Creatie waarna evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Creatie waarna evolutie

Bericht door Vilaine »

Ja, de geest van de mens maakt deel uit van het veld van bewustzijn dat de aarde heeft ontworpen. De meeste mensen vereenzelvigen zich met hun lichaam. Ze geloven dat als het lichaam sterft er van hen niets meer overblijft. Maar zo zit het dus niet in mekaar. Al wat door jou toedoen is krom geraakt moet ook weer door jou toedoen recht, is het niet in dit leven dan moet het in een van de volgende.
Deze planeet is zelfregulerend, vergeet al wat je ooit werd voorgehouden en gebruik je eigen ogen en brein om te zien hoe wetmatigheden zich manifesteren in je gezin, en op breder vlak in de maatschappij en de wereld. Zo zijn conflikten tussen mensen onderling of tussen groepen een mogelijkheid om te evolueren naar meer verfijning. Neem nu het geschil tussen vlamingen en walen. Aan de eene kant de waal die volgens de vlaming lui is en zich financieel door de vlamingen laat ondersteunen. Aan de andere kant de vlaming, een harde werker, besteed zijn kinderen al op heel jonge leeftijd uit omdat de ouders de economie willen op peil houden. Beide systemen stroken niet met hoe een volwassen samenleving zou moeten functioneren. Bart en Elio trachten dit nu op te lossen door een eerlijkere verdeling van het geld. Maar dit gaat om veel meer dan alleen geld. Daarom is het belangrijk de we het ontwerp aarde begrijpen, zodat het probleem op een hoger niveau kan bekeken worden.
Maar als we ons brein en verstand gebruiken, dan zien we, dat de mens helemaal geen deel uitmaakt van de beperkte bewustzijnsveld van de aarde, maar als astrale ziel, deel uitmaakt van het kosmisch bewustzijn, waaruit we niet anders kunnen concluderen, dat evolutionair wij afstammen, van een hoger bewustzijn, wat we voor het gemak maar even Q zullen noemen. En als we duidelijk zien, dat we afkomstig zijn uit een ei (bij vogels nog duidelijk te zien, maar ook bij zoogdieren is dat het geval, zijn het inwendig, kunnen we niet anders dan concluderen, dat het universum, zoals wij dat kennen, zijn oorsprong moet hebben gehad uit een kosmisch bewustzijn, wat we voor het gemak maar Y zullen noemen, het Kosmisch Y dus. Wat geheel strookt met de observatie, dat het universum uitdijend is.
Hierdoor wordt het ook duidelijk, dat er meerdere universa zijn (namelijk QxY), wat weer helemaal strookt met de string theorie.
Waarmee ik het maar weer bewezen heb.

Lessen van Q
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Dag Samsa

Om de waarheid te zeggen, het is de eerste keer dat ik op een forum probeer ideeen uit te wisselen met anderen.En ik heb het gevoel dat iedereen hier in sneltreinvaart voorbij raast terwijl ik met een ezel probeer
te volgen. :( Dat ik overkom als een profeet stoort me wel want ik heb het niet zo op profeten.Maar goed ik zal proberen een manier te vinden om het beter te doen.

Bedankt voor je eerlijkheid.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Lisanter schreef:Eerst was er creatie, maar omdat delen van die creatie het vermogen hadden, en nog steeds hebben,om zelf te scheppen evolueert het ontwerp voortdurend.
Terug naar af dan maar.
Er was geen creatie!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Is dat ook jou mening vilaine of gewoon die van de man van het filmpje?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lisanter schreef:Is dat ook jou mening vilaine of gewoon die van de man van het filmpje?

Lisa, als je vind dat er wel creatie is geweest, ligt de bal bij jouw.

Wat is creatie volgens jou?

Waaraan denk jij dat we kunnen zien dat er creatie geweest is?

Als je nu eens eerst begint deze vragen te beantwoorden komen we verder.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Dag Fishhook

Als ik het over creatie heb bedoel ik de creatie van de aarde. Als mensen iets willen realiseren in de stof hebben ze zich daarvan eerst een beeld gevormd in hun geest. Het lijkt me logisch dat ook voor het ontwerpen van de aarde er eerst een plan was.' zo beneden zo boven'. Als je me de vraag stelt hoe dat kosmische bewustzijn( die kosmische geest) is ontstaan moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Het raadsel van de kip en het ei is wel interessant. Ik stel me ook soms vragen bij het feit dat we in een soort ei leven. De zon die wel erg veel lijkt op een dooier , krachtig en voedend, lucht die eruit ziet als eiwit,en de schaal die staat voor materie. Logischerwijze zullen we eerst uit het ei moeten geraken voor
we kunnen zien hoe die ' kip' eruit ziet, en de omgeving waarin dat beestje leeft.
Groet
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Lisanter schreef:Dag Fishhook

Als ik het over creatie heb bedoel ik de creatie van de aarde. Als mensen iets willen realiseren in de stof hebben ze zich daarvan eerst een beeld gevormd in hun geest. Het lijkt me logisch dat ook voor het ontwerpen van de aarde er eerst een plan was.' zo beneden zo boven'. Als je me de vraag stelt hoe dat kosmische bewustzijn( die kosmische geest) is ontstaan moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Het raadsel van de kip en het ei is wel interessant. Ik stel me ook soms vragen bij het feit dat we in een soort ei leven. De zon die wel erg veel lijkt op een dooier , krachtig en voedend, lucht die eruit ziet als eiwit,en de schaal die staat voor materie. Logischerwijze zullen we eerst uit het ei moeten geraken voor
we kunnen zien hoe die ' kip' eruit ziet, en de omgeving waarin dat beestje leeft.
Groet
Verzin je dit allemaal zelf? Wat mij betreft mag je stoppen met dit uit je nek geklets. Wel wat onbeleefd van me, maar als je niet op vragen zal er niet een discussie ontstaan, en dit is een discussieforum.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Dag Kiks

Ja ik verzin dit allemaal zelf! Knap van mij he!

Nu ernstig. Het is duidelijk dat mijn teksten niet jou ding zijn. Negeer ze gewoon.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Lisanter schreef:Ja ik verzin dit allemaal zelf! Knap van mij he!
Nee.
Nu ernstig.
Begin daar eerst maar zelf mee door de aan jou gestelde vragen te beantwoorden.
Het is duidelijk dat mijn teksten niet jou ding zijn.
Goed gezien.
Negeer ze gewoon.
Dat zal ik zeker doen. Zodra je een discussie probeert te starten meld ik me wel weer. Deze tekstenplaatserij heeft iig niet veel van doen met een discussie.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lisanter schreef:Dag Fishhook

Groet
Ik stel voor dat je eerst een paar elementaire boeken over natuurkunde of biologie gaat lezen.

Het is niet erg als je dingen niet snapt, maar het is je wel kwalijk te nemen als je geen moeite doet om te leren.
Begin eens bij:
Kaas & De Evolutietheorie, van Bas Haring.
Als je op de blauwe letters klikt opend zich een link naar het boek.

De Volkskrant schreef er over: Helder, buitengewoon vermakelijk en nergens zwaar op de hand. Dit boek laat zien dat het idee van de evolutie oersimpel is, overtuigend en voor iedereen te begrijpen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Lisanter schreef:Mijn stelling.

de geest van de mens maakt deel uit van het veld van bewustzijn dat de aarde heeft ontworpen.
Als ik het goed begrijp bedoel je: Als wij er niet geweest waren, had de aarde ook niet kunnen bestaan?

of zo.

Lisanter

Bericht door Lisanter »

Heb me jaren geleden een tijdje verdiept in de boeken van Bas Haring. Interessante lektuur.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Aan ruudo

Met wij bedoel ik dan niet alleen de mens maar dat hele veld van geest, of noem het leven. Datgene wat ook in dieren en planten aanwezig is.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Lisanter schreef:Aan ruudo

Met wij bedoel ik dan niet alleen de mens maar dat hele veld van geest, of noem het leven. Datgene wat ook in dieren en planten aanwezig is.
Er is geen "hele veld van geest".
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Geef eens wat meer uitleg Cluny
Plaats reactie