie waar hij/zij in gelooft. Hoe ga jij hier mee om én hoe vind jij de juiste combinatie tussen religie en spiritualiteit/paranormaliteit.
Ben jij 16+ en niet ouder dan 30 jaar, en wil jij iets delen en/of in contact komen met anderen die dit ook hebben meegemaakt? Neem dan contact met ons op, stuur een e-mail naar tv-programma@enterpoint.nl.
Team For You Tv
We zijn bezig met een nieuw TV programma over "Spiritualiteit/Paranormaliteit" en "Religies". Hier vragen wij iedere week jongeren met ons te discussiëren en/of hun verhaal te vertellen over hoe jullie denken over spiritualiteit/paranormaliteit.
Wat jullie hebben meegemaakt, rare gebeurtenissen, eigenlijk alles én meer betreffende:
- Zien van aura's,
- Glaasje draaien,
- Ervaringen met Reiki,
- Voorgevoel/Intuïtie,
- Bijna dood ervaringen,
Heb jij ervaringen hiermee, en begreep jij dat je nooit begrepen werd, of juist wel, en wil je dit graag met andere delen? Dat kan! Stuur een e-mail naar tv-programma@enterpoint.nl, zodat wij jou kunnen uitnodigen.
Wij accepteren alles wat er is en iedere visie. Het programma wordt gepresenteerd door een succesvolle (jonge) ondernemer die met zijn spirituele gaven ondertussen drie bedrijven runt en daarmee laat zien dat iedereen zijn gaven kan gebruiken om succesvol te zijn.
En betreffende religie, iedereen heeft wel een filosofie/religie waar hij/zij in gelooft. Hoe ga jij hier mee om én hoe vind jij de juiste combinatie tussen religie en spiritualiteit/paranormaliteit.
Ben jij 16+ en niet ouder dan 30 jaar, en wil jij iets delen en/of in contact komen met anderen die dit ook hebben meegemaakt? Neem dan contact met ons op, stuur een e-mail naar tv-programma@enterpoint.nl.
Team For You Tv
-
Re: Hoe denk jij over spiritualiteit?
For You Tv zal binnenkort te zien zijn op www.foryou.nl. Het is een combinatie van televisie en internet. De website gaat 14 mei online!
Misschien kunnen die ondernemer, en jullie progammamakers, beter eerst op dit forum eens een heleboel gaan lezen over al deze kul waarmee (vaak jonge en labiele) mensen door ondernemers, programmamakers, dominees, pastoors, imam's, geldwolven en andere charlatans geindoctineerd worden. 

-
Deze ondernemer en de programmamakers zijn zelf ook spiritueel en niet ouder dan 30. We vragen mensen om er over te praten en hun verhaal te vertellen. Wij zijn niet van plan mensen op een andere mening te brengen. Wij willen juist mensen laten zien dat er meer is, en dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. En dat je zeker niet gek bent als je anders denkt dan een ander.
Bewijs???For You Tv schreef:Deze ondernemer en de programmamakers zijn zelf ook spiritueel en niet ouder dan 30. We vragen mensen om er over te praten en hun verhaal te vertellen. Wij zijn niet van plan mensen op een andere mening te brengen. Wij willen juist mensen laten zien dat er meer is, en dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. En dat je zeker niet gek bent als je anders denkt dan een ander.
-
Volg vanaf 14 mei foryou.nl en aanschouw met eigen ogen! 

-
- Banned
Wat doet dit onderwerp bij De Vrije Gedachte?
Mods, keihard ingrijpen s.v.p.
Mods, keihard ingrijpen s.v.p.
Je was me net voor
Dit onderwerp hoort hier niet thuis. Ik verplaats het naar het subforum Newage/occultisme.

'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Dat alles staat in mijn woordenboek onder de letter "K"... bij kletskoek.For You Tv schreef:- Zien van aura's,
- Glaasje draaien,
- Ervaringen met Reiki,
- Voorgevoel/Intuïtie,
- Bijna dood ervaringen,
Waar ik "For You Tv" onder zal classeren valt nog af te wachten, waarschijnlijk ergens tussen humor en plaatsvervangende schaamte.
Ik heb ook een gave: Ik kan bedrog ruiken.For You Tv schreef:Het programma wordt gepresenteerd door een succesvolle (jonge) ondernemer die met zijn spirituele gaven ondertussen drie bedrijven runt en daarmee laat zien dat iedereen zijn gaven kan gebruiken om succesvol te zijn.
Tja, ik had vanmiddag al een korte reactie geschreven maar ontdekte dat anderen rapper waren dan mijn ouwe persoontjeFor You Tv schreef:Volg vanaf 14 mei foryou.nl en aanschouw met eigen ogen!

-
- Forum fan
Dit onderwerp hoort niet thuis onder De Vrije Gedachte!
Freethinker is niet "De Vrije Gedachte". Gelukkig niet. Freethinker is een forum website die open staat voor de mensen die vrijdenken en ook voor hen die vrij denken. Dit topic valt onder het laatste : vrij denken.fred neerhoff schreef:Dit onderwerp hoort niet thuis onder De Vrije Gedachte!
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Dat is lekker makkelijk! Het draait altijd om aannames dat een persoon e.o.a. begaafdheid heeft en het geloven daarin. Dat terwijl er anderen zijn die precies hetzelfde kunnen (zoals Jez Rose en Darren Brown) en die ruiterlijk toegeven dat het om truken gaat. Als iemand flink z'n portemonnee wil trekken om getroost te worden (want daar draait het meestal om) dan hebben ze mijn zegen. Wel vind ik het naar oplichterij neigen.Het programma wordt gepresenteerd door een succesvolle (jonge) ondernemer die met zijn spirituele gaven ondertussen drie bedrijven runt en daarmee laat zien dat iedereen zijn gaven kan gebruiken om succesvol te zijn.
Simpel te controleren dat er niet zoiets bestaat als een aura. Een aura straalt uit dus dat zou je ook moeten zien wanneer je de persoon zelf niet ziet. Ga naast een deurpost staan en zet aan de andere kant van de deur bij dezelfde deurpost iemand tegen de muur, wel zo dicht mogelijk bij de deurpost uiteraard. Wanneer je de deur opent kun je de persoon niet zien want je kijkt immers tegen een deurpost aan, maar aan de andere kant staat dus de andere persoon. Vervolgens zou je de aura kunnen zien van deze persoon en wanneer je eerst naar een aantal mensen hebt gekeken met verschillende aura's is het een eitje om te zeggen wie er aan de andere kant van de deur staat. Niet dus... Uit testen is gebleken dat de mensen die gokten en de mensen die beweerden dat ze aura's kunnen zien even vaak goed hadden wie er achter de deurpost stonden, het aantal goede antwoorden was marginaal. Maw: Het is puur gokken en er viel geen aura te zien.- Zien van aura's,
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Daar heb ik niet zoveel mee, al moet ik toegeven toch weleens dronken of katjelam te zijn. Ook zie, hoor en bedenk ik dingen die er eigenlijk niet zijn. Soms ben ik daarvan op de hoogte, vaker niet. Met enige regelmaat praat ik tegen of met mezelf, hetzij niet hardop en meestal weet ik dat die ander ikzelf ben, als ik uberhaupt bewust ben dat ik het doe. Tevens koester ik dromen en wensen die niet veel met de realiteit op hebben, zeg maar gerust onrealistisch. Voor profetische voorspellingen draai ik mijn hand niet om, al komen ze vaak niet uit. Dat geeft niet, men vergeet. Slechts de toevalligheden (?) die opvallen en lijken te kloppen, blijven hangen. Ik weet Uw toekomst en kan deze zelfs voor U bijsturen. Dit laatste kost u dubbel tarief. NEEM Z.S.M. CONTACT OP!Hoe denk jij over spiritualiteit?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.