Higgs Boson

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Higgs Boson

Bericht door Blues-Bob »

caius schreef:Zouden ze die ruimte niet nodig hebben voor alle computerwetenschappers die voor de petabytes (petabyte = 10^15 bytes) aan data analytische algoritmes moeten schrijven, ik ga vast solliciteren.
Ga nu niet denken in ze, maar denk in ONS. Dat wil zeggen, wij als producent, zij als klant!
:D
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

siger schreef:Is er een grens aan de wetenschap? Kan men op een punt komen waarop men zegt: nu weten we zoveel als menselijk mogelijk is, het stopt hier?
Er is ongewtijfeld een limiet aan wat geweten kan worden. Waar die ligt zullen we - vermoed ik - echter nooit te weten komen :) Niet in mijn leven Zoveel is zeker.
Ik wens u alle goeds
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

siger schreef:Als ze niet vlug een of andere hypothese bedenken bezit Zwitserland binnenkort de grootste ondergrondse parking ter wereld?
Volgens mij snap jij er niks van. Jij denkt blijkbaar dat als de LHC laat zien dat sommige van de theorieën waarschijnlijk niet overeenkomen met de werkelijkheid, de hele LHC een nutteloos apparaat is wat binnenkort in onbruik zal raken?

Meen je dat serieus? Hoe kom je daarbij?

De LHC is een machine waarmee we het onbekende verkennen. Niemand weet wat er met de LHC ontdekt zal worden. De LHC is echt niet alleen maar gemaakt om onze huidige theorieën te bevestigen. Zo werkt het natuurlijk niet als je je op onbekend experimenteel terrein begeeft in de wetenschap.

Het is onzinnig om te beweren dat de LHC een mislukking is omdat de resultaten van de experimenten laten zien dat het Higgs-boson en supersymmetrische deeltjes wellicht niet bestaan.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
siger

Bericht door siger »

Jasper schreef:
siger schreef:Als ze niet vlug een of andere hypothese bedenken bezit Zwitserland binnenkort de grootste ondergrondse parking ter wereld?
Volgens mij snap jij er niks van.
Dat is waar. Maar had ik niet geschreven "als niemand met een nieuwe hypothese komt"?
Jasper schreef:Meen je dat serieus?
Natuurlijk niet. Een parking van 17 km lang is onzinnig.
Laatst gewijzigd door siger op 31 aug 2011 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Het uiteindelijke doel van de LHC is het beantwoorden van grote wetenschappelijke vragen over de sub-atomaire wereld, de massieve kosmos en de fijn afgestelde relaties tussen beide. Aanvankelijk is het een poging om theoretische deeltjes te kunnen waarnemen, waarvan wetenschappers veronderstellen dat zij bestaan. Maar uiteindelijk is het een poging om meer inzicht te verkrijgen over de schepping van de kosmos en de machtige complexiteit en het ontwerp waarmee het niveau van deze deeltjes is doordrongen.
De uiteindelijke bedoeling van de LHC is om wetenschappers te helpen bij het begrijpen van de aard van de materie op het moment dat de kosmos werd geschapen. Waarom bleef er materie over toen materie en anti-materie elkaar wegvaagden in de energie-transformatie tijdens de schepping van de kosmos? Wat gebeurde er met de anti-materie? Waaruit bestaat de zogenaamde "donkere materie" en de "donkere energie" waar 96% van de hele kosmos uit bestaat? Bestaat het "Higgsveld" (ook wel "Gods bosonkracht drager" genoemd) werkelijk, dit hypothetische energieveld dat deeltjes hun massa geeft? En hoe zit het met verborgen, extra ruimtelijke dimensies waar de kwantum-modellen op lijken te duiden?

In een notendop kunnen we stellen dat het Large Hadron Collider experiment een enorme wetenschappelijke onderneming is met de bedoeling om een glimp op te vangen van de gedachten van God op het moment van de schepping...
http://www.allaboutscience.org/dutch/la ... riment.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligt het aan mij of is hier een christen aan het woord?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
siger

Bericht door siger »

Fishhook schreef:Ligt het aan mij of is hier een christen aan het woord?
Je bent terechtgekomen op een creationistische site in wetenschappelijke vermomming!
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

@ Fishook: Alle "Allabout" websites zijn een produkt van "AllaboutGod ministry".
Meer over deze oplichtersbende vind je hier: http://www.allaboutgod.com/ministry.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

(allaboutcreation, allaboutscience, allaboutphilosophy, allaboutgod, allabouttruth... Met filmpjes van de altijd gezellige Randall Niles. Zou een Islamitische versie Allahbout.... heten? :D )

http://deletionpedia.dbatley.com/w/inde ... Ministries_(deleted_03_May_2008_at_12:22" onclick="window.open(this.href);return false;)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Oops ... Niet verder gekeken als mijn neus lang is. :oops:

Mijn enige excuus is dat het al laat was.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
harstl

Bericht door harstl »

Vandaag in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/wet ... zoek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien wat voorbarig, maar volgens mij gaat het erop lijken dat de saaie natuurkunde het voorlopig gaat winnen van de spectaculaire. Hoewel ik het wel jammer vind dat er nog geen bewijs is gevonden voor de supersymmetrie. Voor zover ik dat begrijp, zou dat de verklaring kunnen zijn voor waarnemingen van snelheden groter dan de lichtsnelheid, zoals dat experiment van Dr. Lijun Wang waarbij een lichtstraal die een wolk Cesium werd ingestuurd, er eerder uitkwam dan er in ging (heel ruw samengevat). Maar het blijft geduldig afwachten en zelfs als het niks wordt, kunnen we er nog altijd een suppersnelle overdekte kartbaan van maken. Lijkt me leuker dan de parkeerplaats van Siger.
Waar moet dat heen, hoe zal dat gaan?
Waar komt al die rotzooi toch vandaan?
(Barend Servet)
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Een interessant verhaal, harstl.

Het is interessant wat er nu allemaal gebeurt in de natuurkunde. Aan de ene kant blijkt dus het standaardmodel nog steeds met zeer grote precisie overeen te komen met de waarnemingen, zoals blijkt uit de resultaten van de LHCb, maar aan de andere kant zijn dingen die het standaardmodel voorspelt zoals het Higgs boson en supersymmetrie nog niet aangetroffen, sterker nog, er zijn steeds sterkere aanwijzigen dat die dingen er niet zijn. Een mysterie!

Ik ben benieuwd wat voor nieuwe ideeën eruit voort gaan komen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Nog even wetenschappelijke uitleg over de LHC posten.
http://www.youtube.com/watch?v=j50ZssEojtM
=D> :mrgreen:
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

:lol: Dat krijg je als je science nerds laat rappen!~ =D>
Plaats reactie