Miracle of Love.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Miracle of Love.

Bericht door Cluny »

Al een paar dagen zie ik tijdens de SBS-series een aankondiging van de aflevering van Undercover van Alberto Stegeman.
Over een enge sekte gaat het deze keer.
Nu had ik al besloten om zondag om 21:30 toch maar te gaan kijken.
Zie ik vanmorgen dit.
Met daarop weer een Link.
En zelf vond ik deze link.
Fascinerend altijd weer die sektes waar domme mafkezen in gelokt worden en of gehersenspoeld er niet meer los van kunnen raken of na een tijdje gedesillusioneerd en een stuk armer dat rare hoofdstuk in hun leven af kan sluiten.
Helaas is deze ervaring voor iemand zoals ik niet weggelegd, ik ben autonoom realist, mijn bullshitfilter weigert zich uit te schakelen en ik heb een afkeer van kwakzalvers inclusief spirituele oplichters. En daarbij ook nog anti-autoritair, ik doe vaak niet wat mij gezegd wordt
Het voordeel is wel dat je dan zonder gevaar alles kan bekijken.
Op deze link staat een aardige lijst van foute zaken, een snoepwinkeltje voor de scepticus.
Bijvoorbeeld Groeiplezier.
Ik verheug me er al op, Undercover 27 feb 21.30 SBS6.
Cluny
Banned

Re: Miracle of Love.

Bericht door Cluny »

Krachtvoorwerpen!

Krachtvoorwerp reiger.
Een voorwerp bekrachtigd met de energie van Reiger.
Om je verbinding met Reiger te versterken.
€ 5,=

Afbeelding

:lol:
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Proest, wat een gruwelijke onzin toch alle weer.
Na verloop van tijd zal blijken dat de mooiste/lekkerste/willigste dames prive cursusjes krijgen met de grote leider himzelf?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Al een paar dagen zie ik tijdens de SBS-series een aankondiging van de aflevering van Undercover van Alberto Stegeman.
Over een enge sekte gaat het deze keer.
Nu had ik al besloten om zondag om 21:30 toch maar te gaan kijken.
,,,,
Ik verheug me er al op, Undercover 27 feb 21.30 SBS6.
Gisteravond werd het onderwerp besproken bij Pauw en Witteman. Marianne Thieme zat erbij als een wassen beeld. Het woord sekte heeft een verlammende werking op haar. Eerst werd het afgedaan als: "mensen zijn volwassen, ze gaan vrijwillig naar dit soort zaken". Afgewisseld met beelden van naakte mensen, waarbij geroepen werd anale sex. Eén van de leidsters vertelde ook in geuren en kleuren dat mensen zich moesten overgeven aan sex. Het deed mij een beetje denken aan Baghwan. Daarna werd het duidelijk dat mensen geïntimideerd werden, niet mochten slapen en sociaal werden gestalkt. Men kreeg een buddy die hen begeleide. Het einddoel was totale overgave en het overdragen van geld. Want dat scheen één van de doelstellingen te zijn, iemand financieel kaal te plukken. Naar aanleiding van dit verhaal kwam de oproep om hier iets aan te doen. Bijvoorbeeld wetgeving.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Thieme is toch zelf lid van een enge sekte, zevende dag adventisten?

Aanvulling, http://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Thieme is toch zelf lid van een enge sekte, zevende dag adventisten?
Onwillekeurig moest ik hier aan denken toen ik haar zag zitten. Op het puntje van de stoel wachtte ik ingespannen op een reactie over dit onderwerp. Maar er kwam geen beweging. Even dacht ik dat ze haar wenkbrauwen optrok, maar ze zat vastgenageld. Tot het volgende onderwerp megastallen. Toen ontdooide ze.
Maar je mag de adventisten onder de noemer sekte plaatsen. Eigenlijk zijn alle religieuze stromingen sekten. Ze zijn ietwat gegroeid en gunnen de mensen wat meer bewegingsruimte. De sociale controle is afgenomen.
Maar in beginsel zijn ze begonnen rond een klein clubje mensen die vreemde denkbeelden hadden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik heb de uitzending bekeken, vond het een wat rommelig geheel en.....hoe kán het ook anders, mij boos gemaakt over deze sekte, SBS, de commentatoren en en de politici die na het zien van de uitzending commentaar gaven.

Ik zie al jaren zeer weinig televisie en met "de commercieëlen" heb ik al helemaal niets. In dit geval heb ik een uitzondering gemaakt omdat ik het berichtje van Cluny belangrijk genoeg vond om dáár maar eens voor te gaan zitten en mijn afkeer van "een commercieële" even naast me neer te leggen.

http://www.sbs6.nl/web/show/id=78327/la ... page=73941

Veel reclame en tussendoor een uitzending over een sekte. Wazige beelden, verborgen camera's, geroezemoes, harde muziek, naakte mensen die dansten, gezichten die onherkenbaar gemaakt waren, een in paniek zijnde, huilende journaliste die belt met haar collega's en een presentator die zich op zeker moment vermomd als "vader" van die journaliste, een pruik opzet en een sik opplakt, gekocht in een carnavalswinkel voor 9,75, maar hoe vreemd voor mij ook, de vermomming bleek toch te werken.
Twee heren die commentaar gaven op de beelden, Peter Hanneman/psychiater die al vaker in het nieuws is geweest mbt sektarische invloeden en Fokko Oldenhuis http://www.rug.nl/staff/f.t.oldenhuis/index

Veel indoctrinatie, maar dát is mij allemaal al bekend van al die andere sekten die wel volkomen maatschappelijk geaccepteerd zijn. De beelden van de mensen (ik zie overigens alleen maar vrouwen) die naakt dansen en die volgens het commentaar gedwongen worden seksuele handelingen in- en uit te beelden...vreselijk, maar ik heb ook deze http://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_Pm ... re=related en deze beelden op mijn netvlies staan: http://www.youtube.com/watch?v=6ilNiiFQ ... re=related. sektes die volkomen geaccepteerd zijn, waar "niemand" kwaad in ziet, die volkomen geccapteerd zijn en wat zelfs toegejuigd wordt, als zijnde "mooi". Maandenlang al wordt het nieuws beheerst door seksueel misbruik binnen de katholieke kerk en bij de protestanten is het nog stil maar ook daar zal de vuilnisbak op een goed moment wel eens open gaan. Waarom dan dus de afschuw van deze kliek? De hypocritie van de politici aan het eind van deze uitzending sprak voor mij boekdelen....."DIT moet aangepakt worden" ....een cynisch lachje speelde om mijn mond.....a.r. heeft jaren geleden ALLE politieke partijen aangeschreven over (een andere) sekte/religie.....ik kreeg indertijd, naar ik meen twee reacties terug en beiden bestonden uit " valt onder de vrijheid van godsdienst" en "het zijn volwassen mensen". Maar ja, deze religie van niet onder "de officiele" en er komen open en bloot....blote mensen en seksuele handelingen in voor en deze indoctrinatie wordt gefilmd.....door een broadcast company nb....die hun brood verdienen met indoctrinatie door commercie! :angel12:

Voor wie het heeft gemist kijk...en lees vooral ook de commentaren iets verder naar beneden:

http://www.sbs6.nl/web/show/id=78327/la ... page=73941
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Berichtgeving verpakt in opgeklopte sensatie en commercieel gewin.
De verpakking gooien we dus weg.
Maar je hebt wel een punt, de smerige wijze van berichtgeving tegen het leugenachtige aan van SBS6 is een blijvende bron van irritatie.
Jinny

Bericht door Jinny »

Is ook de reden dat ik zelden of nooit de commerciëlen kijk.
Zelfs mijn vrouw kijkt zelden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jim schreef:Is ook de reden dat ik zelden of nooit de commerciëlen kijk.
Zelfs mijn vrouw kijkt zelden.
Ik ben een redelijk getalenteerd irritatieverbijter.
Wellicht mede door regelmatig actief forumbezoek.
Maar ik moet wel toegeven jullie hebben groot gelijk.
Want SBS6 treitert tot het uiterste, als ik heel eerlijk ben, ook ver over mijn grenzen heen.
a.r.

Bericht door a.r. »

Wel, dan toch nog één pluspuntje....tis te hopen dat "DIT" in de breedste zin van het woord iid aangepakt wordt....jaren te laat voor velen helaas en ik vraag me af wat dat "aanpakken"in zal gaan houden, maar ik ben een onverbeterlijke optimist en wacht gespannen de wet- en regelgeving betreffende "DIT" en vooral de termijn waarop eea veranderd zal zijn, af! :angel12:
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik heb de uitzending niet gezien, en ik weet niet of ik daraan het woord 'helaas' aan moet koppelen. Het optreden van de SBS man deed mij gelijk verzuchten: "Alweer een sekte en een groep erin getrapten".
Ik ben misschien wat minder optimistisch dan a.r. Volgens mij zal er door de overheid niet zo snel ingegrepen worden, aangezien men zich dan op het hellend vlak begeeft en uiteindelijk uitkomt bij andere gehersenspoelden, de gelovigen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
a.r.

Bericht door a.r. »

Maar dát was wel de reactie van de woordvoerders van van D66, PVDA en ik meen SP. "DIT" moet aangepakt worden, er moet wet-en regelgeving komen.

Voor wat betreft die andere "gehersenspoelden" ....ik schreef al " in de breedste zin van het woord" :angel12: .

IJdele hoop, ik weet het, maar het zou mooi zijn wanneer de dames en heren politici iig "iets" eindelijk iets zouden regelen/veranderen tav sektes.......zucht...ik weet het, de maatschappelijk geaccepteerden blijven buiten schot!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Religieuze oplichters hebben een streepje voor.
Dat zal niet veranderen.
Plaats reactie