Het geloof van Nausea

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

aton

Re: Het geloof van Nausea

Bericht door aton »

Nausea schreef:Daarbij komt nog dat wij wel bestraft kunnen worden - door God als we een fout maken. Dat is in dat opzicht niet anders dan wat er met de joden gebeurde, de tijd in Egypte enz zijn daar bewijs van.
Weer eens een bewijs dat heel jou betoog op drijfzand staat.
1- Als je Exodus bedoeld, wel, dan bestonden de joden nog niet. Men kan hooguit spreken van semietische stammen, bekend onder de benaming Hyksos.
2- In de Exodus-periode die een verzameling van gebeurtenissen van 250 jaar Egyptische geschiedenis bevat, bestond de joodse god JHWH nog niet. Mozes als persoon heeft nooit bestaan. Kom jij maar eens met bewijs uit extern-bijbelse bron.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Paulus vergiste zich...?!

Bericht door Rereformed »

Nausea schreef:
Stanhope schreef:
aton schreef:Ach, in Zweden zijn ze wel meer gewoon.
Zou zoiets ook in Finland kunnen gebeuren?
Nou, Anders in Noorwegen wel.
In IJsland zweeft de munt geloof ik.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

aton schreef:
Nausea schreef:Daarbij komt nog dat wij wel bestraft kunnen worden - door God als we een fout maken. Dat is in dat opzicht niet anders dan wat er met de joden gebeurde, de tijd in Egypte enz zijn daar bewijs van.
Weer eens een bewijs dat heel jou betoog op drijfzand staat.
1- Als je Exodus bedoeld, wel, dan bestonden de joden nog niet. Men kan hooguit spreken van semietische stammen, bekend onder de benaming Hyksos.
2- In de Exodus-periode die een verzameling van gebeurtenissen van 250 jaar Egyptische geschiedenis bevat, bestond de joodse god JHWH nog niet. Mozes als persoon heeft nooit bestaan. Kom jij maar eens met bewijs uit extern-bijbelse bron.

Ik denk dat Nausea het wegvoeren in ballingschap bedoelt.

Krijgen wij afvalligen ook al in dit leven een straf van God, Nausea? Of mogen we net als Mao en Stalin tot in hoge ouderdom leven zonder dat God zich met ons bemoeit?
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Nausea schreef
Toen Robbert Dijkgraaf, een wetenschapper, laatst bij DWDD uitgebreid uitlegde hoe het universum was ontstaan leek dat verdacht veel op het scheppingsverhaal. Hij zei dat er licht ontstond tjdens de expansie van het heelal en aan de hand van de kleuren we de snelheid kunnen bepalen. Staat er niet dat God licht schiep? Nou dan...
Ten eerste was de uitleg die Dijkgraaf gaf zeer beknopt. Dat jij daar analogieën uit haalt is voor eigen rekening. Staat er niet in de bijbel dat in een uithoek van het universum op een onbenullig planeetje in een spiraalarm van één van de miriaden sterrenstelsels de kroon op de schepping naar gods evenbeeld werd geschapen. Compleet met onhandige en niet slijtvaste stoffelijke omhulling?
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... 0-000.html

ten tweede is een oppermachtige entiteit die zich genoopt voelde tot scheppen een contradictie. Of god is niet alwetend en derhalve niet almachtig en derhalve schepper van het al hetgeen in tegenspraak is met zo’n schepping want daarvoor is almacht een vereiste. De almachtige alwetende die zich elke positie van elk deeltje op ieder willekeurig tijdstip kan verbeelden heeft geen nood aan een schepping om dit aan de praktijk te toetsen. Dat zou op zijn minst aan een aan zichzelf twijfelende entiteit wijzen die derhalve niet oppermachtig is. I
Jaren geleden ben ik door een geest opgetild en ik voelde zijn handen aan mijn benen. Daarom kreeg ik de bijnaam de vliegende Hollander hier in Zweden. Dus een geest heeft een lichaam en kan andere materie vastpakken net als mensen. Daarnaast staat het gewoon in de bijbel. Een engel kon bijvoorbeeld de steen voor het graf van Jezus wegrollen. En het bijbelse feit dat we bij de opstanding een 'hemels' mens worden, met een hemels lichaam, geest dus omdat Jezus zei 'zoals de engelen' (Lu 20:36) die dus geesten zijn.
Hetgeen jij beleefde brengt je tot de conclusie dat geesten materie hebben. Ik ben materialist en vind dit wel geestig. Maar ook een beetje naïef want hetgeen jij meent te hebben beleeft heeft geen behoefte aan een geestverklaring als het waarschijnlijker is dat het tussen de oren geconstrueerd werd

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... en+de+oren" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Rereformed schreef:Krijgen wij afvalligen ook al in dit leven een straf van God, Nausea? Of mogen we net als Mao en Stalin tot in hoge ouderdom leven zonder dat God zich met ons bemoeit?
Dat is mogelijk, maar God zegt dit:

Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. En is het een verdienste als je weldaden bewijst aan wie weldaden bewijzen aan jullie? Ook de zondaars handelen zo. En is het een verdienste als je geld leent aan degenen van wie jullie iets terug verwachten? Ook zondaars lenen geld aan zondaars in de verwachting alles terug te krijgen. Nee, heb je vijanden lief, doe goed en leen geld aan anderen zonder iets terug te verwachten; dan zullen jullie rijkelijk worden beloond, en zullen jullie kinderen van de Allerhoogste zijn, want ook hij is goed voor wie ondankbaar en kwaadwillig is. Wees barmhartig zoals jullie Vader barmhartig is. Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden. Geef, dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt.’ Lu 6:32-38

In dit opzicht hebben ook gristenmensen nog heel wat te leren want zij kunnen ook mensen voor elk wissewasje voor de rechter slepen om hun gelijk te halen, iets wat door Jezus en Paulus NIET wordt aanbevolen.

Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt. Mat 5:25-26

Hoe durft u onderlinge rechtsgeschillen voor ongelovigen te brengen in plaats van voor de gelovigen! Weet u dan niet dat Gods heiligen over de wereld zullen oordelen? En als u over de wereld zult oordelen, zou u dan niet in staat zijn om te oordelen over de meest onbeduidende rechtsgeschillen? Weet u niet dat wij over engelen zullen oordelen? Dan kunnen we dat toch zeker ook over alledaagse zaken? Wilt u werkelijk uw alledaagse geschillen aanhangig maken bij mensen die bij de gemeente geen aanzien genieten? U moest u schamen. Is er dan niet één wijs mens onder u die tussen broeders en zusters uitspraak kan doen? Is het werkelijk nodig dat de een de ander voor het gerecht sleept, en nog wel voor dat van ongelovigen? Het is al treurig genoeg dat er rechtsgeschillen bij u voorkomen. Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen? In plaats daarvan begaat u zelf onrecht en benadeelt u anderen, en dan nog wel broeders en zusters. Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? 1Kor 6:1-9
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden. Geef, dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt.
Deze woorden klinken heel hypocriet uit jouw toetsenbord als je juist moderator Jim voor Psychopaat hebt uitgemaakt....
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

biemer schreef:
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden. Geef, dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt.
Deze woorden klinken heel hypocriet uit jouw toetsenbord als je juist moderator Jim voor Psychopaat hebt uitgemaakt....
Oh ja? Ik oordeel over hem nadat hij over mij een oordeel velde. Hoe vind jij dat Jim zich zou moeten gedragen in zijn functie als moderator?
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Niet de bal nu bij Jim leggen Nausea !

Het forum geeft je de mogelijkheid via klachten hierover een melding te doen. Als je begint met schelden, komt je klacht niet erg geloofwaardig over en al hélemaal niet van een zgn christen die de 'vrede' predikt.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nausea schreef:
Rereformed schreef:Krijgen wij afvalligen ook al in dit leven een straf van God, Nausea? Of mogen we net als Mao en Stalin tot in hoge ouderdom leven zonder dat God zich met ons bemoeit?
Dat is mogelijk, maar God zegt dit:

Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. En is het een verdienste als je weldaden bewijst aan wie weldaden bewijzen aan jullie? Ook de zondaars handelen zo. En is het een verdienste als je geld leent aan degenen van wie jullie iets terug verwachten? Ook zondaars lenen geld aan zondaars in de verwachting alles terug te krijgen. Nee, heb je vijanden lief, doe goed en leen geld aan anderen zonder iets terug te verwachten; dan zullen jullie rijkelijk worden beloond, en zullen jullie kinderen van de Allerhoogste zijn, want ook hij is goed voor wie ondankbaar en kwaadwillig is. Wees barmhartig zoals jullie Vader barmhartig is. Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden. Geef, dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt.’ Lu 6:32-38

Toch wel interessant dat de gelovigen dus "wel bestraft kunnen worden door God als we een fout maken", maar aan de andere kant "God goed is voor wie ondankbaar en kwaadwillig is".
Je zou zeggen dat er niet veel verschil zit tussen het toeval dat ons lot toebedeelt en een God die de touwtjes in handen heeft.

Hier nog een moeilijker scenario: En als ik nou liefheb wie vijandig tot mij is, en geld leen zonder iets terug te verwachten, en iedereen alles vergeef, maar aan de andere kant niet in God en Jezus wil geloven, hoe zit het dan?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nausea schreef:Oh ja? Ik oordeel over hem nadat hij over mij een oordeel velde. Hoe vind jij dat Jim zich zou moeten gedragen in zijn functie als moderator?
Alweer hypocriet, want je gaf ons juist een preek van Paulus:

"Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen? In plaats daarvan begaat u zelf onrecht en benadeelt u anderen. Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? 1Kor 6:1-9"

De bijbel geeft je dus advies dat je preekt aan anderen maar zelf niet opvolgt.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Oh ja? Ik oordeel over hem nadat hij over mij een oordeel velde. Hoe vind jij dat Jim zich zou moeten gedragen in zijn functie als moderator?
Er zijn genoeg Moderators hier op het forum. Stelregel is dat een Moderator niemand bant waarmee hij/zij het aan de stok heeft. Ga je te ver dan en heb je drie waarschuwingen gehad dan voert een andere Moderator de ban uit. Bewijs jezelf eerst maar eens voordat je mensen veroordeelt met vele duizenden berichten achter hun naam.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

biemer schreef:Niet de bal nu bij Jim leggen Nausea !

Het forum geeft je de mogelijkheid via klachten hierover een melding te doen. Als je begint met schelden, komt je klacht niet erg geloofwaardig over en al hélemaal niet van een zgn christen die de 'vrede' predikt.
De opmerking van Jim was anders wel waar het mee bgon. Noem je dat schelden? Ik noem het kritiek en ik word echt niet boos maar ik mag heus wel zeggen wat ik vind. Dat andere mensen dat mischien niet doen om de huisvrede te bewaren is iets heel anders. Ik ben nog steeds geen vrouw en heb nooit geleerd me bek te houden.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Rereformed schreef:
Nausea schreef:Oh ja? Ik oordeel over hem nadat hij over mij een oordeel velde. Hoe vind jij dat Jim zich zou moeten gedragen in zijn functie als moderator?
Alweer hypocriet, want je gaf ons juist een preek van Paulus:

"Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen? In plaats daarvan begaat u zelf onrecht en benadeelt u anderen. Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? 1Kor 6:1-9"

De bijbel geeft je dus advies dat je preekt aan anderen maar zelf niet opvolgt.
Nogmaals, ik mag heus wel kritiek leveren als iemand mij onheus bejegend. Mischien moet je eens nadenken over waarom ik het niet een 1 rechtertje overlaat en dus geen melding of officiele klacht heb ingediend. En nu is het afgelopen met deze discussie. Jullie zijn veel te gevoelig voor kritiek, zoveel is duidelijk. Geen vrijheid van meningsuiting, gewoon domweg een paar regeltjes volgen. Dat ben ik op meerdere Nederlandstalige forums tegengekomen en op geen enkel Zweedstalig forum. En Nederlanders maar zeggen dat Nederland zo'n liberaal en tolerant land is.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

lanier schreef:Bewijs jezelf eerst maar eens voordat je mensen veroordeelt met vele duizenden berichten achter hun naam.
Mezelf bewijzen? Wat moet ik dan bewijzen?
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Nausea schreef:De opmerking van Jim was anders wel waar het mee bgon. Noem je dat schelden? Ik noem het kritiek en ik word echt niet boos maar ik mag heus wel zeggen wat ik vind. Dat andere mensen dat mischien niet doen om de huisvrede te bewaren is iets heel anders. Ik ben nog steeds geen vrouw en heb nooit geleerd me bek te houden.
Hoe seksistisch van je.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Gesloten