De Neanderthaler.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

De Neanderthaler.

Bericht door Cluny »

Dit bericht viel mij op.
39.000 jaar geleden.
En deze links erbij.
http://www.physorg.com/news/2011-05-nea ... ieved.html
http://www.pnas.org/content/early/2011/05/02/1018938108
30.000 0f 40.000 jaar geleden, dat is toch een aanmerkelijk verschil.
Wat zijn de consequenties van deze laatste meetresultaten?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Re: De Neanderthaler.

Bericht door lanier »

Volgens mij niet zoveel.
Er werd eerst gezegd dat Neanderthalers en Homo Sapiens samen in Europa hebben geleefd, maar dat blijkt nu niet het geval te zijn. Wel is het zo dat elke modene mens 2.5% Neanderthaler DNA heeft. Dit betekent dat er wel contact is geweest tussen Neanderthaler en Homo Sapiens, maar dan wel in Afrika en niet in Europa.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

lanier schreef:Dit betekent dat er wel contact is geweest tussen Neanderthaler en Homo Sapiens, maar dan wel in Afrika en niet in Europa.
Volgens mij niet Afrika (zijn ze nooit gevonden).

Wat je vraag betreft Cluny... misschien moeten we onze handen niet helemaal in onschuld wassen als het op de plotselinge verdwijning van ons oude neefje aankomt..
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Je hebr gelijk dat moet Azië zijn en niet Afrika.
Ik dacht eerst dat er resten waren gevonden in Marokko,maar dat blijkt Gibraltar te zijn.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Ik heb hier een boek van 10 jaar oud liggen "De eerste mens"waarin al gerept wordt over het feit dat de mens en neanderthaler elkaar nooit in Europa kunnen ontmoet hebben maar wel in streken waar het huidige Israel ligt.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

lanier schreef:Wel is het zo dat elke modene mens 2.5% Neanderthaler DNA heeft.
Is dat zo? Want ik heb wel vaker gehoord dat er geen duidelijke aanwijzingen zijn dat Homo Sapiens en Neanderthalers ooit met elkaar voor nageslacht hebben gezorgd. Ik zou het dus niet zomaar voor waar aannemen dat wij 2.5% Neanderthaler DNA hebben.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Het één (nageslacht van Homo Sapiens en Neanderthaler) en het ander (2,5% Neanderthealer DNA in menselijk bezit) heeft nauwelijks iets met elkaar te maken.
Waar komt die 2,5% trouwens vandaan? Volgens Wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimpansee ... et_de_mens

hebben de mens en de chimpansee meer dan 90% gemeen. Ik ben er toch behoorlijk zeker van dat die twee geen gemeenschappelijk nageslacht hebben.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Plaats reactie