nasa lanceert nieuwe zonnestelselsimulator

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
a.r.

nasa lanceert nieuwe zonnestelselsimulator

Bericht door a.r. »

http://www.nu.nl/wetenschap/2606090/nas ... lator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AMSTERDAM - De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft een nieuwe online-zonnestelselsimulator ontwikkeld waarmee iedereen naar hartelust langs de planeten kan vliegen.

In Eyes on the Solar System zijn vluchtgegevens van tientallen planeetverkenners opgenomen, en gedetailleerde beelden van planeten en manen. Dankzij computergametechnologie is het mogelijk om zelf met een ruimtesonde mee te vliegen, eventueel sterk versneld, je eigen kijkpunt en -richting te kiezen, en in te zoomen op het oppervlak van andere werelden.Daarbij bewegen de planeten ook precies in overeenstemming met de werkelijkheid. Eyes on the Solar System is nu in bèta-release; de komende tijd zal ongetwijfeld nog veel functionaliteit worden toegevoegd.
http://solarsystem.nasa.gov/eyes/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb al een tochtje richting Jupiter gemaakt! :D
PietV.
Erelid

Re: nasa lanceert nieuwe zonnestelselsimulator

Bericht door PietV. »

a.r. schreef:
Ik heb al een tochtje richting Jupiter gemaakt! :D
Dat komt nog. Eerst een kleine stop bij de presentatrice.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Uiteraard werkt het weer niet in een keer onder linux. :(
En ik heb wel windows, in de voor en achtergevel van mijn huis.......
Maar daar werkt het ook niet mee. :D
a.r.

Bericht door a.r. »

@ PietV.:

Oh, ik vond het al zo heerlijk rustig onderweg, maar nou weet ik dan tenminste waarom ik niemand tegenkwam, jullie blijven allemaal bij de presentatrice hangen, tja dáár heb ik dan weer niet zoveel mee. :D

Edit:
@Jim,
Met google chrome werkt het prima. ( Maar ik geef toe dat ik chrome verder helemaal niks vind....ik heb het op advies van mijn zoon nu een paar weken geprobeerd, maar ga de zooi maar weer omgooien naar IE (daar ben ik zo heerlijk aangewend nl :D ) of Mozilla)
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik ben zelfs niet tot de presentatrice gekomen.....
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Grrr! Je hebt er blijkbaar een speciale plug-in voor nodig. :cry:
This application requires the Unity 3D plug-in.

Unfortunately, the Unity 3D plug-in is only supported on Windows 2000/XP/Vista/7 and Mac OS X 10.4 or newer.

For those on Linux operating systems, feel free to explore with Celestia which is free, open source and supported on Linux.
Ik vind Stellarium een beter programma dan Celestia.

@Jim: Je kunt onderaan de melding op "Watch the intro" klikken, dan krijg je een YouTube filmpje met de presentatrice te zien.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Min of meer per ongeluk heb ik deze app gedownload en ben er wat in gaan grasduinen. Ik weet niet hoe de versie eruit zag toen dit topic geopend werd in 2011 maar ik durf wel te beweren dat met de huidige versie vele malen beter is en een ongelooflijke hoeveelheid actuele data bevat (zoals satelliet foto's van de brandende rijstvelden in Pakistan en India). Een aanrader wat mij betreft.

Te downloaden via deze link. Werkt bij mij zonder plug-in's of ellende onder Windows10.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Werkt goed. Leuk voor als je niets beters te doen hebt
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Plaats reactie