Te mooi om waar te zijn. Over het verbod op minaretten

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Mijn stem als er in Nederland eenzelfde referendum wordt gehouden.

Ja. Ik stem voor een bouwstop van minaretten in Nederland.
21
55%
Nee. Ik stem tegen dit verbod.
17
45%

Totaal aantal stemmen: 38

Maria
Moderator

Re: Te mooi om waar te zijn. Over het verbod op minaretten

Bericht door Maria »

silkyboxershortxll schreef: Axxyanus accepteert de islam en past daarop de normale regels toe die een seculiere staat heeft. In mijn bericht toon ik de onhoudbaarheid van acceptatie aan.
Hoe kom je daarbij?
Waar lees jij dat in dit stukje gequote tekst?

Het verbod op minaretten, sec, is discriminerend, als er niet tegelijkertijd ook een verbod komt op kerktorens.
Niet meer en niet minder gaat deze discussie over.
Niets meer en niets minder lees ik in dit stukje.
Over de bouw van een toren bij een gebouw.
Je quote nota bene deze regels, en refereert er verder niet meer aan.

Je kunt er nu wel alles bij halen en misschien heb je ook wel een paar punten, maar je getuigt op deze manier van een enorme vorm van tunneldenken door je eigen weg te gaan in je gedachten en argumentatie, die nu in dit geval totaal niet aansluiten bij wat er aangevoerd werd.
Er zijn hier op dit forum massa's topics waar je op aan kunt sluiten.

En zoals geschreven:
Open een ander topic, maar vergis je niet.
Egotripperij, zonder naar anderen te luistere te luisteren wordt niet gewaardeerd.
In een indeling van soorten gesprekken met onzindelijke denken, worden dit "oude mannen gesprekken" genoemd. (maar mi. wel heel oude mannen )
Als je zo associeert als je nu doet, en alleen je eigen paardje blijft berijden, zul je mi. snel rijp zijn voor de babbelbox.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mars
Forum fan

Bericht door Mars »

Van mij mogen ze hier in P-end een moskee neerpoten.
Architectuur maakt niet uit, het is hier toch al niet om aan te zien,
uitzonderingen daargelaten.
Zo is er bij ons voor het gemeentehuis een fossiele drol van een mastodont te ontwaren.
Moderne kunst, naakt met banaan of zoiets.
Qua geluid maakt het ook al niet uit, blèrende jeugd, dieselvoertuigen,
schoolpleinen, sportvelden, scooters, vliegtuigen, dreunende evenementen.
Ik hartje oordoppen.
Heb nu al medelij met de Imaam.
Hoe moet die arme man/vrouw hier boven uit komen ?
Vraag me alleen af of ze dan in het weekend met duffelse jas en aktetas Allah komen brengen ?
Misschien moet ik ze dan maar net zo ontvangen als we des avonds in de binnenlanden van Turkije zijn ontvangen; bij de familie van de hoteleigenaar.
Met een laken op de vloer met hapjes en drankjes. Zomaar.
Inch Allah.
silkyboxershortxll
Banned

Bericht door silkyboxershortxll »

Mariakat schreef: Hoe kom je daarbij?
Waar lees jij dat in dit stukje gequote tekst?
axxyanus schreef: Of het etiket "minaret" van toepassing is of niet op wat er gebouwd wordt, zou totaal geen rol mogen spelen.
Axxyanus accepteert de islam en past daarop de normale regels toe die een seculiere staat heeft. In mijn bericht toon ik de onhoudbaarheid van acceptatie aan.
Mariakat schreef:Het verbod op minaretten, sec, is discriminerend, als er niet tegelijkertijd ook een verbod komt op kerktorens.
Niet meer en niet minder gaat deze discussie over.
Niets meer en niets minder lees ik in dit stukje.
Jazeker, lijkt dat discriminerend. De vraag beantwoordde ik met de constatering dat islam zelf discriminerend is en waarom er dan niet met dezelfde maat gemeten moet worden, Is dat discrimineren in zo'n geval wel of niet te rechtvaardigen? Islam heeft zichzelf buiten de rechtsorde gesteld (De koran Is zelf een onvervalste oorlogsverklaring) is de basis van mijn betoog. De Oslo bomaanslag maakt actueel dat islam in oorlog is met het westen.
Mariakat, ik wil niets liever dan gewoon iedereen accepteren, maar hoe moet dat nu met mensen die de westerse maatschappij verachten en mij en jou een vies varken vinden? Die inteelt bloedwraak FMI moord
kleine meisjes verminken, vrouwen slaan en slaven willen bezitten heel normale zaken vinden? TBR is de oplossing voor dergelijke psychopathische lieden.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

silkyboxershortxll schreef:
Mariakat schreef:Hoezo gevaarlijke onzin.
Verklaar je nader door in te gaan op deze zinnen, die jij gevaarlijke onzin noemt.
De onderbouwing daarvoor is in het bericht zelf te vinden. Zoals de grond om het een godsdienst te noemen en de intolerantie van de islam. De seculiere staat zal bij de eerste gelegenheid weggevaagd worden.
Moslims zijn de dragers van agressief islamitisch gedachtegoed dat per definitie dominerend is. Je kunt om mijn bericht duidelijk te krijgen de moslim vervangen voor nazi en ideologie voor nazisme. Met de roofzucht-link toon ik aan dat er niets veranderd is en dat op grond daarvan redelijk is te denken dat Nederland daar ook mee te maken zal krijgen.
De islamitische woordvoeders zelf zijn er ook volstrekt duidelijk over.Bv,: Erdogan, kadhaffi en OBL.
Dat is totaal naast de kwestie wat mijn punt betreft. Eem sekuliere overheid, behandelt iedereen op de zelfde manier. Dat betekent dat als iemand een toren wil bouwen, dat de toestemming daarvoor niet afhangt van het etiket dat op de toren geplakt wordt: beltoren, kerktoren, minaret ... maar enkel van de mate waarin de bouwplannen overeenkomen met de bouwvoorschriften.

Jij bent misschien niet voor een sekuliere overheid maar dat is iets anders.
silkyboxershortxll schreef:
Mariakat schreef:Wat heeft deze reactie op het bericht van axxyanus in dit topic in hemelsnaam te maken met het wel of niet terechte verbod op minaretten, als zijnde torens, ditmaal bij een moskee in Zwitserland???
Axxyanus accepteert de islam en past daarop de normale regels toe die een seculiere staat heeft. In mijn bericht toon ik de onhoudbaarheid van acceptatie aan.
Of ik de islam accepteer of niet, is naast de kwestie. Ik ondersteun het principe dat iedereen gelijk is voor de wet. Als een gangsterbaas een reuzevilla wil bouwen kan de overheid ook niet aanvoeren dat die gangsterbaas daar zijn hoofdkwartier van wil bouwen om dan op die basis die bouwaanvraag te weigeren. Als de bouwaanvraag van de gangsterbaas aan de bouwvoorschriften voldoet, kan de overheid niet anders dan de bouwaanvraag goedkeuren. Dat geld evengoed voor minaretten.

Het minaretten verbod is gewoon idioot om de heel eenvoudige reden dan een minaret geen architecturele term is. Dat betekent dat om het even wie een gebouw met een toren kan laten bouwen. Daarna kan die persoon dat gebouw met toren gewoon aan een moslimgemeenschap verkopen die dat gebouw dan als moskee in gebruik neemt waardoor de toren plots het etiket van minaret opgekleeft krijgt.

Als een christelijke parochie onvoldoende gelovigen telt, kan de kerkfabriek (of de plaatselijke variant) hun kerk met kerktoren verkopen aan een moslimgemeenschap. Die zal dat gebouw dan als moskee in gebruik nemen waardoor de (kerk)toren nu een minaret is.

Dat is het soort van idiote resultaten die je krijgt als je niet iedereen gelijk behandelt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

silkyboxershortxll schreef: Jazeker, lijkt dat discriminerend.
Dat lijkt niet alleen, dat is het ook.
De vraag beantwoordde ik met de constatering dat islam zelf discriminerend is en waarom er dan niet met dezelfde maat gemeten moet worden,
Dat is heen argument maar een jij-bak.
Is dat discrimineren in zo'n geval wel of niet te rechtvaardigen?
Als jij je tot dat niveau wil verlagen moet jij weten, maar vraag niet aan mij of dat te rechtvaardigen is.

Te begrijpen voor degene die niet om kunnen gaan met onmacht, niet te rechtvaardigen.
Ik hoef daar niet aan mee te doen.

Voor de rest val je in herhaling, daar waar ik in dit topic niet geïnteresseerd ben.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
silkyboxershortxll
Banned

Bericht door silkyboxershortxll »

Mariakat schreef:silkyboxershortxll schreef:
Jazeker, lijkt dat discriminerend.
Mariakat schreef:Dat lijkt niet alleen, dat is het ook.
Lijkt zeg ik omdat daar nog wel het één en ander over te zeggen is wat ook blijkt uit mijn bericht.
],
Mariakat schreef:Dat is heen argument maar een jij-bak.
Dat is op de man spelen.
Is dat discrimineren in zo'n geval wel of niet te rechtvaardigen?
De vraag beantwoordde ik met de constatering dat islam zelf discriminerend is en waarom er dan niet met dezelfde maat gemeten moet worden
Mariakat schreef:Als jij je tot dat niveau wil verlagen moet jij weten, maar vraag niet aan mij of dat te rechtvaardigen is.
Vraag ik niet, maar je vroeg me wel nader te verklaren.
Mariakat schreef:Te begrijpen voor degene die niet om kunnen gaan met onmacht, niet te rechtvaardigen.
Jij-bak? Ach Mariakat, maak je niet druk, ik ben maar één van die 2 miljoen tokkies.
siger

Bericht door siger »

silkyboxershortxll schreef:Een probleem is wel dat dan de leugen-tv uit moet en men zelf naar info op zoek moet gaan op het WWW want de NL Media zijn gebonden aan "Het verdrag van Barcelona" dat zegt dat de regering actief zorg moet dragen voor een moslim-vriendelijk klimaat.
Heb je daar een verwijzing naar? Ik vind alleen een verdrag van Barcelona uit 1455 over de troon van Navarra en een milieuverdrag van 1982.

Edit: ha, je bedoelde de Verklaring van Barcelona. Morgen eens kijken wat er in staat over dat de regering actief zorg moet dragen voor een moslim-vriendelijk klimaat en hoe de media daaraan gebonden zijn.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:Edit: ha, je bedoelde de Verklaring van Barcelona. Morgen eens kijken wat er in staat over dat de regering actief zorg moet dragen voor een moslim-vriendelijk klimaat en hoe de media daaraan gebonden zijn.
Het woord moslim of islam komt in het hele stuk niet voor?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Mars schreef:Van mij mogen ze hier in P-end een moskee neerpoten.
Architectuur maakt niet uit, het is hier toch al niet om aan te zien,
uitzonderingen daargelaten.
Zo is er bij ons voor het gemeentehuis een fossiele drol van een mastodont te ontwaren.
Moderne kunst, naakt met banaan of zoiets.
Qua geluid maakt het ook al niet uit, blèrende jeugd, dieselvoertuigen,
schoolpleinen, sportvelden, scooters, vliegtuigen, dreunende evenementen.
Ik hartje oordoppen.
Heb nu al medelij met de Imaam.
Hoe moet die arme man/vrouw hier boven uit komen ?
Vraag me alleen af of ze dan in het weekend met duffelse jas en aktetas Allah komen brengen ?
Misschien moet ik ze dan maar net zo ontvangen als we des avonds in de binnenlanden van Turkije zijn ontvangen; bij de familie van de hoteleigenaar.
Met een laken op de vloer met hapjes en drankjes. Zomaar.
Inch Allah.

en waar moeten ze die dan neerzetten....en bedoel je met die fossiele drol,dat ding in het water..dat is iid niet om aan te zien...
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
siger

Bericht door siger »

Fishhook schreef:
siger schreef:Edit: ha, je bedoelde de Verklaring van Barcelona. Morgen eens kijken wat er in staat over dat de regering actief zorg moet dragen voor een moslim-vriendelijk klimaat en hoe de media daaraan gebonden zijn.
Het woord moslim of islam komt in het hele stuk niet voor?
Inderdaad, het gaat om een intentieverklaring met veel mooie woorden, maar wat Silkyboxershortxll zegt staat er niet in. Er wordt niet over moslims of media gesproken, wel wordt er afgesproken racisme te bestrijden en de mensenrechten, met speciale vermelding van de persvrijheid, te verdedigen. Kan nooit kwaad, zou ik zeggen.
Mars
Forum fan

Bericht door Mars »

BAChick:
> en waar moeten ze die dan neerzetten....
> en bedoel je met die fossiele drol,dat ding in het water..dat is iid niet om aan te zien...

Op de plek van dat ding in het water natuurlijk !
Zien we dat debiele stadhuis ook meteen niet meer.
Leuk, iets met beige, turqoise en goud, met veel tegeltjes, arabisch kronkelwerk en slanke minaretjes,
en brugjes over het water.
(Nee ik ben hetero.)
Plaats reactie