Jezus terug in Oost Groningen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard
Bevlogen

Jezus terug in Oost Groningen

Bericht door Gerard »

Met het hoge aantal Oost Groningers op dit forum dacht ik dat jullie dit moesten lezen voor zover dat in de Noordelijke kranten al niet is gemeld.
Bron Deventer Dagblad (De Stentor) 11 Juli.
Jezus lijkt terug in Oost-Groningen.
Sellingen- Met zijn witte gewaad, zijn zalvende woorden en zijn warme uitstraling leek heel even alsof gistermiddag Jezus zelf was teruggekeerd in het water van natuurplas Seliingenbeetse. Eén voor één kwamen de gelovigen naar hem toe, sommigen tot tranen toe geroerd, terwijl hij hen in de naam van de vader, de zoon en de heilige geest in het water onderdompelde. 15 mensen durfden het aan om zich onder leiding van de onconventionele dominee Sietze van der Veen in de open lucht tot het geloof te bekeren.
De geestelijke overweegt nu het land in te trekken met zijn doopfeesten.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Tot tranen geroerd...

..zou ik ook zijn, maar dan van het lachen waarschijnlijk. :P

Ik moet al lachen als er een processie in het dorp is, en als die pastoor dan zeer serieus in zijn apenpakje kijkt, onder het motto "dit is zeer, zeer serieus".

Nouja gelukkig krijgen ze geen stuiptrekkingen enzo en rollen ze over de grond, zoals sommigen dat doen als ze Jomanda zien.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

De profetie is uitgekomen;
Op de dag dat men spreekt van de maand in meervoud,
in het vijfde jaar na 20 eeuwen.
Zal HIJ verschijnen uit het niets op een plaats waar men hem nimmer verwacht.
Vanuit het water zal HIJ herrijzen,
En mensen zullen HEM met tranen van ontroering begroeten.
HIJ zal zich tot deze mensen wenden en ze toespreken met;

MOI
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
Kabuki

Bericht door Kabuki »

Heb het ook op TV gezien en sterker nog, weldra zullen we het waarschijnlijk live gaan zien. We komen daar namelijk regelmatig, toen ik het zag kon ik een sterke grijns dan ook niet onderdrukken. Ik vond het best wel een redelijk "kermis gehalte" hebben...
Een nieuwe manier in Nederland van aandacht trekken om zieltjes te winnen?
I've learned that more technical capabilities and a broader set of design options usually translate into more rope for hanging the users.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Toen ik nog regelmatig op de markt stond, kwam ik regelmatig een man tegen.
Helemaal in het wit, met een witte stok. Hij zelf was pikzwart. Hij liep altijd op markten en braderieen maar ook in winkelcentra kwam je hem tegen. Over het hele land. Hij is dan gekke geluiden aan het maken en aan het zingen, altijd erg vrolijk. Hij kwam weleens een praatje met me maken. Hij zei dat hij overal lopend naar toe ging(maar soms ook met de trein. Hij zei dat hij dat 7 jaar oest doen om in het reine met zichzelf en god te komen.
Beetje vreemde kerel maar wel erg leuk en interessant figuur. Heeft iemand hier hem ook weleens gezien??
O ja, hij zei dat hij de aartsengel Gabriel was.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het schijnt dat de dominee nog bedreigt is door Satanisten, maar dat hij heeft aangekondigd volgend jaar het ritueel weer te herhalen. Misschien volgend jaar maar flyers gaan uitdelen van deze website?
Prutsert
Contacteer:

Bericht door Prutsert »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Zeerrrrrr vermakelijk!

Ik kende dit persoon nog niet, maar het motiveert mij wel om eens te goan kiek'n noar hom.
Volgens Google is hij redelijk bekend.
Zal morgen eens een berichtje over dit persoon plaatsen op het forum waar ik co-admin ben. :lol:
Plaats reactie