Bouterse won de Surinaamse verkuezingen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

egmond codfried
Banned

Bouterse won de Surinaamse verkuezingen

Bericht door egmond codfried »

Afbeelding

BOUTERSE WON DE SURINAAMSE VERKIEZINGEN
Advocaat Inez Weski:
'IK BEN OVERTUIGD VAN BOUTERSE'S ONSCHULD'

door Stuart Rahan

ROTTERDAM - Inez Weski. advocaat van NDP voorzitter Desi Bouterse laat zich uit over de uitspraak van de Nederlandse Hoge Raad. Die heeft onlangs het vonnis tegen haar cliënt nogmaals bevestigd. Bouterse blijft voor de Nederlandse staat veroordeeld tot elf jaar gevangenisstraf voor betrokkenheid bij een cocaïnetransport van 474 kilogram naar Stellendam, Nederland.
Weski legt zich er niet bij neer dat de Hoge Raad tot deze conclusie is gekomen. Zij gelooft in de onschuld van Bouterse. In het onderzoek dat Weski gedaan heeft na de uitspraak in 1999 is volgens haar bevindingen gebleken dat zowel het openbaar ministerie als de zogenaamde kroongetuige P. van Loon verklaringen hebben afgelegd die niet stroken met de waarheid.

"Het is gebleken dat er in ruil voor strafvermindering belastende verklaringen zijn afgelegd door van L. en dat er nog meer deals met het Openbaar Ministerie zijn gemaakt enkel en alleen om mijn cliënt D.B. te S. veroordeeld te krijgen.”

Ook is gebleken dat haar cliënt en van Loon nooit persoonlijk contact hebben gehad. "Dat heeft meneer van L. allemaal verzonnen", aldus Weski.

Zij stelt dat er een trend in Nederland is, waarbij de verdediging een 'gefileerde versie' krijgt van een onderzoek omdat er zogenaamd personen in bescherming genomen worden en dat gevoelige informatie niet naar buiten mag omwille van het niet dwarsbomen van andere zaken. “Je mag hopen dat je een rechter vindt, die meer vragen gaat stellen omdat met het magere bewijs er in feite geen zaak kan zijn.”
http://www.ndp.sr/internationaal-20060221.htm

Staatsbezoek Bouterse aan Guyana

Toegevoegd: dinsdag 7 sep 2010, 01:51

President Bouterse van Suriname heeft een bezoek gebracht aan Guyana. Het was het eerste buitenlandse bezoek sinds zijn benoeming vorige maand.

Bouterse sprak in Guyana onder meer over het grensconflict tussen de twee landen. Dat zou opgelost moeten worden met een brug over de grensrivier de Corantijn, om de onderlinge handel te bevorderen.
Chávez

Later deze week gaat Bouterse naar Venezuela, voor gesprekken met president Chávez.
Op 25 september spreekt Bouterse in New York de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties toe. Ook zal hij daar de leiders spreken van onder meer Frankrijk, India, China en Zuid-Korea,
http://nos.nl/artikel/183191-staatsbezo ... uyana.html
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
Marinus
Bevlogen

Re: BOUTERSE WON DE SURINAAMSE VERKIEZINGEN

Bericht door Marinus »

Kun je de titel ook intikken zonder hoofdletters? Het staat zo schreeuwerig.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
egmond codfried
Banned

Afbeelding

De Marrons van Suriname
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Egmond-codfried,

Wil je niet zo maar zonder verdere ondrbouwing of introductie een topic openen en dat vervolgens in no time gaan volplempen met afbeeldingen. Zulk gedrag wordt gezien als forumvervuiling en gaat of op slot of naar de babbelbox. moderator doctorwho
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
gerard_m
Superposter

Re: Bouterse won de Surinaamse verkuezingen

Bericht door gerard_m »

Hm ja, wat vind je er zelf van? Waarom zou deze man eigenlijk vals beschuldigd zijn?

Op de foto lijkt hij trouwens blanker dan de vroegere Europese leiders
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ali
Banned

Bericht door Ali »

egmond codfried schreef:Afbeelding

Advocaat Inez Weski:
Ben jij ook overtuigd van Bouta's onschuld Egmond?

En waarom dan?
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

De Marrons van Suriname
Dit is een vervalsing. In werkelijkheid zijn ze wit, maar de foto is bijgekleurd.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
egmond codfried
Banned

doctorwho schreef:Egmond-codfried,

Wil je niet zo maar zonder verdere ondrbouwing of introductie een topic openen en dat vervolgens in no time gaan volplempen met afbeeldingen. Zulk gedrag wordt gezien als forumvervuiling en gaat of op slot of naar de babbelbox. moderator doctorwho

Bedankt voor de hint. Maar je begrijpt dat dit een heel grote draad gaat worden want er is heel veel over Suriname te melden. Ik hoop ook wat meer informatie over de politiek en de gechiedenis van Suriname te geven.
egmond codfried
Banned

Ali schreef:

Advocaat Inez Weski:
Ben jij ook overtuigd van Bouta's onschuld Egmond?

En waarom dan?
Op dit moment is dat voor vele Surinamers niet zo aan de orde. Hij is nu eenmaal president geworden, ondanks alle handicaps, en heeft bepaalde beloften aan het volk gedaan. Ik persoonlijk hoop dat wij eindelijk ons dekolonisatie proces kunnen vervolmaken en is de terugtrekking van Nederlandse fondsen aan Surinaamse projecten wellicht een zegen. De Surinamers moeten het maar zelf rooien en hun kracht en identiteit vinden. Hij gaf ook aan dat hij geen onderscheid maakt tussen Surinamers in Suriname of in Nederland. Dat kan betekenen dat de Surinaamse Staat voortaan ook over de mensenrechten van Nederlandse Surinamers gaat waken.
egmond codfried
Banned

The Prophet schreef:

De Marrons van Suriname
Dit is een vervalsing. In werkelijkheid zijn ze wit, maar de foto is bijgekleurd.
De Marrons van Suriname zijn vrij uniek omdat ze hun oorspronkelijke cultuur grotendeels wisten te behouden. Het betreft nakomelingen van Afrikanen die de slavernij waren ontvlucht, strijd leverde tegen de planters en een unieke beschaving opbouwden in overeenstemming met de natuur. Vandaag zijn ze eindelijk deel van de samenleving en hebben wij ook Marron ministers, waaronder de Minister van Justitie Misiedjan. Sommigen hangen nog aan de 18e euwse verdragen die zij met de Nederlanders sloten en zien zichzelf als een afzonderlijke natie.
egmond codfried
Banned

gerard_m schreef:Hm ja, wat vind je er zelf van? Waarom zou deze man eigenlijk vals beschuldigd zijn?

Op de foto lijkt hij trouwens blanker dan de vroegere Europese leiders
Er zijn domme mensen die hun mening op één afbeelding baseren, maar ik heb dus enkele boeken geschreven om mijn theorie haarfijn uit te leggen. Ik heb dus niet naar een plaatje gekeken en geschreeuwd: deze persoon is zwart. Ik heb vele aanwijzingen gevolgd voordat ik tot deze uitspraak kwam. Hoe legt men zoiets aan deze domme mensen uit?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het getuigt niet van enige overtuigingskracht om mensen die jouw toch wel behoorlijk bizarre theorie niet delen dom te noemen. Volgens mij ben jij zo'n beetje het enige mens op aarde die deze zelf bedachte theorie ondersteunt? Dan denk ik dat het niet zoveel zin heeft anderen proberen te overtuigen. Dan zou je op een gegeven moment moeten concluderen dat je een nogal heilloze weg bewandeld. Of tot de conclusie moeten komen dat jouw theorie niet echt op feiten gebaseerd is, want was dat wel zo, dan had je hiermee de wetenschappelijke bladen gehaald. Dus hoelang ga je hiermee nog door?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh »

Het wordt nu wel toch echt gezeik van de bovenste plank hoor: verschrikkelijk. Ik krijg nu de indruk dat men anderen voor dom moet uitmaken om zich boven de ander verheven te voelen. Ik begin te denken aan een minderwaardigheidscomplex, maar ik durf het niet heel hard uit te spreken . Ik ben natuurlijk geen ziele-knijper om zo een oordeel te vellen over mensen op het internet. Iemand anders wellicht ?
:D
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Een forum zal ongetwijfeld een mooi studieobject voor psychologen kunnen zijn. :)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

BillvdBergh schreef:Het wordt nu wel toch echt gezeik van de bovenste plank hoor: verschrikkelijk. Ik krijg nu de indruk dat men anderen voor dom moet uitmaken om zich boven de ander verheven te voelen. Ik begin te denken aan een minderwaardigheidscomplex, maar ik durf het niet heel hard uit te spreken . Ik ben natuurlijk geen ziele-knijper om zo een oordeel te vellen over mensen op het internet. Iemand anders wellicht ?
:D
Spreek het niet hard op uit, dat vergroot alleen maar de kans op onherstelbare psychische schade zijnerzijds. En dat wullen we toch niet op ons geweten hebben nietwaar?

Ik had z'n deviatie al trouwens direct bij zijn allereerste posting in de smiezen. Heb daar kennelijk een fijne neus voor. Ach ja, wat doe je d'r aan hé? :wink:

Maar even zonder dollen lui, Codfried bot afzeiken lijkt mij niet in zijn belang want dat voedt het ontwrichtsel alleen maar.

Vandaar mijn tot op heden betrachte terughoudende en discrete distantie.

Black is beautiful Codfried!

:wink:
Plaats reactie