moet de moeder van 8 kinderen het land uit?
Moderator: Moderators
Het delict dat ze pleegde is 10 jaar geleden! En dat zegt niets? Waarom is ze toen ze de delicten pleegden en zelfs een straf daarvoor uitgezeten heeft niet meteen het land uitgezet? Nee, ze kreeg de mogelijkheid om hier illegaal nog tien jaar aanwezig te zijn. Daar zit toch ook iets goed fout?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
- Banned
als je ergens illegaal bent heb je per definitie een het bevel gekregen om het land te verlaten. Zij heeft jarenlang de wetgeving van haar gastland kwaadwils naast zich neergelegd.Kitty schreef:Het delict dat ze pleegde is 10 jaar geleden! En dat zegt niets? Waarom is ze toen ze de delicten pleegden en zelfs een straf daarvoor uitgezeten heeft niet meteen het land uitgezet? Nee, ze kreeg de mogelijkheid om hier illegaal nog tien jaar aanwezig te zijn. Daar zit toch ook iets goed fout?
het klopt dat overheden niet massaal klopjachten organiseren op illegalen maar is dat een argument?
Ben ik nachtje weg en 4 pagina's te lezen.Kitty schreef:Het delict dat ze pleegde is 10 jaar geleden! En dat zegt niets? Waarom is ze toen ze de delicten pleegden en zelfs een straf daarvoor uitgezeten heeft niet meteen het land uitgezet? Nee, ze kreeg de mogelijkheid om hier illegaal nog tien jaar aanwezig te zijn. Daar zit toch ook iets goed fout?
Mijn gedachten zijn 1: er is een strafbaar feit gepleegd 10 jaar geleden en ze is er voor gestraft. Straf is iets vereffenen. Ik vind dat ze nu dubbel straf krijgt.
Tweede feit is dat de vader al zijn familie is omgekomen ( staat in het filmpje) dus heeft hij daarom zoveel kinderen.
Om de moeder weg te halen uit een gezinssituatie die al zolang in Nederland ziin, Nederlands spreken, niet meer met justitie inaanraking zijn geweest, een kind heeft van nog geen jaar en wat oudere die zelfs in Nederland geboren zijn en niet anders weten, kan je niet alleen wegsturen.
Of idd allemaal, maar dat had ook veel eerder gekund.
Dat vind ik het onmenselijke van dit alles. Ze mogen niets als vluchteling, leren van alles om met het leven om te gaan, waaronder Nederlands, en dan moet ze weg na 10 jaar. Het duurt veel te lang allemaal. Er zijn veel meer mensen die met justitie in aanraking gekomen zijn, voor veel ernstigere zaken, laten ze beginnen die weg te sturen naar land van oorsprong en laat deze moeder bij haar gezin. Of allemaal terug.
Tja... we gaan nog even door denk ik.
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver
Sommigen krijgen volgens mij een rood waas voor de ogen als het om buitenlanders en nog erger om moslims gaat, als er ook maar een kansje is om die terug te sturen grijpen zij dat met beide handen aan. En ook nog acht kinderen, dan helemaal maar reden om zo snel mogelijk hier op te rotten toch?appelfflap schreef:als je ergens illegaal bent heb je per definitie een het bevel gekregen om het land te verlaten. Zij heeft jarenlang de wetgeving van haar gastland kwaadwils naast zich neergelegd.Kitty schreef:Het delict dat ze pleegde is 10 jaar geleden! En dat zegt niets? Waarom is ze toen ze de delicten pleegden en zelfs een straf daarvoor uitgezeten heeft niet meteen het land uitgezet? Nee, ze kreeg de mogelijkheid om hier illegaal nog tien jaar aanwezig te zijn. Daar zit toch ook iets goed fout?
het klopt dat overheden niet massaal klopjachten organiseren op illegalen maar is dat een argument?
Soms twijfel ik wel eens aan het invoelingsvermogen en de menselijkheid van sommige van mijn eigen landgenoten. Maar dit zullen wel niet de mensen zijn die zich humanist noemen? Maar bevel is bevel, niet waar. En ik ben niet eens links.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- fröhliche
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Mee onderteken.Kitty schreef:Sommigen krijgen volgens mij een rood waas voor de ogen als het om buitenlanders en nog erger om moslims gaat, als er ook maar een kansje is om die terug te sturen grijpen zij dat met beide handen aan. En ook nog acht kinderen, dan helemaal maar reden om zo snel mogelijk hier op te rotten toch?appelfflap schreef:als je ergens illegaal bent heb je per definitie een het bevel gekregen om het land te verlaten. Zij heeft jarenlang de wetgeving van haar gastland kwaadwils naast zich neergelegd.Kitty schreef:Het delict dat ze pleegde is 10 jaar geleden! En dat zegt niets? Waarom is ze toen ze de delicten pleegden en zelfs een straf daarvoor uitgezeten heeft niet meteen het land uitgezet? Nee, ze kreeg de mogelijkheid om hier illegaal nog tien jaar aanwezig te zijn. Daar zit toch ook iets goed fout?
Soms twijfel ik wel eens aan het invoelingsvermogen en de menselijkheid van sommige van mijn eigen landgenoten. Maar dit zullen wel niet de mensen zijn die zich humanist noemen? Maar bevel is bevel, niet waar. En ik ben niet eens links.
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
- Ongeloveloos
- Banned
Niet links maar wel een zachte heelmeester(es).Kitty schreef:
Sommigen krijgen volgens mij een rood waas voor de ogen als het om buitenlanders en nog erger om moslims gaat, als er ook maar een kansje is om die terug te sturen grijpen zij dat met beide handen aan. En ook nog acht kinderen, dan helemaal maar reden om zo snel mogelijk hier op te rotten toch?
Befel ist befel, denk wel dat we met zijn allen deze regels hebben bedacht.
Jouw sympathie is "touching", maar niet minder dan de kinderkes in afrika.
Ongeloveloos, weet je waarom dit mij vooral raakt? Omdat ik vandaag ook las dat Hirsch Balin wat gaat doen aan het straffen met taakstraffen voor verkrachters, zelf na nóg eens verkrachten worden ze vaak tot taakstraffen veroordeeld! Taakstraffen voor verkrachters, kun je je dat voorstellen? En hij vond dat daar wat aan gedaan moet worden. Nou, dat vind ik ook!
Maar hoe schril is dan het contrast dat een vrouw die zich twee keer vergaloppeert door iets te stelen uit een winkel vijf weken gevangenis straf krijgt? En nu tien jaar nadien het land uit moet vanwege die vijf weken, die bij vier weken geen punt zouden zijn geweest? En dat alles tien jaar geleden? Terwijl haar man en kinderen mochten blijven vanwege het generaal pardon? Terwijl er oeverloos veel illegalen, die dus ook ooit geen verblijfsvergunning hadden en hier dus ook al jaren illegaal rondliepen, waar leefden die van trouwens? Allemaal juist door dat generaal pardon mochten blijven?
Waar ik mij gruwelijk aan erger is het waanzinnige beleid in dit land. En ja dan kom ik op voor een moeder boven een verkrachter. Is dat gek? Of te zacht gedacht?
Maar hoe schril is dan het contrast dat een vrouw die zich twee keer vergaloppeert door iets te stelen uit een winkel vijf weken gevangenis straf krijgt? En nu tien jaar nadien het land uit moet vanwege die vijf weken, die bij vier weken geen punt zouden zijn geweest? En dat alles tien jaar geleden? Terwijl haar man en kinderen mochten blijven vanwege het generaal pardon? Terwijl er oeverloos veel illegalen, die dus ook ooit geen verblijfsvergunning hadden en hier dus ook al jaren illegaal rondliepen, waar leefden die van trouwens? Allemaal juist door dat generaal pardon mochten blijven?
Waar ik mij gruwelijk aan erger is het waanzinnige beleid in dit land. En ja dan kom ik op voor een moeder boven een verkrachter. Is dat gek? Of te zacht gedacht?
-
- Banned
da's goedkoop kittyKitty schreef: Sommigen krijgen volgens mij een rood waas voor de ogen als het om buitenlanders en nog erger om moslims gaat, als er ook maar een kansje is om die terug te sturen grijpen zij dat met beide handen aan. En ook nog acht kinderen, dan helemaal maar reden om zo snel mogelijk hier op te rotten toch?
ik zeg gewoon dat je in pricipe onmogelijk een illegaal kunt zijn als je niet al een uitwijzing gekregen hebt of je nog nooit aangemeld hebt.
ik kijk niet naar dit individuele geval. zoals ik al eerder zei is migratierecht altijd klote en hangen er altijd menselijke drama's aan.
jij bent zo bezorgd om deze moeder dat jij die duizenden mensen vergeet die wel braaf de Nederlandse beslissingen gevolgd hebben door terug te keren.
die mensen gedragen zich zoals het hoort en worden door jou bestraft.
hoe je richtingsaanwijzers staan interesseert me niet Kitty.Kitty schreef: Soms twijfel ik wel eens aan het invoelingsvermogen en de menselijkheid van sommige van mijn eigen landgenoten. Maar dit zullen wel niet de mensen zijn die zich humanist noemen? Maar bevel is bevel, niet waar. En ik ben niet eens links.
wat me wel interesseert is hoe jij migratiewetgeving wil organiseren als je bij elk individueel geval dat jou ter ore komt plots emotioneel reageert.
hoe zit het met die duizend andere gezinsdrama's waar jij en ik nooit iets over horen? toch maar wetgeving toepassen of beter gelijk afschaffen? hoe zit het met die brave asielzoekers die vertrekken? gewoon voor lomp en achterlijk verklaren omdat ze niet in de illegaliteit ondergedoken zijn?
wil je over de criteria discussiëren dan ben ik bereid te luisteren. ik vraag me ook af waarom juridische procedure's zo lang duren. ligt het aan het systeem of zijn er advocaten die de procedure's zo lang mogelijk rekken? ik vraag me ook af waarom ze moest stelen als je weet dat asielzoekers (GEEN ILLEGALEN) doorgaans alle nodige steun krijgen tijdens de eerste aanvraag.
dat diefstal en asielaanvraag moeilijk te combineren valt had ze zelf ook kunnen verzinnen dus daar hoef je mi geen rekening mee te houden. het aantal kinderen, geloof of afkomst laat mij gewoon koud kitty.
dat van die 4 en 5 weken is gewoon arbitrair. als je dit verhoogt naar pakweg 8 weken dan duitk volgende week een voorbeeld op van 9 weken en waarom die niet mag blijven ... trek je grens op naar 16 weken dan heb je discussie's over iemand met 17 weken... en ga zo maar verder.
waarom heeft men de grens op 4 weken gelegd? kun je dat eens uitzoeken?
ps
waarom sleur je er nu een voorbeeld van verkrachtingen bij? we hebben het hier over asiel als ik me niet vergis.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 24 mei 2009 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom krijgt een verkrachter een taakstraf, zelfs bij herhaling en een shoplifter vijf weken gevangenisstraf? Kun je dat uitleggen?
-
- Banned
Het gaat mij hier wel om dat meten met twee maten, dus juist om die appelen en die peren. Dat voelt als onrecht en daar verzet ik mij tegen. En natuurlijk zullen er vele schrijnende verhalen achter asielzoekers zitten, maar als ze terecht asielzoeken mogen ze blijven. Maar nu gaat het om het uit elkaar rukken van een gezin. Men is voor minder coulant geweest.
-
- Banned
een bosnisch gezin vraagt asiel en krijgt het niet, het gezin duitk onder en ondanks de politiek stabiele situatie in bosnie worden ze nog steeds geregulariseerd
trouwens, ik vraag mij meer en meer af wat er nog verzwegen werd. voor een ordinaire diefstal krijg je geen gevangenisstraf. voor zover ik mij uit mijn jeugd herinner bleef het bij een ritje met de combi en een administratieve boete. en als blijkt dat ze een notoire recidiviste is dan heb ik weinig compassie. dan kun je harder gestraft worden maar 2x lijkt mij verdomd weinig voor een gevangenisstraf. Voor zover ik me uit mijn jeugd herinner natuurlijk.
opletten met manipulatie kitty
Hirsch balin kan zoveel zeggen maar wat gaat ze effectief DOEN? mi kan ze niet zomaar ineens naar eigen goeddunken strafrecht herschrijven en verdere details ontbreken ook.
trouwens, ik vraag mij meer en meer af wat er nog verzwegen werd. voor een ordinaire diefstal krijg je geen gevangenisstraf. voor zover ik mij uit mijn jeugd herinner bleef het bij een ritje met de combi en een administratieve boete. en als blijkt dat ze een notoire recidiviste is dan heb ik weinig compassie. dan kun je harder gestraft worden maar 2x lijkt mij verdomd weinig voor een gevangenisstraf. Voor zover ik me uit mijn jeugd herinner natuurlijk.
opletten met manipulatie kitty
Hirsch balin kan zoveel zeggen maar wat gaat ze effectief DOEN? mi kan ze niet zomaar ineens naar eigen goeddunken strafrecht herschrijven en verdere details ontbreken ook.
Hirsch Balin is een man en minister van Justitie.
Maar wat jij zegt, er zal meer achter deze zaak moeten zitten, want voor veel meer dan een winkeldiefstal krijgt men in Nederland nog geen vijf weken gevangenisstraf. Vandaar dat het zo'n gevoel van onrecht bij mij oproept. Maar als er inderdaad meer achter zit, wat wij niet weten, dan kunnen we daar inderdaad geen oordeel over vellen. Maar zoals de zaken nu liggen en zoals ze gebracht worden, kan ik in ieder geval niet zomaar zeggen: logisch dat ze het land uit moet.
Maar wat jij zegt, er zal meer achter deze zaak moeten zitten, want voor veel meer dan een winkeldiefstal krijgt men in Nederland nog geen vijf weken gevangenisstraf. Vandaar dat het zo'n gevoel van onrecht bij mij oproept. Maar als er inderdaad meer achter zit, wat wij niet weten, dan kunnen we daar inderdaad geen oordeel over vellen. Maar zoals de zaken nu liggen en zoals ze gebracht worden, kan ik in ieder geval niet zomaar zeggen: logisch dat ze het land uit moet.
Displaced
Ben je niet bang dat jij dan met al dit ‘geteisem’ op één kluit zit?Keiya schreef:Noem jij de Paus en Katholiek Europa ontwikkeld? Haha! De Paus en deze Mosselmannen veeg ik allemaal op een hoop. De 'Ik Heb Altijd Gelijk-Hoop'.

Hier en daar valt in dit twistgeschrijf de term ‘onderbouwen’, d.w.z. de schrijver/schrijfster geeft de indruk te denken er zélf wél aan te doen en de opponenten te verwijten dat zij uit hun nek kletsen. Al lezende krijg ik echter de indruk dat nagenoeg voortdurend louter culturele en/of religieuze en/of nationale emoties de werkelijke drijfveren zijn.

In zoverre wel boeiende lectuur.

Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.