21 oktober vergaat de wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: 21 oktober vergaat de wereld

Bericht door vegan-revolution »

Dat scheelt een hoop kopzorgen voor de toekomst! Eigenlijk dus wel een ontspannend vooruitzicht.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ mrBE" van Cactus c.c Fishhook"]

Cactus schreef:We'll meet again
Don't know where
Don't know when
But I know we'll meet again
Some sunny day

:lol:
Ik krijg nog steeds kippenvel als ik haar dit hoor zingen.
Yeah , Vera Lynn is unforgettable.
Oh, dit gaat meer over Nat King Cole dacht ik. Ook unforgettable hoor!
Nou, morgen is D Day ! [-o< :mrgreen:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cactus schreef: Nou, morgen is D Day ! [-o< :mrgreen:
Ik leen deze even van doctorwho. Hij past er goed bij. Het CIP heeft na morgen niets meer te melden.

Afbeelding
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

en morgen lacht iedereen Harold Camping weer uit ,ik ben benieuwd met wat voor smoes hij deze keer zal komen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast »

het jaar... of het is wel gebeurd maar dan geestelijk. Wat dat ook altijd maar weer mag betekenen.
Zelfde poep, andere dag.
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

En dan tikt mijn verwarming ook nog eens! Het zit allemaal niet mee deze week. :D
The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician »

Voor Kaddafi kwam het einde een dagje eerder.
Shut up Murdock, crazy fool!
siger

Bericht door siger »

siger schreef:Misschien vergaat de wereld morgen wel. Kan toch?
OK, het was maar een waterkansje.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Hoe ver gaan mensen vandaag met vergaan?
*
DAT de wereld vandaag ver gaat is een empirische waarheid, maar
"HOE ver gaat de wereld vandaag"
is een vraag die niet zo eenvoudig te beantwoorden is.
*
Space ship Gaia suist al 4,5 miljard jaar gewoon maar door,
voortgedreven door inflation en wat dies meer zij,
terwijl ik nu op haar rondtol met 1666 Km/h.
*
"HOE ver ga ik vandaag"
is een vraag die niet zo eenvoudig te beantwoorden is, maar
DAT ik vandaag weer verga staat vast.
*
Telkens weer reïncarneer ik
met de snelheid van het licht
in mijn zich telkens vernieuwende lichaam.
*
Ik schiet sneller dan mijn schaduw
vanuit mijn stervende cellen
in mijn zich telkens vernieuwende lichaam.
*
Tot vandaag, vandaag verga ik ...
en als ik er morgen nog ben dan zeg ik
vandaag, vandaag ga ik ver ...
... der.
    • Afbeelding
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik keer vandaag maar weer terug naar mijn onder de zeespiegel liggende residentie.
Het zaakje staat nog droog zo te merken.
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:Hoe ver gaan mensen vandaag met vergaan?
Je doet het dus ook zomaar.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

GAAP
is het weer zover... ?

Gelukkig zegt mijn kristallen bol iets anders... :D
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
a.r.

Bericht door a.r. »

http://www.nu.nl/algemeen/2646302/onhei ... ereld.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onheilsprofeet voorspelt opnieuw einde van de wereld
Laatste update: 21 oktober 2011 09:59 info
AMSTERDAM - De wereld zal vrijdag 21 oktober vergaan, voorspelt eindtijdprofeet Harold Camping. Na twee eerdere voorspellingen weet hij nu echt zeker dat aan dit aardse leven een einde komt.

Foto: Novum
De 90-jarige Camping, eigenaar van radiostation Family Radio, trok eerder dit jaar veel media-aandacht met een eerdere voorspelling. Over de hele wereld werd met reclameborden aangekondigd dat 21 mei de wereld zou vergaan.
Godsdienstwetenschapper Gerard Wiegers beschouwt Camping als één van de vele eindtijdprofeten.

“Hij heeft binnen de christelijke wereld een bijzondere positie, omdat hij eigenaar is van een radiostation en zich heeft losgemaakt van de gevestigde kerken”, vertelt Wiegers, werkzaam op de Universiteit van Amsterdam, in een interview met NU.nl.
“Camping beschouwt de Bijbel letterlijk als Gods Woord. In die zin is hij een fundamentalist.”
Valse voorspelling
Ook Karin Houwers neemt afstand van Harold Camping. Dit zegt zij namens de christelijke organisatie Wachters van de nacht, die zich bezighoudt met eschatologische onderwerpen. Eschatologie is een religieuze term die verwijst naar het einde der tijden.
Volgens haar is het terecht dat Camping zich vasthoudt aan de Bijbel, maar is de invulling die hij daaraan geeft verkeerd. “Helaas zijn er velen geweest, waaronder Harold Camping, die met een specifieke datum komen, terwijl de Bijbel ons leert dat niemand de specifieke dag of uur weet”, zegt Houwers tegenover NU.nl.
“Door de valse voorspellingen zullen nog meer (ongelovige) mensen hun beker van spot en rebellie vullen.”
Geestelijk
Na de mislukte voorspelling van 21 mei bood Camping zijn excuses aan. Hij voegde eraan toe dat zijn voorspelling niet letterlijk moest worden opgevat. De Dag des Oordeels vond ‘geestelijk’ plaats en niet ‘fysiek’.
“De Bijbel is een heel geestelijk boek. Het is moeilijk om te weten of we het geestelijk of feitelijk moeten benaderen”, zei Camping destijds.
Wereldoorlog
Toch zal volgens Houwers het einde van de wereld niet lang op zich laten wachten. Ze zegt dat er nog een aantal dingen gaan gebeuren voordat het zover is, waaronder een onherstelbare ineenstorting van de economie en een grote wereldoorlog met gebruik van kernwapens.
Ook Nederland staat nog het nodige te wachten, stelt Houwers. “Wij geloven dat een groot gedeelte van Nederland met water zal worden overstroomd."
Volgens Wiegers is de meest interessante vraag op dit moment hoe het komt dat eindtijdvoorspellingen in de ene periode sterker zijn dan in een andere periode. “Vaak treden er allerlei maatschappelijke veranderingen op, waardoor groepen gelovigen het gevoel hebben dat er een ingrijpen van God nodig is.”
Bangmakerij
Er is duidelijk sprake van bangmakerij, stelt Wiegers. “Het charisma van een leider speelt daarin zeker een rol. Je ziet regelmatig dat zij gebruik maken van de onzekerheden van anderen. Het zijn kleine groepen die zich hierdoor laten leiden.”
Camping benadrukt dat het einde van de wereld ook voor de ongelovigen ‘pijnvrij’ zal verlopen. "We geloven dat niemand pijn zal lijden als gevolg van hun rebellie tegen God", vertelt hij in The Christian Post.
© NU.nl/Jeffrey Schipper

Voor dat de wereld vandaag of morgen vergaat, lijkt het mij een goed idee om vandaag op nu.nl te reageren op bovenstaand stuk dat geplaatst werd door onze zeer gewaardeerde aankomend journalist die hier toch een duidelijk tegengestelde en onafhankelijke mening zet tegenover die van Harold Camping. :twisted: :twisted:
Arowana
Contacteer:

Bericht door Arowana »

Het is middag, en er is nog niks gebeurd...
'There is a tide in the affairs of men, which, taken at the flood, leads on to fortune;
Omitted, all the voyage of their life is bound in shallows and in miseries.
On such a full sea are we now afloat, and we must take the current when it serves,
Or lose our ventures.' - William Shakespeare
Samante

Bericht door Samante »

Wij zijn er nog wel, maar voor die mug van daarstraks is toch echt de wereld vergaan.
Je moet het gewoon een beetje in perspectief zien, dat vergaan van de wereld.
Plaats reactie