Jehovah's Getuigen: Afvalligen zijn geestelijk ziek

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Jehovah's Getuigen: Afvalligen zijn geestelijk ziek

Bericht door Rereformed »

Thirs, welkom op dit forum.
Ook de bijdragen van andere ervaringsdeskundigen waren zeer interessant om te lezen.
Born OK the first time
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

Welkom Thirs. :)

Gefeliciteerd met je openbaring. Als je eenmaal doorhebt dat je bedonderd bent, neemt niemand je dat inzicht meer af. Na de verbazing en woede komt de zoektocht naar een ander doel dan het verdienen van eeuwig leven. Bevrijd van absurde dogma's kun je echt prioriteiten gaan stellen. "Gewoon leven en goed zijn voor anderen" klinkt als een mooi plan. =D>
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
haringnak

Bericht door haringnak »

Ben zelf jaren geleden ( jaartje of 25 ) ook uitgesloten, heeft er tot toe geleid dat ik geen contact meer heb met 'familie'. Waarschijnlijk denkt deze organisatie op die manier mensen te kunnen breken, door ze dood te zwijgen. Helaas, het heeft mij alleen maar sterker gemaakt als mens en denker, en zeker sterker in de gedachte nooit meer terug te keren bij zo'n club. Natuurlijk doet het verlies van 'familie' verdriet, maar het geeft aan uit wat voor soort hout deze mensen gesneden zijn, je broer of moeder die je links laten liggen. Dan ga ik wel rechtsaf.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Van harte welkom op freethinker. We hebben veel ex-jehova's in ons midden. Nog een paar en we kunnen een aparte subrubriek voor jullie maken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

zal ik ook dan maar mee doen , ik ben dus ook een outcast ,erger nog ,de ouderlingen van de gemeente waar ik ooit toe behoorde hebben zelfs beweerd dat ik van de duivel bezeten was, en dat ik de duivel aanbad<God mag weten waarom :D :lol: > maar goed ,ik ben uitgesloten en zelfs m,n moeder werdt voor mij gewaarschuwd...ach elke Ex-JG heeft zo z,n ervaringen ,voor sommigen liep uit zelfs uit op trauma,s en verlies van familie en vrienden,gelukkig voor mij was buiten mij om alleen m,n moeder JG ,en verloor ik m,n familie niet
het enigste waar ik nu spijt van heb is hoe ik al die jaren heb kunnen verspillen aan die rotzooi binnen het JG-gebeuren
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

BadAssChick schreef:zal ik ook dan maar mee doen , ik ben dus ook een outcast ,erger nog ,de ouderlingen van de gemeente waar ik ooit toe behoorde hebben zelfs beweerd dat ik van de duivel bezeten was, en dat ik de duivel aanbad<God mag weten waarom :D :lol:
Hebben ze toevallig jouw avatar onder ogen gehad ?!?

Ik zal niet beweren dat JG's geestelijk ziek zijn. Daarmee zou ik mijn collega DL tekort doen. Maar wie denkt dat anderdenkenden geestelijk ziek zijn, zou zich serieus moeten afvragen of hij zelf wel helemaal goed spoort. En wie denkt dat mensen " van de duivel bezeten" zijn, leeft al helemaal niet in dezelfde wereld als wij. . . .
Ik wens u alle goeds
Igor

Bericht door Igor »

Peter van Velzen schreef: 18 okt 2012 04:58
BadAssChick schreef:zal ik ook dan maar mee doen , ik ben dus ook een outcast ,erger nog ,de ouderlingen van de gemeente waar ik ooit toe behoorde hebben zelfs beweerd dat ik van de duivel bezeten was, en dat ik de duivel aanbad<God mag weten waarom :D :lol:
Hebben ze toevallig jouw avatar onder ogen gehad ?!?

Ik zal niet beweren dat JG's geestelijk ziek zijn. Daarmee zou ik mijn collega DL tekort doen. Maar wie denkt dat anderdenkenden geestelijk ziek zijn, zou zich serieus moeten afvragen of hij zelf wel helemaal goed spoort. .
Ik heb je commentaar een aantal malen goed gelezen.
Om te zeggen dat JG’s geestelijk ziek zijn is eigenlijk niet zo vreemd. Niet in de zin van geestelijk ziek bij geboorte, dus als afwijking, maar je wordt toch getroebleerd.
Sommigen groeien er in op en dan krijg je een ziek wereldbeeld.
Ik heb echt als kind gedacht dat in 1975 Armageddon zou komen, mijn ouders ook, mijn ooms en tantes, opa en oma. Iedereen geloofde het.
Dat alleen om dat dé schrijver van de JG’s Frederick Franz, overleden in 1992, die calculatie had gemaakt.
Was zijn geest dan ziek?
Ik denk van wel, en ik geloof ook dat de doorsnee serieuze JG getroebleerd is.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Je reageert op een post van 10 jaar geleden ;) Time flies when you're having fun!

Welkom (of: welkom terug?), overigens.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Igor

Bericht door Igor »

chromis schreef: 30 aug 2022 08:38 Je reageert op een post van 10 jaar geleden ;) Time flies when you're having fun!

Ja ik was me er van bewust hoor. En bedankt .
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Igor schreef: 31 aug 2022 08:22
chromis schreef: 30 aug 2022 08:38 Je reageert op een post van 10 jaar geleden ;) Time flies when you're having fun!

Ja ik was me er van bewust hoor. En bedankt .
Geen punt hoor.
Er staan een paar goede getuigenisen in, ook al zijn ze van mensen die hier niet meer actief zijn, net als jij een aantal jaren.
En het is nog steeds actueel.

Het artikel beschrijft deze keer eens niet, dat de gelovigen geestesziek zijn, zoals zo vaak door atheïsten wordt gezegd, maar dat afvalliggen door de JG als ziek bestempeld worden.
Topicopening schreef:'Afvalligen gebruiken 'vervalste woorden' of onjuiste argumenten om hun ideeën waar te laten lijken', verkondigt De Wachttoren in zijn editie van afgelopen juli. 'Blijf dus bij ze uit de buurt, net zoals wanneer een dokter zegt elk contact te mijden met iemand die een besmettelijke, dodelijke ziekte heeft. Afvalligen zijn 'geestelijk ziek' en proberen anderen te besmetten met hun onjuiste leringen.'
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie