Boerka.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Boerka.

Bericht door Cluny »

Top Gear.
Britse boerka-rel vanwege Top Gear
In Groot-Brittannië is een heuse boerka-rel ontstaan doordat Jeremy Clarkson en Richard Hammond van het programma Top Gear in hun sportwagens door het Midden-Oosten scheurden terwijl ze een boerka droegen. De uitzending was tweede kerstdag op de televisie te zien.

Extremistische moslims in Groot-Brittannië konden niet om de grap lachen. "De boerka is een symbool van onze godsdienst en daar mogen geen grappen over worden gemaakt", zo spreekt Anjem Choudary tegenover de Daily Mail. Zie hieronder de actie van de Top Gear-mannen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Re: Boerka.

Bericht door Cluny »

Een topic alleen maar over de Boerka.
De eerste maar een beetje luchtig en gelukkig ook uit het buitenland.
Er komt in dit topic meer over de boerka, ik hoop niet alleen van mij.
Na het kijken van het Youtubefilmpje van Top Gear kom ik zelf tot het volgende.
Voor de hand liggende vragen zijn dan.
Is dit leuk?
Mag ik dit leuk vinden?
Wat interesseeert het mij als anderen het niet leuk vinden?
Misschien is de laatste vraag minder goed geformuleerd.
Het interesseert mij heel weinig als moslimmafkezen door dit "westerse" filmpje beledigd worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

En het zijn niet eens burka's, maar ok, a, ik vind het niet echt grappig, maar dat ligt aan mijn gebrek aan humor denk ik dan maar, b, als onze moslim medemensen zich hierdoor beledigt voelen moeten ze maar eens wat nagelschaartjes kopen, kunnen ze hun lange tenen inkorten.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Cluny schreef:"De boerka is een symbool van onze godsdienst en daar mogen geen grappen over worden gemaakt"
Ja en?

Aangezien moslims schijten op zo ongeveer alles waar ik waarde aan hecht, te beginnen met mijn recht op leven, vindt ik het juist een bonus als iets beledigend is voor moslims. Kinderachtig? Ja, maar niet zo kinderachtig als eisen dat men je niet mag beledigen. Zeker niet als je religie zo belachelijk is als de islam.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

De boerka is een symbool van onze godsdienst en daar mogen geen grappen over worden gemaakt"
Klopt dit wel?
Waar staat in de koran dat vrouwen een burka moeten dragen?
Er staat niet eens in dat ze een hoofddoek moeten dragen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Cluny schreef: De eerste maar een beetje luchtig en gelukkig ook uit het buitenland.
Er komt in dit topic meer over de boerka, ik hoop niet alleen van mij.
Heel luchtig en uit het buitenland.
Een niqaab, maar dat zal ook wel goed zijn.
Overigens hou ik niet van bepaalde stereotypes zoals die op FT wel vaker voorbijkomen, alsof niqaab dragende dames volkomen ongeemancipeerd zijn en niet zouden mogen zeggen wat ze denken:

http://www.youtube.com/watch?v=vrzBJCy_h6k
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Cluny schreef:De eerste maar een beetje luchtig.

Hier nog een luchtige :

http://tastelikepizza.com/item/2010/11/ ... l-in-burka
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

"De boerka is een symbool van onze godsdienst en daar mogen geen grappen over worden gemaakt".
Zo is het maar net. Grappen als deze kunnen echt niet.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Eigenlijk zijn grappen dus helemaal uit den boze.
Iets is altijd wel ergens een symbool van voor iemand.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Moeders schreef:Eigenlijk zijn grappen dus helemaal uit den boze.
Iets is altijd wel ergens een symbool van voor iemand.
Moslims hebben geen probleem met belediging an sich aangezien ze zelf naar hartenlust op andermans symbolen schijten, ze hebben een probleem met belediging van de islam. Moslims zijn one-issue mensen pur sang. Ik gun ze Wilders ergens wel.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

De Islam is heel expliciet in waar je wel of geen grappen mag maken en hoe en hoe vaak je grappen mag maken en hoe hard je daar om mag lachen.
In ieder geval geen grappen over Mohammed, Allah, de soenah, en islamitische uitingen (zoals de boerka, de baard enz).

De Islam is een duidelijke en gemakkelijke religie. Letterlijk alles is voor je geregeld.

Dus geen gepieker, gewoon vragen aan de imam hoe je je moet gedragen in elk aspect van het leven.

Zover ik weet, hebben andere religies dat niet, dus kun je nog genoeg grappen en cartoons maken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Ik vind het zo lastig dat islamregeltjes ook voor niet-moslims gelden.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Cluny schreef:"De boerka is een symbool van onze godsdienst en daar mogen geen grappen over worden gemaakt", zo spreekt Anjem Choudary tegenover de Daily Mail.
Die mafketel moet helemaal zijn kop houden.
Als iemand die vent vandaag of morgen het ziekenhuis in mept, zie ik dat als burgermoed.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jagang schreef: Als iemand die vent vandaag of morgen het ziekenhuis in mept, zie ik dat als burgermoed.
Heh, niet zo agressief. Al zou er bij mij een fles champagne opengaan op de dag dat meneer net zo lang door een kudde homoseksuele wilde zwijnen werd verkracht dat de dood erop volgde.
"Look, at the end of the day innocent people—when we say 'innocent people' we mean Muslims—as far as non-Muslims are concerned they have not accepted Islam and as far as we are concerned that is a crime against God."

Anjem Choudary, BBC HARDtalk (8 August 2005)
Vies smerig stuk stront dat het er is.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

http://player.omroep.nl/?aflID=11809433

Een niqaab-draagster. Het is misschien geen burka, maar gezien de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wat het verschil tussen de twee is...
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Plaats reactie