Dit is nonsens. Ik ben die historische argumenten van zowel de joden als arabieren spuugzat.
Ik schreef: Je bent je er hopelijk wel van bewust dat dit geen realistisch argument is??
Dee dee ramone schreef: Heb ik nooit gezegd ook.
Jawel, dat zeg je hier! Het probleem is dat zowel de orthodoxe Joden als de Arabieren veel te veel in het verleden leven! Zo van, jou generatie heeft mijn kinderen vermoord dus ga ik jouw kinderen ook maar vermoorden! Beiden zijn te afgestompt om over een toekomst na te denken, terwijl de gemiddelde Israeli dat wel doet! Die wil gewoon leven! Haha, het zijn net mensen! En dat heeft, zoals ik al eerder aangaf, alles met educatie te maken! Heb je je ooit verdiept in de verschillen wat betreft de opvoeding van Palestijnse en Israelische kinderen, en specifiek wat geschiedenis betreft? Maar om even op jou bericht terug te komen, je bent beiden zat, dus geen reden meer voor een discussie?
Wederom, die historische argumenten gaaaaaap.
Ik denk dus dat ook de Palestijnen ook een normaal leven willen. Haha het zijn net mensen!
Aaah hij detecteerd idd niet automatisch mijn locatie m.b.v. javascript. Volgens mijn instellingen zat ik ergens in west-Afrika. Probleem opgelost, danku!
Hoe onafhankelijk waren die "verkiezingen" daar eigenlijk? Ligt het analfabetisme niet op een schrikbarend hoog niveau daar in dat stukje niet groter dan twee keer texel met een paar miljoen mensen?
Vind het wel naief dat je denkt dat iedere moslim standaard liever een bom op z'n harses krijgt dan in rust lekker z'n natje en z'n droogje te hebben. Misschien moet je er eens naartoe gaan om het ze te vragen.
Hier de cijfers van de laatste jaren aldus de economist. De aanname dat het merendeel van de Palestijnen ook eten, onderwijs en een dak boven hun hoofd willen maak ik bij alle mensen. Het tegenovergestelde vind ik freaky.
Men fokt als konijnen en de regering (Hamas dus) kan hun eigen bevolking niet eens voeden en beschermen.
Dan vallen er veel meer (kinderen )slachtoffers.
Noem je dat een goed regering?
En maar raketjes afschieten.
Noem je dat een constructieve beleid?
Ik heb Hamas nooit een goede regering genoemd. Ik vind ze net zo gestoord als de regering van Israel; ik wijs op het disproportionele geweld van Israel ten opzichte van de Palestijnen en zet een link erbij van de economist. Overigens krijgen de palestijnen idd veel kinderen, fokken doen beesten, en emigreren tegelijk massa's mensen naar Israel. Klik eens op de link, dan zie je wat de raketten precies aanrichten (van beide partijen). http://www.economist.com/blogs/pomegran ... aza_abacus" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat er meer doden bij de "Palestijnen" vallen is het disproportioneel?
Een regering hoort voor zijn volk te zorgen. Dat gebeurt dus niet.
Die van Israël doet wat die zal moeten doen, de raketaanvallen stoppen.
Dat er kinderen omkomen is geheel aan hamas te wijden.
Maar het is naief om te verwachten dat die verantwoordelijkheid genomen kan worden.
Ze(Israel) kunnen iemand op z'n hoofd schieten met zo'n dikke raket terwijl die in een auto rijdt. Ze kunnen zo'n raket op je neus richten door een toilet raampje van 20x20cm. Dan maak je mij niet wijs dat je zo'n raket niet kan afschieten zonder kinderen te raken, tenzij de hamas terroristen natuurlijk de kinderen er pal voor zetten... helaas gebeurt dat.
Een grondoffensief zou net iets beter zijn aangezien je dan soldaten hebt die zien waar ze op schieten. Hopelijk zitten er niet al te veel extremistische religieuzen in dat leger. Ik heb er geen cijfers van, maar kan me voorstellen dat die wat meer geneigd zijn te schieten op alles wat palestijns is i.p.v. zich exclusief te richten op hamas terroristen.
1 Orthodoxe joden zijn vrijgesteld van dienstplicht. De gewone israeli is de pineut.Israel is gegijzeld door religieuze gekken, net als de Palestijnen.
2 Tijdens de vorige Gaza oorlog gebruikte Israel zelfs witte fosfor in Gaza. Zowel Israel als Hamas hebben schijt aan burgerdoden.
3 De eerdergenoemde cijfers van the economist spreken voor zich;
Number of Israelis killed by fire from Gaza between January 1st 2012 and November 11th 2012: 1
(Source: Wikipedia)
Number of Palestinians in Gaza killed by Israeli fire during the same period: 78
(Source: United Nations)
Number of Israelis killed by fire from Gaza, November 13th-19th 2012: 3
(Source: press reports)
Number of Palestinians in Gaza killed by Israeli fire, November 13th-19th: 95
(Source: IDF)
Number of those killed in Gaza under 15 years of age: 19
(Source)
Total number of Israelis killed by rocket, mortar or anti-tank fire from Gaza since 2006: 47
(Source: Wikipedia. This is disputed; another source says 26)
Number of Palestinians in Gaza killed by Israeli fire from April 1st 2006 to July 21st 2012: 2,879
(Source: United Nations)