Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kochimodo
Bevlogen

Re: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld

Bericht door Kochimodo »

LordDragon schreef:ik lees net op de standaard dat het gaat over, kleurpotloden, speelgoed, schampoo, medicijnen en wat bouwspullen. [...]
In handen van gehardde en getrainde Hamas-strijders levensgevaarlijk natuurlijk! :? :roll:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Fishhook schreef:Ze liegen allebei, dat is wel duidelijk. Die militairen werden overigens wel degelijk aangevallen, hoe bedreigend dat was kunnen wij hiervandaan niet weten, dus wacht ik nog even met mijn commentaar.
Je zou ook kunnen stellen dat de mensen aan boord van de schepen zich bedreigd voelden door de zwaar bewapende commando's en daarom de soldaten aanvielen.........

Ik neem aan dat ze bewapend met messen en ijzeren staven wel geen invasie-achtige landing op het oog hadden........
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ali
Banned

Bericht door Ali »

PietV. schreef:
Ali schreef:

Kwamen ze om pardoes de trekker over te halen?

Godallemachtig.
Tijdens de laatste aanval op Gaza zijn meer dan 600 kinderen omgekomen. Het Israelische leger staat bekend om haar collateral damage. Eerst schieten, dan vragen ook al zijn ze minderjarig en ongewapend. Je verward hun teveel met Nederlandse militairen die een andere geweldsinstructie meekrijgen.
Wie in het Midden Oosten staat er niet bekend om collateral damage?

Ach gut de Turken staan nu massaal op hun achterste poten, hoeveel verdoolde Koerden die ook land eisen hebben deze schobbejakken zelf al niet afgeknald?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Kochimodo schreef:
Ik neem aan dat ze bewapend met messen en ijzeren staven wel geen invasie-achtige landing op het oog hadden........
Maar wat dan wel?
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Het zoveelste resultaat van over en weer provoceren en reageren.. een in zichzelf gekeerde draaikolk van geweld die hoognodig doorbroken moet worden. Probleem : geen van beide partijen kan verplicht worden om te luisteren naar rede.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef:
Fishhook schreef: Ik heb vanavond die beelden van met ijzeren staven op die militairen inhakkende opvarenden gezien, een soldaat werd zelfs overboord gegooid, en zoals ik het nu kan beoordelen gaan die militairen vrijuit.
Als een man of vier zo op je maatje staan te beuken ga je niet vriendelijk vragen of ze er mee op willen houden.
Kwamen deze commando's koffie drinken?

Nee, waarom vraag je dat Piet?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

kochi
In handen van gehardde en getrainde Hamas-strijders levensgevaarlijk natuurlijk! :? :roll:
ja morgen dien ik een aanklacht in tegen het terrorisme van alle kinderjuffrouwen :D

zo debiel zeg.

Allen, er wordt door enkelen van jullie voorbij gegaan aan de reden van dit konvooi.

en verder als ik een ak 47 heb moet ik toch een pussy zijn om me bedreigd te voelen met een keuken mes en een stoelpoot. (ter verduidelijking, ik hoef niet direct een shoot to kill attitude te hanteren, een schot in de gewrichten of in de ledematen zal wel al genoeg zijn ding doen en dit zonder mensen te doden)

en nog wat verder galmt het gegeven internationale wateren wel in mijn hoofd :roll:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:kochi
ja morgen dien ik een aanklacht in tegen het terrorisme van alle kinderjuffrouwen :D

zo debiel zeg.

Allen, er wordt door enkelen van jullie voorbij gegaan aan de reden van dit konvooi.

en verder als ik een ak 47 heb moet ik toch een pussy zijn om me bedreigd te voelen met een keuken mes en een stoelpoot. (ter verduidelijking, ik hoef niet direct een shoot to kill attitude te hanteren, een schot in de gewrichten of in de ledematen zal wel al genoeg zijn ding doen en dit zonder mensen te doden)

en nog wat verder galmt het gegeven internationale wateren wel in mijn hoofd :roll:

LD, als het in mijn macht lag zou ik je gaarne droppen temidden van het tumult.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Beide partijen valt trouwens niets te verwijten. Zij zijn immers vooraf ingecalculeerde speelballen van den onvrije wil.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Fishhook schreef:
Het is bloedlink een gewapende soldaat met een ijzerenpijp aan te vallen zoveel is wel zeker.
De Israëlische commando's zijn uitstekend getraind en kennen een aantal eigen vechtsporten zoals Krav Maga. Dat zijn aggressieve vechtsporten speciaal ontwikkelt voor het leger. Voor de commando's moet het een eitje zijn geweest om iemand met een pijp of mes onschadelijk te maken, daarvoor hadden ze geen mitrailleurs nodig. Ook hadden ze andere wapens kunnen gebruiken die men bijvoorbeeld gebruikt in gevangenissen; wapens die houten blokken afschieten of netten of zelfs lijm. De Israëliërs hebben buitengewoon veel geweld gebruikt tegen praktisch ongewapende mensen, het roept bij mij weer het beeld op van de tank tegenover de stenengooier...

Belangrijk is dat dit niet heeft plaatsgevonden op Israëlisch grondgebied en dat het konvooi geen enkele militaire bedreiging vormde voor de staat Israël.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Ik hoorde op het nieuws dat er in de VN men het liefst een onafhankelijk onderzoek zou zien naar de gebeurtenissen. De VS (wie anders natuurlijk) echter vindt een onderzoek door Israel zelf voldoende. [-X Het wordt imo tijd voor economische sancties tegen Israel.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lanier schreef:
Belangrijk is dat dit niet heeft plaatsgevonden op Israëlisch grondgebied en dat het konvooi geen enkele militaire bedreiging vormde voor de staat Israël.
Het vormde een ideologische bedreiging van Israel. De Mossad heeft alle mogelijkheden om dit soort vervoersbewegingen te analyseren en ladingen te inspecteren. Met schepen die gemakkelijk toegankelijk zijn en 500 activisten die overal vandaan kwamen is dit een eitje. Bovenop de gangbare controles.
Men wil niet dat de impasse van een gijzeling van een compleet volk doorbroken wordt. Stel dat de beelden van het aanmeren van deze schepen door de hele wereld waren gegaan. Tienduizenden Gazanen die de schepen verwelkomen. Het zou een blamage beteken voor hun afgrendeling van dit gebied. De schepen moesten in beslag worden genomen en de inhoud mocht bij de rest van de hulpgoederen die opgeslagen liggen en afwachting van. Van de 60 ton noodzakelijke hulpgoederen komt momenteel maar 15 ton binnen. Genoeg om te overleven maar te weinig om te leven.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Het konvooi wilde een cordon doorbreken, beetje naief.
Het cordon is ingesteld omdat Hamas Israelische soldaten in gijzeling houdt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

collegavanerik schreef:Het konvooi wilde een cordon doorbreken, beetje naief.
Het cordon is ingesteld omdat Hamas Israelische soldaten in gijzeling houdt.
De isolatie is na de verkiezingsoverwinning van Hamas in 2006 langzaam ingevoerd. Het was het politieke antwoord op de uitslag van verkiezingen waarin Hamas de meerderheid behaalde. Sharon ging hierna "spelen" met de Gaza strook om hiermee zijn ongenoegen kenbaar te maken over de keuze van de Palestijnen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
siger

Bericht door siger »

collegavanerik schreef:Het konvooi wilde een cordon doorbreken, beetje naief.
Of wilde het de aandacht trekken op illegale bezetting, geweldpleging en uithongering?
Dat is dan weer slim.
Plaats reactie