Berlinski!
Hij zegt expliciet dat hij geen (fundamentalistisch?) christen/jood is. Zonder bewijs ga ik er vanuit dat hij niet liegt. Maar...
Hij is merkwaardig symphatiek voor religieuze stellingen en uitgangspunten. En merkwaardig toegeefelijk wanneer het religieuze stellingsnamen betreft. Daarentegen is hij uitermate kritisch tegenover de evolutietheorie.
Overigens is hij naïef wat de evolutietheorie betreft. Ik heb hem al een aantal malen op fouten betrapt. Details kan ik me niet meer herinneren. Eén daarvan staat me nog wel bij: De evolutie van de walvis. Ik meen me te herinneren dat Berlinski dit neerbuigend "van koe tot walvis" noemde. Ik zal het nog eens nakijken.
Berlinski is voor mij alleen interessant omdat ik hem nog niet betrapt heb geassocieerd te zijn met een synagoge/kerkgenootschap. Ik moet bekennen dat ik ook nog niet echt gezocht heb.
ID en creationisme zelf zijn natuurlijk na 1997 een onglorieuze dood gestorven in de "Dover trail". Helaas is de phoenix weer uit zijn as gerezen in "teach the controversy" en "critical evaluation of the strength and weaknesses of the evolution theory".
De volgende Dover trail is waarschijnlijk al weer in de maak.
Oh ja, Dembski was destijds niet aanwezig. Maar ergens in het begin van het eerste decennium van deze eeuw heeft hij heel zelfverzekerd aangekondigd dat ID binnen ongeveer 10 jaar "mainstream science" zou zijn/worden. Ik heb mijn adem maar niet ingehouden ... Is iemand hier bereid om een wedje te leggen?
Mijn non-discussie met ruuddo is voorbij. Ik heb geen idee wat hij nu eigenlijk wilde. Iemand bereid om Berlinski (of één van de andere personen) eens nader onder de loep te nemen op de argumentatie die ze voeren?
Vanzelfzprekend is ruuddo natuurlijk ook welkom om te reageren.
MvG, Wim Ahlers.