DeLeek schreef:Erik schreef:Wie hier hebben er ook gekozen om als hobby geen postzegels te verzamelen?
Zijn er hier ook nog mensen die gekozen hebben voor het a-kabouterisme?
Wie richt er nog meer een 'atheist-foundation' op?
Wie organiseert er nog meer een conferentie voor atheisten?
Vast dezelfde mensen die ook geen postzegels verzamelen...
De wetenschappelijke data wijst er totnutoe op dat kinderen uit zichzelf geneigd zijn
in een scheppergod te geloven. Je zult dus een keuze moeten maken om er niet meer in te geloven.
Hee DeLeek!!
Sorry, heb ik je wakker gemaakt!
Ik heb nooit gekozen voor atheïsme omdat ik vanaf geboorte al atheïst was.
De aanwezigheid van theïsme heeft bepaald dat ik atheïst vanaf geboorte ben.
Ik verzamel dus al vanaf geboorte GEEN postzegels.
Dat er diverse atheïsme-gerelateerde conferenties e.d. georganiseerd worden heeft eerder te maken met het feit dat je als atheïst altijd op je hoede moet zijn om te voorkomen dat je alsnog de ketting van het theïsme om je nek krijgt.
Dergelijke reacties zijn dus eerder noodzaak ter bescherming van het aangeboren (natuurlijke) atheïsme tegen het aangeleerde/opgedrongen (onnatuurlijke) theïsme.
Als er geen theïsme zou zijn dan was er ook geen atheïsme.
Wat betreft dat "wetenschappelijk" onderzoekje daar kan ik enkel maar een grijns van op mijn gezicht krijgen.
Al helemaal als de link alweer het woord christen bevat!
Jij weet toch net zo goed als ik dat theïstische organisaties die welke "scheppergod" dan ook aanbidden GEEN wetenschap bedrijven!
Dat is allemaal geloof jongen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)