Sararje schreef:
We hadden het over starterde zelfstandigen en nu begin je ineens over werknemers in het algemeen. Volgens mij spring je van de hak op de tak.
:

. Ik ga er nooit direct van uit dat iemand dom is, zeker niet hier op het forum waar veel van de gevestigde orde aardig wat kennis heeft op bepaalde gebieden. ik ga er dan ook maar vanuit dat je me misschien soms test of misschien een niet zo goed korte termijn geheugen hebt.
Kent u deze nog:
Ik:
Ja je hebt gelijk. Eigenlijk ben ik niet zo voor sociaal darwinisme maar de VVD heeft daar wel wat goede ideeën over. Laughing
Jij:
Surprise me, wat bedoel je exact? Ik krijg een heel enge bijsmaak als je termen als sociaal darwinisme gaat koppelen aan politieke partijen zonder verdere argumentatie.
In het linkje stonden de punten waardoor ik de VVD verwijt aan min of meer "survival of the fittest" ideeëen te lijden. Jij bezoekt het linkje en concludeert dat ik het over startende ondernemers heb. Ik denk dat je zelf de draad bent kwijt geraakt door verkeerde aannamens. Niet mijn schuld 8)
[Waarom staat ambitieus zijn voor sociaal darwinisme? Ik snap het nog steeds niet. ik ken diverse mensen die heel graag de ambitie hebben om in bijv. het midden en kleinbedrijf de beste in hun soort te worden van Nederland.
Ik heb daar geen probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat het geforceerd wordt. Laat even duidelijk zijn dat ik het niet zozeer over ambitieuze ondernemers had wat je onterecht aannam, maar over ambitie als persoon op de arbeidsmarkt.
Menig startende ondernemer sneuvelt toch door gingantische bedrijven waar niet tegen op te concureren valt of ze worden op den duur toch opgeslokt door grotere bedrijven.
Je kent de voorbeelden wel toch?
Nee, je stimuleert mensen alleen door ze kansen te bieden te beginnen bij een goed werkend onderwijssysteem waar aandacht voor het individu is. Niet iedereen is uit op ambitie ( mijzelf incluus) en dat moet gerespecteerd worden.
De VVD wil dat stimuleren door de belastingdruk te verlagen. Daar profiteert de klant alleen maar van want die krijgt de meeste keuze en liefst voor een zo guntig mogelijke prijs voor een zo veel mogelijke kwaliteit.
Nogmaals ik had het niet over ondernemers. Toch, betwijfel ik dit. U herinnert de belastingverlaging voor de kappersdiensten van 19% naar 6% nog, wie waren daar de profiteurs van? Juist de kappers zelf!!
I
k zie niet waarom dat zou moeten leiden tot een situatie waarin men het licht elkaar niet in de ogen gunt?
Je wou geen kleurtjes, maar nu begrijp je 1) en 2) niet. Hoe moet ik het dan duidelijk maken?. 2) stond voor gratis kinderopvang voor IEDEREEN.
Leuk idee, maar als jij al veel centen hebt dan heb je geen gratis opvang nodig. Het is best om mensen met lage inkomens te spekken door ze de kans te geven om wat meer met hun inkomen te doen. Een kind kost geld niet? Als we het hebben over fatsoenlijke mensen dan zullen zelfs met deze gratis opvang een gezin nog wel een keer nadenken alvorens nog een kind te nemen. Rijkere ouders kunnen het zich zowieso wel veroorloven en met zo'n regeling is het natuurlijk al helemaal feest. Niet echt eerlijk lijkt me. Je stimuleert alleen het verschil maar tussen "rijk" en "arm" .
Ik ken diverse bedrijven die stuk voor stuk topwerkleveren, met elkaar concureren en waarbij de top van het bedrijf uiterst vriendschappelijk met elkaar omgaat. Ze hebben beide het beste voor met hun klant en ze zien het als een feest/uitdaging om de klant zo goed mogelijk naar de zin te willen maken. Zo blijven ze continu gestimuleerd om zo goed mogelijk naar zichzelf te blijven kijken en weet je wat: ze vinden het nog leuk ook omdat ze weten dat als ze dat niet meer zouden doen, ze stil zouden komen te staan, ze worden niet meer innovatief en stilstand is achteruitgang.
Is dat ook een sprookje van de gebroeders Grimm? Die kende ik nog niet

.
Er zullen vast mensen zijn met zo'n instelling maar die overleven het niet lang, tenzij ze een niche hebben gevonden waar grote bedrijven niets mee kunnen.
Jongeren 27 jaar kunnen uitstekend werk vinden dus hebben, tenzij ze arbeidsongeschikt zijn, geen WAO nodig.
We/ze hebben het over de WW niet WAO. Niet iedereen heeft binnen een dag een nieuwe baan en het is dan ook onverkoopbaar om de tijd die tussen ontslag en een nieuwe baan zit niet te ondersteunen.
Woningcoorperatief hebben jarenlang huur kunnen ontvangen zonder noemenswaardig onderhoud of bijbouwen en behoren tot de rijkste semi-overheidsinstellingen samen met de pensioenfondsen. Waarom mogen die dat niet teruggeven aan het rijk?
Dat zal vast, maar het zijn altijd de afnemers/consumenten die de dupe gaan worden.
Als ze zoiets plannen moeten ze ook gelijk de huren bevriezen om de bewoners te beschermen, maar dat staat niet in de plannen.
..... Op al dit soort dingen worden de ziektekosten enorm hoog en ja, daar kan dan de belastingbetaler voor opdraaien. Te absurd voor woorden m.i. Ik ben persoonlijk echt niet tegen solidariteit en ik ben echt niet tegen volksverzekeringen, maar het moet niet uitlopen op volksuitbuiting.
Niemand kan het daar mee oneens zijn. ik ken ook genoeg voorbeelden. Apotheken laten je gerust terug komen als je 2 receptjes van de dokter hebt gekregen die beiden een kuur voor 2 weken voorschrijven. Waarom? Niet omdat de apotheek denkt dat je na de eerste kuur wel beter zult zijn, maar omdat ze voor iedere klant behandeling een bedrag kunnen rekenen. Laten we het nog niet eens hebben over het aansmeren van goedkopere medicijnen in plaats van merken die worden voorgeschreven door de arts.
Mijn vrouw werkt in een verzorgingstehuis, en als je ziet wat daar gebeurt dan gaan je haren overeind staan. Aan de ene kant wordt er aan alle kanten bezuinigd. Vooral op voeding en personeelskostenj. De kwaliteit van voeding is in de laatste jaren daar door verslechterd. mijn vrouw werkt op een afdeling waar 11 mensen werken maar nog zijn er 46 man uren te veel terwijl iedereen al op turbo mode staat. De Directeur daarentegen
kan lekker genieten van zijn 260/280.000,- Euries en mag iedere week genieten van allerlij lekkere luxe broodjes bij de vergadering met locatie managers en andere zakkenvullers.
Er wordt dus bezuinigd maar het raakt alleen de afhankelijke mensen, in dit geval de bejaarden en de (lagere) werknemers. Grootverdieners zullen zich bescheremen tegen bezuinigen en zolang juist daar niets aan wordt gedaan dan zullen alle bezuinigingen altijd op het bord van de onderkant van de bevolking terecht komen.
Volgens mij heb je iets te veel met je neus in de boeken van Lenin gezeten. Wanneer krijgen we de vervolging van de koelakken?
Nooit gelezen. Wat zijn koelakken?
Nee hoor, Donner had daar gelijk, alleen was het zeer slecht getimed en is het zeer onwaarschijnlijk dat die visioen ooit werkelijkheid wordt. Maar democratie houdt op te bestaan als een meerderheid van het volk dat niet meer wenst, lijkt me redelijk evident.
Is de sharia wenselijk objectief gezien? En wat als het meerendeel van de bevolking voor het uitmoorden is van de allochtoon of de slavernij weer invoeren? Je kunt zeggen dat dat niet zal gebeuren maar het gaat om het feit dat het gewoon mogelijk is!
Maar als je terug wil naar de raad van wjize mannetjes dan heb ik een simpele vraag aan jou: hoe weet je van die raad van wijze mannen of ze jou belangen goed behartigen en zo nee, wat doe je als ze jouw belangen niet behartigen?
Wat zijn mijn belangen en hoeveel meerwaarde heeft dat ten opzichte van de belangen van een gehele bevolking?
Daarnaast denk ik dat in een alnd als Nederland de hoeveelheid zware (scheeps)industrie flink afgenomen is. Daarnaast zie ik het effect van windstromingen wel degelijk, althans, het lijkt me aannemelijk in een land waar het ongeveer 275 dagen per jaar een wind uit een der westelijke richtingen (dus van NNW to ZZW) waait.
Sararje, Nederland is het dichtst bevolkte land ter wereld. De randstad is al bijna een megastad aan het worden, de hoeveelheid auto's die op een klein gebied rijden is waanzinnig hoog. Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat deze vervuiling vanuit Engeland komt aanwaaien? een land waar er VEEL meer ruimte is en de vervuiling verspreid is. Dit is maar een moment opname, bijna iedere dag worden deze rode wolken waargenomen. Vorrige week niets vreemds aan de mist geroken? Waar ik woon rook het in ieder geval 's avonds en 's morgens niet naar waterdamp maar naar chemische rotzooi. We hebben het hier dus over smog!!!
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy