"Atheïsme als religie" op de dagelijkse standaard

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Stanhope
Ervaren pen

Re: "Atheïsme als religie" op de dagelijkse standaard

Bericht door Stanhope »

Ja, ja rustig maar.

Meningen en feiten, verwissel ze niet. [-X

Of:

Ja… maar…iemand die meningen en feiten NIET verwisselt….is goed bezig. :wink:

Ajuus,

Stan
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
collegavanerik
Superposter

Re: "Atheïsme als religie" op de dagelijkse standaard

Bericht door collegavanerik »

Luck schreef:Dat spelen met werkwoorden heb je al in je vorige bericht gedaan. De boodschap was duidelijk. Lees mijn post dan ook.
Stanhope schreef: Iemand die beweert dat de kabouters bestaan moet bewijzen dat de kabouters bestaan. Een ander hoeft(moet) niet te bewijzen dat de kabouters NIET bestaan.
Ja. Ik heb ook niet anders beweerd.

Ik meld alleen maar even dat een overtuiging hebben dat iets niet bestaat, ook een overtuiging is. Net zoals het mijn overtuiging is dat er geen planeet tussen Mercurius en Venus is.
:evil3: :evil3:

Russells teapot
Russell's teapot, sometimes called the Celestial teapot, Cosmic teapot or Bertrand's teapot, is an analogy first coined by the philosopher Bertrand Russell (1872–1970), to illustrate the idea that the philosophic burden of proof lies upon a person making scientifically unfalsifiable claims rather than shifting the burden of proof to others, specifically in the case of religion. Russell wrote that if he claimed that a teapot were orbiting the sun, it would be nonsensical for him to expect others not to doubt him on the grounds that they could not prove him wrong. Russell's teapot is still referred to in discussions concerning the existence of God.
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie