Nog een nieuwe: Gerard

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Nog een nieuwe: Gerard

Bericht door Marinus »

gerard_m schreef:@ Marinus: leuk om je weer tegen te komen. jouw ban was detsijds wel een hele bijzondere: gebant worden om iets dat je op een ander forum (hier?) had geschreven.
Klopt, over geestelijk (thyphus)lijder Abdul-Jabbar van de Ven nog wel. En inderdaad op OI.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Marinus schreef:
gerard_m schreef:@ Marinus: leuk om je weer tegen te komen. jouw ban was detsijds wel een hele bijzondere: gebant worden om iets dat je op een ander forum (hier?) had geschreven.
Klopt, over geestelijk (thyphus)lijder Abdul-Jabbar van de Ven nog wel. En inderdaad op OI.
Jilles, voor vrienden. Zou 'ie z'n opleiding inmiddels al afhebben? Toch altijd knap hoe mensen die opleidingen niet afronden altijd zo trots vermelden dat ze het gestudeerd hebben. Doen incapabele politici ook vaak, dan staat er 'x studeerde geschiedenis in Groningen' op dat CV (ja, 1 jaar ja.. waarvan 8 maanden bier drinken en hij heeft 5 ECTS gehaald in totaal maar dat zetten ze er niet bij).
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Samsa schreef:Zou me er niet al te druk om maken, las dat je in Amsterdam woont trouwens, waar ongeveer? (Zit zelf vlakbij de overtoom). Ik zou m'n ban daar beschouwen als een aanwinst, tis vast even wennen (net zoals die mensen in help mijn man heeft een hobby) maar waarschijnlijk ben je beter af. Het is niet het meest vriendelijke en gezellige volk op aarde daar tenslotte, de frustraties spatten er bij heb werkelijk vanaf (mensen die plaatjes van lijken plaatsen en dan gaan juichen zijn niet helemaal 100 natuurlijk).
Je hebt ook gelijk, na 4 jaar heb je de islam trouwens ook wel aardig ontdekt. Mijn beeld was vrij positief toen ik daar begon, maar mijn meeste ontdekkingen waren dat niet.

Meneer Jabbar heeft mij trouwens ooit eens uitgenodigd om samen op zoek te gaan op zoek naar de waarheid. Die vriendelijke toon duurde precies één bericht. Samen op zoek betekent natuurlijk mee op de weg van Abdul.

Ik was vanmiddag toevallig nog op de Overtoom en in het Vondelpark trouwens. Kinderen van alle kleuren speelden door elkaar, er was muziek, verliefde stelletjes lagen in het gras, zomersgeklede mensen lachten naar elkaar. Ik vind het leven veel te mooi voor de zeer smalle halal weg van Abdul Jabbar.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Samsa schreef:Jilles, voor vrienden. Zou 'ie z'n opleiding inmiddels al afhebben? Toch altijd knap hoe mensen die opleidingen niet afronden altijd zo trots vermelden dat ze het gestudeerd hebben. Doen incapabele politici ook vaak, dan staat er 'x studeerde geschiedenis in Groningen' op dat CV (ja, 1 jaar ja.. waarvan 8 maanden bier drinken en hij heeft 5 ECTS gehaald in totaal maar dat zetten ze er niet bij).
Tja, sommigen falen wat minder elegant als anderen. Volgens mij heeft hij vrij weinig bereijkt, maar hioj heeft wel een plukbaard. Dat dan weer wel.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

gerard_m schreef: Je hebt ook gelijk, na 4 jaar heb je de islam trouwens ook wel aardig ontdekt. Mijn beeld was vrij positief toen ik daar begon, maar mijn meeste ontdekkingen waren dat niet.

Meneer Jabbar heeft mij trouwens ooit eens uitgenodigd om samen op zoek te gaan op zoek naar de waarheid. Die vriendelijke toon duurde precies één bericht. Samen op zoek betekent natuurlijk mee op de weg van Abdul.

Ik was vanmiddag toevallig nog op de Overtoom en in het Vondelpark trouwens. Kinderen van alle kleuren speelden door elkaar, er was muziek, verliefde stelletjes lagen in het gras, zomersgeklede mensen lachten naar elkaar. Ik vind het leven veel te mooi voor de zeer smalle halal weg van Abdul Jabbar.
Oh ja het Vondelpark, daar was ik ook nog! Wellicht zomaar langs u heengelopen. Het nieuwe vogeleiland al gezien?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Marinus schreef:
Samsa schreef:Jilles, voor vrienden. Zou 'ie z'n opleiding inmiddels al afhebben? Toch altijd knap hoe mensen die opleidingen niet afronden altijd zo trots vermelden dat ze het gestudeerd hebben. Doen incapabele politici ook vaak, dan staat er 'x studeerde geschiedenis in Groningen' op dat CV (ja, 1 jaar ja.. waarvan 8 maanden bier drinken en hij heeft 5 ECTS gehaald in totaal maar dat zetten ze er niet bij).
Tja, sommigen falen wat minder elegant als anderen. Volgens mij heeft hij vrij weinig bereijkt, maar hioj heeft wel een plukbaard. Dat dan weer wel.
Hij is een beetje zielig figuur, hij wil zo graag voor vol aangezien worden door moslims dat hij uit frustratie af en toe omzich heenschopt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vadigran

Bericht door vadigran »

Hey Gerard. Spijtig dat ik je daar niet meer zal zien. Ik hoop dat ik je nog vaak mag tegen komen :D. Veel geluk verder.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

vadigran schreef:Hey Gerard. Spijtig dat ik je daar niet meer zal zien. Ik hoop dat ik je nog vaak mag tegen komen :D. Veel geluk verder.
Ik heb jouw berichten ook altijd met plezier gelezen op OI, Vadigran.

Maar misschien komen we elkaar hier vaker tegen...., de sfeer lijkt hier een stuk opener in ieder geval.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

hoi Gerard, welkom!! Leuk je hier te zien.
Alle leuke mensen van OI komen hier, ben ik blij om. Hier kun je tenminste normaal met elkaar discussieren zonder bang te zijn om op de tenen van de moslim moderators te trappen.
vadigran

Bericht door vadigran »

gerard_m schreef:
vadigran schreef:Hey Gerard. Spijtig dat ik je daar niet meer zal zien. Ik hoop dat ik je nog vaak mag tegen komen :D. Veel geluk verder.
Ik heb jouw berichten ook altijd met plezier gelezen op OI, Vadigran.

Maar misschien komen we elkaar hier vaker tegen...., de sfeer lijkt hier een stuk opener in ieder geval.
Ja, die open sfeer heb ik al gemerkt. Heb al vrienden en vijanden voordat ik mezelf zelfs maar heb voorgesteld :lol: .
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Welkom Gerard. :wink:
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ach, zelfs op besloten exJG fora gaat het er fatsoenlijk aan toe zonder dat er een moderator op het forum bestaat.
Wat dat aangaat is OI een echte eyeopener voor belangstellenden. :mrgreen:
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Petals en Maartje,

Weer twee goede oude bekenden van OI, leuk om jullie hier te zien. :)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie