10^23 Anti-homeo overdosisactie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

10^23 Anti-homeo overdosisactie

Bericht door heeck »

Zet in je agenda als je echt eens mee wilt doen aan het bestrijden van kolder:
http://www.kwakzalverij.nl/1310/Consume ... _overdosis_

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
okke
Forum fan

Re: 10^23 Anti-homeo overdosisactie

Bericht door okke »

En wat nu als er enkele mensen die meedoen aan de campagne onwel worden?
Optimists are half full of it.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Negatief placebo.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik heb zojuist een glas water leeggedronken als sympathie-betuiging aan deze actie.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Als men meer dan drie liter water per uur drinkt kan al watervergiftiging ontstaan:

Llenntech.nl:
Watervergiftiging

WikipediA:
Waterintoxicatie

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

GayaH schreef:*
Als men meer dan drie liter water per uur drinkt kan al watervergiftiging ontstaan:

Llenntech.nl:
Watervergiftiging

WikipediA:
Waterintoxicatie

*
Een glas is circa 0.2 liter.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

heeck schreef:Zet in je agenda als je echt eens mee wilt doen aan het bestrijden van kolder.
Op zich is een wereldwijd protest tegen alternatieve geneeswijzen en homeopathische drankjes en pillen in het bijzonder een goed idee, omdat dat vrijwel helemaal niets anders is dan mensen bewust geld uit de zak kloppen onder de vrijwel altijd misplaatste veronderstelling dat er een helende werking van uit gaat.

Of het in deze specifieke actie verstandig is voor de actievoerders om zich vol te proppen met deze nep medicijnen is een andere zaak. Je weet maar nooit wat er nu juist wel aan die rommel is toegevoegd !

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
    • Afbeelding
Cluny schreef:<< >>
Een glas is circa 0.2 liter.
    • Afbeelding
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Of het in deze specifieke actie verstandig is voor de actievoerders om zich vol te proppen met deze nep medicijnen is een andere zaak. Je weet maar nooit wat er nu juist wel aan die rommel is toegevoegd !
Deze actie wordt jaarlijks gedaan, tot nu toe zonder slachtoffers.
Meestal wordt voor een middel gekozen, dat zo sterk gepotentieerd is, dat het levens gevaarlijk zou zijn.

http://www.skeptics.com.au/latest/news/ ... y-protest/

Latest Update:
Announcing the 2011 10:23 Challenge; 10 countries, 23 cities, 1023 demonstrators for 2011
http://www.1023.org.uk/
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Leuk, ik zou best mee willen doen.

Meer info hier: http://www.kloptdatwel.nl/events/1023/
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jasper schreef:Leuk, ik zou best mee willen doen.
Dan doe je dat toch? Heb je een ochtend tijd op Zaterdag 5 Februari?
Als ik in de buurt van Amsterdam woonde en verder niets te doen had dan ging ik zeker even kijken!

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
DeeDee

Bericht door DeeDee »

GayaH schreef:*

Llenntech.nl:
Watervergiftiging

WikipediA:
Waterintoxicatie

*
Watervergiftiging: "onvermogen om overmaat aan water uit te scheiden, met als gevolg verhoogde hersendruk, insulten en coma".

Zou er verschil zijn tussen een watervergiftiging en een vochtvergiftiging?

Het lijkt me dat van iedere andere hoeveelheid vocht, ingenomen in de hoeveelheden als hierboven genoemd, al veel eerder de een of andere vergifting optreedt.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik vind het een beetje dom om een actie als dit een "homeo-overdosis actie" te noemen.
Deze titel suggereert immers dat je van een homeopathisch middel een overdosis zou kunnen innemen, en dat het daarmee dus farmacologisch werkzame stoffen zou bevatten.
Een beetje teveel eer nog, voor de kwakzalvers.

Ja, ik zeg bewust "farmacologisch werkzaam" om die bijdehand-opmerkingen over een water-overdosis te omzeilen, want als we die kant opgaan bevat een broodje pindakaas ook werkzame stoffen, vooral als je een pinda-allergie hebt, ja, inderdaad.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jagang schreef:Ik vind het een beetje dom om een actie als dit een "homeo-overdosis actie" te noemen.
Het is juist een "ANTI homeo-overdosis actie" !
En je kan wel degelijk een overdosis van een homeopathisch middel innemen (vrij zinloos overigens).
Dergelijke middelen bestaan immers slechts uit water (vloeistoffen) of zetmeel (pillen). Zij hebben geen enkele echt positief medische werking. Enige mogelijke schadelijkheid zit in verorberde volumes.
Wel is het totaal weggegooid geld en misbruik van gebrek aan kennis van kopers van deze middelen.

De naam had inderdaad beter gekund. Maar met deze naam trekt men wel kijkers en media, en daar is het om te doen : om publiekelijk uit te dragen dat deze middelen gewoon boerenbedrog zijn.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zucht.
Natuurlijk werkt homeopathie
Elke

Natuurlijk werkt homeopathie ! Hoe is het mogelijk dat daar nog steeds aan getwijfeld wordt ! Ik gebruik al meer dan 22 jaar niets anders dan homeopathie maar mijn huisarts is dan ook een échte klassieke homeopaat ! Er is homeopathie en homeopathie. Het ene helpt misschien maar doet ook niks verkeerd, het andere is specifiek op jou afgestemd en kan bij verkeerd gebruik heel wat nare reacties geven dus daar mag je niet mee spelen !

Mijn kinderen van 13 en 16 hebben nooit iets anders gebruikt dan homeopathie en hebben nog nooit antibiotica genomen. Ze zijn duidelijk sterker dan de meeste andere kinderen. Ik ben blij dat het bestaat en zou het niet kunnen missen. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen met aanslepende klachten zouden kunnen geholpen worden met homeopathie. Homeopathie is een energie waardoor je lichaam zichzelf kan genezen en die lichaam en geest zoveel mogelijk opnieuw in balans brengt. Je staat versteld van het positieve dat de klassieke homeopathie met je kan doen !!
Plaats reactie