In een balorige bui heb ik vandaag deze draad nog eens gelezen. Vermakelijk!!!

Ik heb nog een aantal anekdotes meer, alleen weet ik niet direct waar die zijn terechtgekomen.
Wat dat ‘
www.christenforum.nl’ betreft:
1.
Geen Schelden, vloeken of beledigende taal gebruiken. “Dasnogalwiedes”, zou ik zeggen. Maar goed!
2.
respectvol gedrag. We zijn allemaal mensen, en allemaal evenveel waard. Respectloze posts worden zonder pardon gewist. Veelgebruikt woord dat ‘respect’, maar niet altijd duidelijk wat eronder wordt verstaan.
... ben je bekend als respectloze poster, wordt je zonder pardon gebanned. Geen uitzonderingen. Hier schuilt wellicht een addertje onder het gras.
3.
Als iemand anders iets anders gelooft dan jou, niet minzaam behandelen, of schamper uitmaken voor ongelovige die tot de hel verdoemd is, of iets in die trant. Wat is dit nu weer voor zin? Ik kan hem niet eens ontleden. En: ‘dan jou’ (nog goed dat er niet ‘dan jou
w’ staat)! Sjonge, wat ben ik aan het mieren...dingesen!
4.
Netjes typen. Gewoon normale acronymen zoals lol, roflol, en andere afkortingen mag wel, zolang het bericht over het algemeen goed leesbaar is. Anders zal je bericht bewerkt worden, of verwijderdt. Dat geeft toch weer enige ruimte. En wat is ‘netjes typen’? Zonder spel- en taalfouten? Worden die ‘bewerkt’ of ‘verwijderd
t’?
Kortom: Niks voor mij, dat forum.
Ben ook even wezen kijken op ‘EO ronduit’. Heb me er vanzelfsprekend niet geregistreerd want ik sta wijd en zijd als respectloos bekend. (Wijd en zijd betekent hier: op fundamentalistisch angehauchte fora.) Ik ‘respecteer’ het dat de bezoekers daar - in mijn ogen – het nergens over willen hebben. Dus… wat heb ik er te zoeken?
De eerlijkheid en/of onpartijdigheid gebiedt me anderzijds toch óók wat kritiek te hebben op de volgende tekst, aangetroffen op dit forum:
Geloof is redeloos (irrationeel ) en radeloos ( angstig ) en op zoek naar troost en surrogaten ... Bij sommigen een zelfverminkende attitude onstaan door grof misbruik of herhaalde frustrerende kansloosheid .... Een neurotisch zoeken naar een uitgang uit de " kooi " ... Bij anderen een hersen"ziekte " of trauma ... of zeer vele kombinaties van dit alles ....
Persoonlijk vind ik dit (vrijheid van meningsuiting) – op zijn allerzachtst uitgedrukt - een veralgemenisering die alle waarde heeft verloren. ‘Wie teveel beweert, heeft niets beweerd’. En over de werkelijke drijfveren achter zo’n ontboezeming heb ik verder zo mijn eigen gedachten. En dat moet mogen.

En.... er is geen verplichting tot meningsuiting. "Je
mág alles zeggen (vader van Gogh) maar dat
hóef je niet". Als je wilt dat anderen weten wat je denkt, dan mág je het zeggen (of het intelligent is of oerstom, maakt niet uit); wil je niet dat anderen weten wat je denkt, dan houd je je mond. Eigenlijk doodsimpel. Als je het mij vraagt.
Gisterenavond plofte ik om 23.00 op de bank en zette de TV aan. Die komt dan automatisch terecht op Ned.1. Blijkbaar zo geprogrammeerd. En daar was onze Andries in de weer met Eelco Brinkman. Effe kijke!
Andries stelde viermaal dezelfde vraag over iets met ‘aftoppen’ van de hypotheekrenteaftrek. Alle vier keren zag Eelco kans in rap tempo wat te neuzelen over iets anders vaags en toen kondigde Andries aan dat hij de vraag niet voor de vijfde keer ging stellen. Kreeg hij nu een koekje van eigen deeg? Hij vond het in ieder geval verre van 'leuk'.
Daarna kwam een juffrouw die gepromoveerd was op slapeloosheid. Ze had een boekje geschreven (Andries wapperde er mee) met daarin de vijf pijlers om dit ongerief te bestrijden, ze gaf lessen over het onderwerp en er waren slapeloosheidklinieken, waar je dus kon worden opgenomen als het heel erg was. Andries vroeg naar de vijf pijlers. Toen ze met de eerste pijler bezig was viel Andries haar in de rede. Toen hij daarmee klaar was ging zij vlotjes over op de tweede pijler. Het spel herhaalde zich tot en met de vijfde pijler want: "dat had ze van haar voorganger geleerd'. Haha! En toen werd ze bedankt en kreeg ze een hand.
Daarna kwam ene blij kijkende Martin Bland. Elders (onder ‘Paulus alias Saulus’ 2) ben ik daarover wat meer kwijt geraakt.
En het commentaar op deze ‘Het elfde uur’ slik ik hierbij in. Daarna eventjes nog een stukje 'Law & order' gedaan bij gebrek aan iets anders ‘ interessants’.
Zo heeft iedere dag zijn eigen geneugten.
Groeten.
Fons.
PS. Ik heb ook nog Plexat aangeklikt:
Belangrijke informatie: Je bent gerbanned op dit forum.
Dat is dan al sinds een jaar of langer geleden.

Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.