Overvallers en de Koran

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Overvallers en de Koran

Bericht door Fish »

gerard_m schreef:

Begrijpelijk maar bedroevend is het verschijnsel 'zelfcensuur '.

.
Inderdaad, we worden in wezen gechanteerd door een deel van de moslims hier in Nederland..
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Is het niet zo dat de SGP vrouwen ook niet dezelfde rechten toekent als de mannen?
Onlangs zag ik nog een foto van een partij vergadering waar alleen de mannen werden toegelaten!
Wanneer zien de de eerste vrouwelijke Paus?
Ook in het Christendom worden mannen en vrouwen niet altijd als gelijken behandeld!
Ook het Homo-zijn is daar nog een groot probleem.
Kortom, ik zie iets van de bekende pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet!
Ja Cactus, ook onder christenen komt dit voor en achterlijkheid in alle religies (en daarbuiten) moet bestreden worden. Dit topic gaat echter over de ideologie van de islam. Je kunt moeilijk volhouden dat er op dit forum of in de samenleving onvoldoende aandacht is voor misstanden uit christelijke stromingen.
Kijk naar een land als Suriname waar joden, christelijk gelovigen en moslims gewoon hun 'heilige paleisjes' naast elkaar hebben staan.

Helaas gaat die werkelijk niet op in veel andere landen waar ze elkaars heilige huisjes juist afbranden. Denk aan bv. Egypte en Indonesië.
Dat is geen toeval. In Suriname vormen moslims een minderheid, in Egypte en Indonesie zijn ze de meerderheid.
Luck schreef:Je voorbeelden zijn al eerder genoemd. Als mensen aan zelfcensuur doen moeten zij zelf maar voor hun rechten opkomen; in Nederland zijn daar alle mogelijkheden toe en een kwestie van niet te bangerig zijn.
Be my guest. Ik daag je uit om spotprenten van Jezus uit te delen op de dam roepen en te roepen hoe slecht Jezus is. En doe daarna hetzelfde eens over Mohammed.

Je stapt wel erg luchtig over het feit dat mensen om hun visie bedreigd worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Gerard M
Ja Cactus, ook onder christenen komt dit voor en achterlijkheid in alle religies (en daarbuiten) moet bestreden worden. Dit topic gaat echter over de ideologie van de islam. Je kunt moeilijk volhouden dat er op dit forum of in de samenleving onvoldoende aandacht is voor misstanden uit christelijke stromingen.
Dat wil ik ook niet beweren. Ik toonde alleen aan dat er idd bij alle religies absurditeiten voorkomen.
Normale landswetten worden continu aangepast aan de huidige situatie. Bij religies houdt men star vast aan vele eeuwen oude wetten, geboden , verboden en voorschriften die ook nog eens verkeerd worden vertaald en geïnterpreteerd.
Veel dingen die destijds wellicht een bepaalde reden of doel hadden gelden in deze tijd totaal niet meer. Dát is n.l. de grote fout van de huidige voorschriften , wetten (Sharia) en verboden die bij alle religies nog worden gehandhaafd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dat wil ik ook niet beweren. Ik toonde alleen aan dat er idd bij alle religies absurditeiten voorkomen.
Daarover zijn we het eens.
Normale landswetten worden continu aangepast aan de huidige situatie. Bij religies houdt men star vast aan vele eeuwen oude wetten, geboden , verboden en voorschriften die ook nog eens verkeerd worden vertaald en geïnterpreteerd.
Dit is niet in elke religie het geval. De islam heeft kenmerken die andere religies niet (of minder) hebben en die leiden tot verstarring, zoals:
- Een uitgewerkte aardse wetgeving (sharia) die bovendien ook geldt voor niet-moslims. Dat werkt heel anders door dan geloofsregels die alleen binnen de eigen geloofsgemeenschap gelden.
- Het idee dat de koran letterlijk door Allah gedicteerd is, dus geen letter kan ter discussie staan. Dit is anders dan geschriften van mensen zoals Boeddha of schrijvers van de bijbel.
- Verschillende interpretaties zie je inderdaad bij alle religies. Bij moslims is bij twijfel het handelen van hun profeet Mohammed (de soenna) het te volgen voorbeeld. Helaas komt dat voorbeeld overeen met de meest duistere interpretaties. Ofwel: moslims kunnen discusseren over moord op afvalligen, maar een moslim die een afvallige vermoord, volgt het voorbeeld van zijn profeet.
Veel dingen die destijds wellicht een bepaalde reden of doel hadden gelden in deze tijd totaal niet meer. Dát is n.l. de grote fout van de huidige voorschriften , wetten (Sharia) en verboden die bij alle religies nog worden gehandhaafd.
Volgens mij heeft het vermoorden van homoseksuelen of afvalligen nooit in de geschiedenis enige functie gehad.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

gerard_m schreef:...
Volgens mij heeft het vermoorden van homoseksuelen of afvalligen nooit in de geschiedenis enige functie gehad.
Wel als je religie is ontworpen om met het zwaard de hele wereld te veroveren.
Want dan heb je niets aan soldaten die deserteren of soldaten die zich, in plaats van met de vrouwen van de verslagen vijand, met elkaar gaan vermaken..
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Wel als je religie is ontworpen om met het zwaard de hele wereld te veroveren.
Want dan heb je niets aan soldaten die deserteren of soldaten die zich, in plaats van met de vrouwen van de verslagen vijand, met elkaar gaan vermaken..
Van Alexander de Grote wordt gezegd, dat hij ook home was of op z'n minst bisexueel.
Hij was toch een groot veroveraar met het zwaard. Weliswaar niet uit religieuze motieven, maar toch.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jinny

Bericht door Jinny »

Tussen de werkelijkheid en religieuze sprookjes zit enig verschil, dat zou je toch moeten weten Vilaine.
siger

Bericht door siger »

Alexander liet zelfs een standbeeld oprichten voor zijn geliefde eunuch toen die stierf (zie Robin Lane Fox.) Dat hij ooit met het zwaard gevochten heeft zou ik eerder een mythe noemen.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

De Koran is haatdragend naar andersdenkenden toe. De Koran is de voornaamste inspiratiebron voor de jodenhaat onder moslims. Afshin Ellian legt uit wat er in de Koran staat over Joden:
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... vijand.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... hammed.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Al in den beginne werd er op de Joden gejaagd, dus niet pas vanaf de helft van de vorige eeuw of iets dergelijks.

Groepen moslims - niet alle- zullen niet ophouden met te vechten tegen joden en andersdenkenden en hen te verjagen.
De andersdenkenden gaan terugvechten.
Hoe voorkom je dit? Ten eerste geen religieuzen in regeringen. Het christendom staat dit toe, maar de islam niet, die moet volgens de Koran het hele leven, inclusief of júíst politiek, omvatten.
Daarom is het belangrijk dat zo veel mogelijk mensen weten wat er in de religieuze boeken staat, Bijbel én Koran.
Zodat niemand later kan zeggen Wir haben est nicht gewust.
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

Loekie1 schreef:Dit las ik ergens op het internet.

De overvaller handelde volgens de koran.

"Maar ik heb ooit gezegd, en ik herhaal het: het enige wat deugt aan de islam, zijn de moslims." Maar andere geloven zijn toch ook wel tot doden in staat? "Inderdaad, ook christenen kunnen elkaar doden", erkent Fadelle, "maar de Bijbel roept daar niet toe op. De Koran wel. Je moet het zo zien: je hebt kwaadaardige christenen. Zij gaan tegen de Bijbel in. En je hebt kwaadaardige moslims. Zij voeren de Koran uit."…….Het probleem hier zijn de Europese politici. Zij gebruiken de moslims, omdat het potentiële stemmen zijn….…De meeste moslims “geloven” volgens hem op een schoolse en slaafse manier, zonder nadenken: "Wij moeten moslims hier bewust maken van hun geloof; wat het inhoudt en waar het voor staat. Mein Kampf van Adolf Hitler is verboden, omdat het aanzet tot haat. De Koran doet precies hetzelfde. Waarom proberen politici dat buiten het debat te houden? Met Hitlers ideeën kun je nog zelf weten wat je doet. Maar de Koran is voor moslims het woord van God. Het moet dus opgevolgd worden"

Klare taal en helemaal to the point. Moeten wij moslims bewust maken van hun geloof, wat het inhoudt en waar het voor staat?
Maar de bijbel roept daar niet toe op.... whoehahahaha

Vol ongeloof en verbazing ben ik. Dat freethinkers nog serieus ingaan op dit vmbo-leeftijdgebrabbel. :?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

In een ander boek staan ook slechte dingen, dus dan geeft het niet dat de koran tot ellende oproept?

De meeste mensen op dit forum hebben trouwens niet zo veel met de bijbel.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Jabba, er staan nog twee vragen aan je open, waarop je stelselmatig weigert in te gaan. Omdat dit inmiddels de derde keer is dat je een one-liner neerplempt, heb je bij deze een waarschuwing te pakken.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 50#p323150" onclick="window.open(this.href);return false;

E5 :: Mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk 'knip en plak' werk van andere sites gebruiken, of alleen maar links plaatsen en weinig eigen inbreng kunnen bieden zijn niet gewenst. Mensen die constant proberen om verdeeldheid te zaaien en ruzie te zoeken evenmin.
Wie een discussie begint en stelselmatig weigert om standpunten te onderbouwen of reacties en vragen van andere forumgebruikers inhoudelijk te becommentariëren of te beantwoorden, loopt het risico dat zijn of haar bijdragen verplaatst worden naar de Babbelbox. Bij ernstige gevallen zullen we twee keer waarschuwen, waarna de derde overtreding een tijdelijke of permanente ban tot gevolg zal hebben
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

gerard_m schreef: Be my guest. Ik daag je uit om spotprenten van Jezus uit te delen op de dam roepen en te roepen hoe slecht Jezus is. En doe daarna hetzelfde eens over Mohammed.
Niet daarna. Het wordt pas spectaculair als je het gelijktijdig doet. Dat is pas lef.
Onverstandig :mrgreen: maar met lef.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Een salafistische beweging in Duitsland wil daar 25 miljoen Korans uitdelen.
De regering en inlichtingendiensten beginnen daarvan te bibberen, maar mij lijkt het juist goed dat zoveel mogelijk mensen weten wat daarin staat. Communicatie kan nooit tegen je werken.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik vrees, dat geen hond verder komt dan bldz 5.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie