Hoezo, jij hebt net beweert dat zaken bekritiseren, zoals jij hier doet, een geode manier is om uitleg te krijgen. Als ik dan vraag hoeveel uitleg je dan al gekregen hebt, gaat het daar niet over.ruuddo schreef:Niets nieuws.axxyanus schreef:
Ach kom nu?! Neem deze draad. Hoeveel uitleg over evolutietheorie heb je hier werkelijk gehad?
Maar daar gaat het hier toch ook niet over?
axxyanus schreef:
Het gaat hier de hele tijd om de kwalificaties van Hovind en zo goed als niet over de evolutietheorie.
Wat er mis is met hoe hier gedebatteerd wordt, is dat iemand die toegegeven heeft dat zijn kennis tekort schiet, denkt een serieuse beoordeling te kunnen maken over de kwaliteit van de argumenten.ruuddo schreef:Juist.
Het gaat hier over de manier hoe er gedebatteerd wordt.
Heeft niets met evolutietheorie te maken.
Vandaar ook dat ik vind dat vragen over de evolutietheorie hier niet zo relevant zijn.
Daarom verwees ik ook naar die andere draad.
Kijk, jij bent niet speciaal. Jij bent hier al zeker de honderste die hier langskomt en denkt dat hij ondanks zijn gebrek aan kennis ons op de tekortkomingen van de evolutietheorie kan wijzen en die hier uiteindelijk alleen maar zijn onwetendheid etaleert. Je brengt dus helemaal niets nieuws, al wat jij hier aanvoert is al eens gepasseerd.
Wat de tekortkomingen van de wetenschappers tegen Hovind betreft. Als wetenschappers argumenteren dan doen ze dat in eerste instantie in een context van vertrouwen. Dat moet wel want anders zou de wetenschap geen vooruitgang kunnen maken omdat steeds opnieuw alles moet nagekeken worden of het wel klopt. Dat wetenschappers daardoor niet altijd zo goed opgewassen zijn tegen bedriegers praktijken en oneerlijke debattechnieken is op geen enkele manier een aanduiding dat die wetenschappers het ergens fout zouden voorhebben.
Reclame technieken zijn nu eenmaal effectiever om een boodschap over te brengen dan wetenschappelijke argumenten, ook al zijn de wetenschappelijke argumenten beter als het op de betrouwbaarheid van de visie gaat. Wetenschappers verwijten dat zij met hun wetenschappelijke argumenten niet op kunnen tegen de reclame jongens is daarom een misplaatst verwijt want wetenschappers zijn geen reclame jongens.