Inderdaad. Alleen jammer dat zijn pijlen van kritiek alleen gericht zijn op de islam en koran. Hij had mijn inziens zijn standpunten op alle onmenselijke 'heilige' boeken moeten richten. Heel jammer dat de bijbel niet is meegenomen in zijn verhaal. Maar wel begrijpelijk. Dat zou hem immers teveel zetels kosten.fbs33 schreef:Ik mag hem wel die Wilders omdat hij roert in die vermeende heiligheid
Wilders niet vervolgd voor Fitna
Moderator: Moderators
Ik reageerde wat overtrokken zie ik nu......Animal schreef: Inderdaad lees ik hier ook heel veel discussies op dit forum en in alle vormen, kleuren en niveaus. En jouw 'niveau' begrijp ik nu.
Waarom zou je weg blijven uit een topic als er eens een one-liner tussen staat van een steunbetuiging, grap of een stellingname? Je kan rustig het onderwerp verder bedisicusieeren op jouw niveau.
Had niet echt mijn dag, achteraf gezien...
Ik ben het met je eens dat hij beter alle "heilige boeken" in twijfel zou kunnen trekken. Dan is het ook consequenter.Inderdaad. Alleen jammer dat zijn pijlen van kritiek alleen gericht zijn op de islam en koran. Hij had mijn inziens zijn standpunten op alle onmenselijke 'heilige' boeken moeten richten. Heel jammer dat de bijbel niet is meegenomen in zijn verhaal
Maar boeken verbieden gaat mij persoonlijk te ver, want wie op deze wereld gaat dan weer bepalen welke boeken?
Dan gaan we een beetje terug naar de Middeleeuwen zou ik zeggen.
Verbieden werkt ook niet.
Is al vele malen eerder geprobeerd toch om mensen hun geloof af te nemen?
Van de Spaanse Inquisitie mocht je alleen Katholiek zijn. Als je blijk gaf wat meer reformatorische ideeën of bijv. iets las als In navolging van Jezus (zo heette het geloof ik toch?), dan wachtte je een nare dood.... Toch heeft het de mensen niet weerhouden te geloven wat ze geloofden.
Rusland heeft ook erg lang, religie min of meer verboden. Ook dat heeft de mensen niet minder gelovig gemaakt. In tegendeel. Ondergrondse kerken en ceremoniën tierden welig.
Rome heeft een tijdlang de Christenen voor de leeuwen gegooid, ook dat heeft niet mogen baten. De Christenen werden er alleen maar fanatieker en geloviger door.
Een heilig boek verbieden maakt mensen juist fanatieker en waarschijnlijk zelfs geweldadiger en extremistischer.
Ik geloof niet in het verbieden, onderdrukken om zo mensen van hun geloof te krijgen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij was en wie die ik........
Zoals ik eerder al eens betoogd heb, een godsdienst is in essentie zuiver een zaak van politiek waar regels en wetten de 'handelingen' bepalen die omschreven wordt als 'cultuur'
Om zo'n 'cultuur' te breken zul je je op het vlak van 'handelingen' moeten begeven en die met nauwkeurige precisie beredeneren en toepassen zónder dat het de haat oproept die tegenhandelingen in gang zetten.
De USSR die de financiële verplichtingen v.h. Tsaristische Rusland aan het buitenland op NUL stelde, riep de tegenmaatregelen v.d. gedupeerden in het buitenland op die nodig waren om de USSR in een isolement te storten!
Een isolement dat zo'n 70 jaar na dato mede tot de val van die USSR leidde omdat daardoor de door het regiem beloofde geneugten aan het volk voorbijgingen wegens de noodzaak tot bewapening.
'Geneugten' die menige Rus hadden kunnen bekeren tot het seculiere communisme, maar door ellende gedreven, halstarriger aan het godsgeloof deden vasthouden! (dat de bekoorlijkheden v.h. hiernamaals in ieder geval nog in het vooruitzicht stelde!)
Het filmpje 'Fitna' en het 'koran-verbod' zijn van hetzelfde bottebijl-gehalte als de fin. verplichtingen op NUL zetten tóen door de USSR (de vergelijking gaat natuurlijk mank, mede omdat de film etc. suggereert, en die tweede handeling concreet fin. leed veroorzaakte bij degenen die bv. aandelen hadden gekocht in de Russische spoorwegen en opeens hun spaarcentjes in rook zagen opgaan!)
Het plaatst 'Wilders' in een isolement net zoals het de USSR in een isolement plaatste door de gekozen 'methode'!
Ook vergiste hij zich in het gelovige deel v.d. eigen bevolking dat ineens veel vrijer de eigen (geloofs)stokpaardjes kan berijden onder de machtige vleugels v.d. Islam dat (qua handelingen!) niet zoveel verschilt met christen en jodendom!
Hij bezat nog net de slimheid om alleen de koran op de lijst te zetten, maar bijbel en torah niet! (maar of dat nou werkelijk slim is?)
Ik lijd voort onder het juk van 'abortus-p' beperkingen en het gezever over 'euthanasie' en 'embryo-selectie' alsmede het onaantastbaar maken van speciale op godsdienst gebaseerde scholen, of het stiekem vergiftigen van de openbare school, alsmede- - - enz.
Met kleine en verfijnde 'handelingetjes' de zaken de andere kant op laten marcheren
zou Wilders sieren, maar helaas- pindakaas! (laat hij eens een balletje opwerpen over meer zendtijd voor seculiere stromingen [ook in het Turks en Marokkaans!]
Maar dat hij een steen in de vijver heeft gegooid vind ik ook prima!
Dat we (als dorstige olieslurper en werkgelegenheid-zoeker)slechts kleine steentjes kunnen gooien moeten we natuurlijk in de overwegingen meenemen!
Om zo'n 'cultuur' te breken zul je je op het vlak van 'handelingen' moeten begeven en die met nauwkeurige precisie beredeneren en toepassen zónder dat het de haat oproept die tegenhandelingen in gang zetten.
De USSR die de financiële verplichtingen v.h. Tsaristische Rusland aan het buitenland op NUL stelde, riep de tegenmaatregelen v.d. gedupeerden in het buitenland op die nodig waren om de USSR in een isolement te storten!
Een isolement dat zo'n 70 jaar na dato mede tot de val van die USSR leidde omdat daardoor de door het regiem beloofde geneugten aan het volk voorbijgingen wegens de noodzaak tot bewapening.
'Geneugten' die menige Rus hadden kunnen bekeren tot het seculiere communisme, maar door ellende gedreven, halstarriger aan het godsgeloof deden vasthouden! (dat de bekoorlijkheden v.h. hiernamaals in ieder geval nog in het vooruitzicht stelde!)
Het filmpje 'Fitna' en het 'koran-verbod' zijn van hetzelfde bottebijl-gehalte als de fin. verplichtingen op NUL zetten tóen door de USSR (de vergelijking gaat natuurlijk mank, mede omdat de film etc. suggereert, en die tweede handeling concreet fin. leed veroorzaakte bij degenen die bv. aandelen hadden gekocht in de Russische spoorwegen en opeens hun spaarcentjes in rook zagen opgaan!)
Het plaatst 'Wilders' in een isolement net zoals het de USSR in een isolement plaatste door de gekozen 'methode'!
Ook vergiste hij zich in het gelovige deel v.d. eigen bevolking dat ineens veel vrijer de eigen (geloofs)stokpaardjes kan berijden onder de machtige vleugels v.d. Islam dat (qua handelingen!) niet zoveel verschilt met christen en jodendom!
Hij bezat nog net de slimheid om alleen de koran op de lijst te zetten, maar bijbel en torah niet! (maar of dat nou werkelijk slim is?)
Ik lijd voort onder het juk van 'abortus-p' beperkingen en het gezever over 'euthanasie' en 'embryo-selectie' alsmede het onaantastbaar maken van speciale op godsdienst gebaseerde scholen, of het stiekem vergiftigen van de openbare school, alsmede- - - enz.
Met kleine en verfijnde 'handelingetjes' de zaken de andere kant op laten marcheren
zou Wilders sieren, maar helaas- pindakaas! (laat hij eens een balletje opwerpen over meer zendtijd voor seculiere stromingen [ook in het Turks en Marokkaans!]
Maar dat hij een steen in de vijver heeft gegooid vind ik ook prima!
Dat we (als dorstige olieslurper en werkgelegenheid-zoeker)slechts kleine steentjes kunnen gooien moeten we natuurlijk in de overwegingen meenemen!
-
Arwin Rummel
- Banned
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Arwin, je treft wel een paar wilde deelnemers op dit late uur.
Misschien is het nog een tamelijk nieuw gegeven, maar dezelfde methoden van kritiek leveren als die welke door vrijdenkers vaak op het Christendom zijn toegepast, worden nu ook op de Islam losgelaten.
Met desastreuse gevolgen voor de Islam.
Vrijheid van meningsuiting is daarbij heel belangrijk, zelfs onmisbaar.
Ook een gebrekkige en oppervlakkige kritiek op de Islam moet kunnen, anders lukt een betere kritiek al helemáál niet !
Misschien is het nog een tamelijk nieuw gegeven, maar dezelfde methoden van kritiek leveren als die welke door vrijdenkers vaak op het Christendom zijn toegepast, worden nu ook op de Islam losgelaten.
Met desastreuse gevolgen voor de Islam.
Vrijheid van meningsuiting is daarbij heel belangrijk, zelfs onmisbaar.
Ook een gebrekkige en oppervlakkige kritiek op de Islam moet kunnen, anders lukt een betere kritiek al helemáál niet !
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
-
Arwin Rummel
- Banned
-
Arwin Rummel
- Banned
Er is geen noodzaak om dat te bewijzen.Arwin Rummel schreef:De eerste die bewijst dat de Islam een ééngemaakte en éénduidige religie is, krijgt een snoepje. Niet dus...
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Arwin Rummel
- Banned
Arwin niet steeds oude discussies met oneliners openen en vervolgens naar de volgende draad springen geen topic-bump dus. Moderator doctorwhoArwin Rummel schreef:Ik kan er niet bij dat dit goed nieuws is.Wilders niet vervolgd voor Fitna
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
De islam is een achterlijke woestijngodsdienstje.Arwin Rummel schreef:Er is ook geen noodzaak iedereen over de zelfde kam te scheren.
Met zo'n mening is niets mis.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Socratoteles
- Diehard
Met die mening is inderdaad niets mis, het is wel jammer dat de argumentatie wat in gebreke blijft. Dat kan ook haast niet anders met zo'n stelling, aangezien je 'achterlijk' als synoniem van 'belachelijk' gebruikt en daarmee de hele zaak in het subjectieve trekt. Iedereen kan alles wel belachelijk vinden, daarmee worden nog geen feitelijke uitspraken gedaan.cluny schreef:De islam is een achterlijke woestijngodsdienstje.
Met zo'n mening is niets mis.
Inderdaad er moet een keuze gemaakt worden.achterlijk is 6 maal gevonden als trefwoord:
trefwoord: achterlijk
synoniemen: achtergebleven, kleinsteeds, provinciaal
synoniemen: debiel, idioot, stom, zwakbegaafd, zwakzinnig
synoniemen: gek
synoniemen: onwetend
synoniemen: verouderd
synoniemen: idioot, onnozel
achterlijk is 15 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
trefwoord: bespottelijk
synoniemen: achterlijk, belachelijk, gek, gekkelijk, grotesk, idioot, koddig, lachwekkend, mal, mesjogge, ongerijmd, onzinnig, potsierlijk, ridicuul, zot
trefwoord: bezopen
synoniemen: achterlijk, idioot, krankzinnig, stom
trefwoord: debiel
synoniemen: achterlijk, zwakzinnig
trefwoord: dom
synoniemen: achterlijk, debiel, stom, sukkelig, zwakhoofdig
trefwoord: getikt
synoniemen: achterlijk, dwaas, gek, geschift, halfgaar, idioot, imbeciel, knots, krankjorum, leip, mesjogge, niet goed snik
trefwoord: idioot
synoniemen: absurd, achterlijk, belachelijk, bezopen, dol, dwaas, gek, getikt, krankzinnig, onzinnig, simpel, stom, stompzinnig, stompzinnige
trefwoord: kleinsteeds
synoniemen: achterlijk, bekrompen, benepen, provinciaals
trefwoord: krankzinnig
synoniemen: achterlijk, getikt, idioot, te dol
trefwoord: onwetend
synoniemen: achterlijk, dom, ezelachtig, ignorant, onbewust, onkundig
trefwoord: provinciaal
synoniemen: achterlijk, bekrompen, boers, kleinburgerlijk, kleinsteeds, lomp
trefwoord: seniel
synoniemen: achterlijk, stupide
trefwoord: stom
synoniemen: achterlijk, dom, dwaas, idioot, oenig, onnozel, stompzinnig, suf
trefwoord: traag
synoniemen: achterlijk
trefwoord: verouderd
synoniemen: achterhaald, achterlijk, afgezaagd, gedateerd, ouderwets, passé, uit de tijd
trefwoord: zwakzinnig
synoniemen: achterlijk, debiel, dement, geestelijk gehandicapt, idioot, imbeciel, krankzinnig, zwakbegaafd, zwakhoofdig
Wel is er een meerkeuzemogelijkheid, dunkt mij.
-
Arwin Rummel
- Banned
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36492Klagers: Wilders toch vervolgen
Maandag 28 juli 2008
Diverse partijen willen dat het gerechtshof het Openbaar Ministerie opdracht geeft PVV-voorman Geert Wilders toch te vervolgen voor zijn uitspraken over de Islam. Dat heeft een woordvoerder maandag bevestigd.
Het OM besloot eind juni Wilders niet strafrechtelijk te vervolgen voor uit- spraken die hij in 2006 en 2007 deed in de Volkskrant en op internet.
Hoofdofficier van justitie Leo de Wit zei toen dat de politicus zich niet schuldig heeft gemaakt aan discriminatie of het aanzetten tot haat, omdat hij zijn uitlatingen deed in de context van het maatschappelijk debat.