griekenland steunen of niet

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: griekenland steunen of niet

Bericht door Jagang »

Mypos schreef:Dit corrupte systeem gaat sowieso vallen. De vraag is alleen wanneer.
Nou, en dan kan je roepen "Zie je wel!"

Ook al nagedacht over wat je daarna zou gaan doen, mocht het gebeuren?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jagang schreef:
Mypos schreef:Dit corrupte systeem gaat sowieso vallen. De vraag is alleen wanneer.
Nou, en dan kan je roepen "Zie je wel!"

Ook al nagedacht over wat je daarna zou gaan doen, mocht het gebeuren?
Jawel, jij?
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Griekenland absoluut NIET steunen.

Er moeten consequenties zijn aan hun frauduleuze handelingen.

Laat de Griekse bevolking hun politici en rijken maar lynchen en uitkleden. :D
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

m,n huursubsidie gaat omlaag, m,n kindgebonden budget gaat omlaag m,n zorgverzekering kan ik niet meer betalen omdat die omhoog gaat .fijn hoor die bezuinigingen en ons geld wordt bij miljarden door naar griekenland gebracht ,want oh wee als griekenland is failliet zou raken ...heren ministers wordt wakker griekenland is al failliet ,hoe moet ik nou nog leven met m,n bijstandsuitkering
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

BadAssChick schreef:m,n huursubsidie gaat omlaag, m,n kindgebonden budget gaat omlaag m,n zorgverzekering kan ik niet meer betalen omdat die omhoog gaat .fijn hoor die bezuinigingen en ons geld wordt bij miljarden door naar griekenland gebracht ,want oh wee als griekenland is failliet zou raken ...heren ministers wordt wakker griekenland is al failliet ,hoe moet ik nou nog leven met m,n bijstandsuitkering
tsja, laat griekenland failliet gaan en dan hebben de banken opnieuw miljarden nodig omdat griekenland zijn leningen niet meer betaalt. Landen mogen failliet gaan maar banken niet :)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

appelfflap schreef:
BadAssChick schreef:m,n huursubsidie gaat omlaag, m,n kindgebonden budget gaat omlaag m,n zorgverzekering kan ik niet meer betalen omdat die omhoog gaat .fijn hoor die bezuinigingen en ons geld wordt bij miljarden door naar griekenland gebracht ,want oh wee als griekenland is failliet zou raken ...heren ministers wordt wakker griekenland is al failliet ,hoe moet ik nou nog leven met m,n bijstandsuitkering
tsja, laat griekenland failliet gaan en dan hebben de banken opnieuw miljarden nodig omdat griekenland zijn leningen niet meer betaalt. Landen mogen failliet gaan maar banken niet :)
Hoe komen banken aan geld? Juist, voor een groot deel van spaarders.Dat wordt weer belegd en vaak worden staatsobligaties gekocht. Hoe slechter het land er voor staat des te hoger de rente die wordt gevraagd. Banken die hier in stappen weten dat zij geld lenen of obligaties kopen van landen die er slecht voor staan maar wel veel rente opleveren. Met andermans geld kan je natuurlijk lekker grote risico's nemen en zolang een land voldoet aan de aflossingen en/of rente betaling dan is er niets aan de hand.
Gaat een land zoals Griekenland failliet, dan zijn die banken hun uitgeleende geld kwijt en zijn de staatsobligaties waardeloos. Omdat banken veel van dit soort risicovolle leningen en obligaties aan elkaar overdoen om het risico te verkleinen zitten veel banken in shitcreek en daarmee ook de spaarders en pensioenfondsen.
Banken vallen dan om als dominostenen en dan zitten wij allemaal in de puree omdat dan de economie instort. Dus is er dan weinig werk meer over en ons bestaan wordt een chaos.
De grote fout is altijd geweest dat overheden het toestonden dat banken spaargelden konden en kunnen gebruiken om risicovolle leningen af te sluiten. In Engeland is men begonnen om dit te verbieden en dat banken spaargelden gescheiden moeten houden van eigen kapitaal.
In principe ben ik er ook voor om iedere hulp aan Griekenland subiet te stoppen maar de gevolgen voor de banken zouden desastreus zijn.
De EU zit volkomen verkeerd in elkaar omdat het allemaal landen zijn met een eigen regelgeving. Er zou minimaal op financieel gebied een veel strenger toezicht moeten zijn waardoor situaties zoals met die Middellandse Zee landen nooit meer kan voorkomen. Ook de toelating tot de EU zou veel strenger moeten worden beoordeeld. Kok en Zalm vonden destijds dat Griekenland het PRIMA deed en stemden voor toetreding ! De sukkels.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Griekenland wil 400 Amerikaanse tanks kopen!

Griekenland koopt 400 tanks
Het Griekse leger wil 400 zogenoemde M1A1 Abrams tanks overnemen van het Amerikaanse leger.
GRIEKENLAND KOOPT 400 TANKS
Foto

Volgens het Griekse tijdschrift 'Hellenic Defense & Technology' zal de Amerikaanse regering daar binnenkort toestemming voor geven. De M1A1 Abrams is een veelgebruikte tank van Amerikaanse makelij.

Kosten onbekend
De precieze kosten van deze transactie zijn nog niet geheel duidelijk. Het gaat om tweedehands tanks, de nieuwprijs per stuk van een tank ligt rond de 3,2 miljoen euro.

Nederland doet tanks weg
Het Nederlandse leger is juist bezig om al zijn tanks te verkopen (video). Dat maakt onderdeel uit van de bezuinigingen op het ministerie van Defensie (video).

© RTL Nieuws.nl

http://rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/06/buitenland/griekenland-koopt-400-tanks.xml

( Ik kan deze link niet werkend maken. 2x gecopieerd en geplakt maar het werkt niet)

Indien dit waar is dan moet men subiet de verdere financiële hulp aan Griekenland stop zetten. Nederland verkoopt zijn tanks om kosten te besparen terwijl een failliet land als Griekenland 400 van die bakbeesten van tanks ( Abrahams) wil kopen of reeds gekocht heeft. Nieuwprijs is meer dan 3 miljoen euro per stuk. Dit zijn gebruikte tanks en kosten minimaal toch nog 1 miljoen ! Dit maal 400 en tel uit je winst! Griekenland kan zijn overheidspersoneel niet betalen en wacht weer op 4 miljard van de EU landen en geeft wel een half miljard uit aan tanks ! Onderhoud zal ook het nodige kosten en ook dat moet dan worden opgehoest door de andere EU landen. Geen wonder dat de PVV weer in stemmen vooruit gaat!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

In het oorspronkelijke artikel staat 'grant' wat volgens mij geven betekend.
Zal wel overtollig materiaal zijn van de US Army.
Kun je je nog afvragen wat ze nu met tanks moeten.

http://www.defencegreece.com/index.php/ ... to-greece/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Cactus schreef:<< >>

http://rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/06/buitenland/griekenland-koopt-400-tanks.xml

( Ik kan deze link niet werkend maken. 2x gecopieerd en geplakt maar het werkt niet)
<< >>
Zo werktie:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Fishhook schreef:In het oorspronkelijke artikel staat 'grant' wat volgens mij geven betekend.
Zal wel overtollig materiaal zijn van de US Army.
Kun je je nog afvragen wat ze nu met tanks moeten.

http://www.defencegreece.com/index.php/ ... to-greece/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, grant heeft enkele betekenissen: Toestaan, inwilligen, geven, toewijzen,toestemmen. So take your pick!
Het schijnt dat er oude M60 tanks worden vervangen door deze . Die oude M60s kunnen dan weer naar een 3de wereldland. Schieten doen ze nog wel.
Griekenland ligt nog steeds overhoop met Turkije en daarom houdt dit land er zo'n sterk leger op na. Volgens mij waanzin want ik verwacht niet dat een Nato land een ander Natoland aanvalt. Hoewel...Cyprus was ook een geval van een Turkse invasie.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

GayaH schreef:

<< >>
Zo werktie:
Thanks. Onbegrijpelijk! Ik heb het 2x geprobeerd en beide keren werkte die link niet. t Zal wel aan mij liggen of aan deze "fijne" PC met Win7 !
Jinny

Bericht door Jinny »

Cactus schreef:
GayaH schreef:

<< >>
Zo werktie:
Thanks. Onbegrijpelijk! Ik heb het 2x geprobeerd en beide keren werkte die link niet. t Zal wel aan mij liggen of aan deze "fijne" PC met Win7 !
Stekeligheid, het knopje URL gebruiken.

Hier is eea te vinden.

E6 :: Topics die vrijwel alleen bestaan uit links en duidelijk niet gericht zijn op een discussie, maar bedoeld zijn als spam, zullen door ons zonder waarschuwing worden verwijderd. Het gebruiken van tools om links kleiner (en onherkenbaar) te maken (zoals 'tinyurl') zijn dan ook niet toegestaan.
Lange links inkorten is op dit forum niet nodig, omdat dit met de urlbbcode-tag al kan: http://www.freethinker.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of klik hier!

Dat met "klik hier!" ziet er in het tikveld zo uit:

Code: Selecteer alles
[ url=http://www.freethinker.nl/]klik hier![/ur l]
mrBE
Forum fan

Bericht door mrBE »

Fishhook schreef: Kun je je nog afvragen wat ze nu met tanks moeten.
Volksopstand de kop indrukken?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Jim schreef:
Stekeligheid, het knopje URL gebruiken.

Hier is eea te vinden.

E6 :: Topics die vrijwel alleen bestaan uit links en duidelijk niet gericht zijn op een discussie, maar bedoeld zijn als spam, zullen door ons zonder waarschuwing worden verwijderd. Het gebruiken van tools om links kleiner (en onherkenbaar) te maken (zoals 'tinyurl') zijn dan ook niet toegestaan.
Lange links inkorten is op dit forum niet nodig, omdat dit met de urlbbcode-tag al kan: http://www.freethinker.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of klik hier!
Dat met "klik hier!" ziet er in het tikveld zo uit:
Code: Selecteer alles
[ url=http://www.freethinker.nl/]klik hier![/ur l]
Hoi Jim, ik zal eens op zoek gaan naar die urlbbcode-tag. Tot op nu kan ik die nergens vinden. Op de PC ben ik dan ook een oen 1ste klas hoor. Te laat mee begonnen. Op de meeste fora kan je gewoon copy/paste toepassen maar hier is het weer anders. Ben blij dat in auto's het gaspedaal altijd op dezelfde plek zit en niet in de ene auto links van de rem en in een andere auto weer rechts van de rem. Met PCs weet je nooit waar je aan toe bent. :(
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

mrBE schreef:
Fishhook schreef: Kun je je nog afvragen wat ze nu met tanks moeten.
Volksopstand de kop indrukken?
Ehh, met Griekenland kun je maar nooit weten. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie