Gaza

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Getses
Forum fan

Re: Gaza

Bericht door Getses »

siger schreef:"The Jews gave land for peace, and they will always do that."
Dan is het probleem toch opgelost?
Na de 6daagse oorlog, oa. met Egypte, werd toch de vrede met Egypte tot heden gestand gedaan omdat israël de veroverde Sinaiwoestijn, inklusief Egyptische schoenen en uniformen, terug gaf.

Dus het kan wel.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Getses schreef:omdat israël de veroverde Sinaiwoestijn, inklusief Egyptische schoenen en uniformen, terug gaf.
ze hebben maw gestolen land teruggegeven en dat moet ik nu als een prestatie zien?
land waar je geen recht op hebt, daar heb je niets te zoeken.
Jinny

Bericht door Jinny »

GayaH schreef:
Chronos schreef:<< >>
Hoezo de verkeerden?
<< >>
Dat is nou eenmaal 'Walgjes' manier om aan te geven dat hij liever bepaalde medescribenten,
zoals onder andere een haaibaai als jij,
dat hij vanwege hun voor hem walgelijke mening
liever bepaalde medescribenten onder de beton verpletterd zou zien worden.

Hoezo voorstander van mensenrechten voor iedereen? [-X

*
GayaH, in de regels staat dat mensen bij hun forumnaam aangeduid moeten worden.
Zou zomaar goed kunnen zijn voor een waarschuwing ware het niet dat ik in een zachtmoedige bui ben.
Lees de regels nog eens, misschien ben ik de volgende keer minder zachtmoedig.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

appelfflap schreef:
Chronos schreef:Bij controle/macht hoort ook de bijbehorende verantwoordelijkheid of men wilt of niet.
zoals internationaal recht zegt
ISrael heeft dus de plicht om voor de bevolking in bezet gebied te zorgen op vlak van voeding, gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur,economie,...

cactus, je hebt gelijk
Dus is het een interne aangelegenheid.
Waarom bemoeit de rest van de wereld dan mee? :lol:
Israël heeft zich terug getrokken, Hamas bepaalt alles.
En als men hulp nodig heeft moet men de Joden dan aansprakelijk stellen?
[-X
Getses
Forum fan

Bericht door Getses »

appelfflap schreef: ze hebben maw gestolen land teruggegeven en dat moet ik nu als een prestatie zien?
land waar je geen recht op hebt, daar heb je niets te zoeken.
Hoe zou dat toch komen dat Israël destijds de Sinaï veroverde.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
appelfflap
Banned

Chronos schreef: Israël heeft zich terug getrokken, Hamas bepaalt alles.
Tsja, in het warschaughetto liepen ook geen duitsers rond. was dit nu een zelfstandige joodse staat?
Hamas doen me denken aan de kapos uit de concentratiekampen.

als jij denkt dat je pas van bezetting kan spreken als je op elke hoek vd straat een eigen agent hebt staan dan denk je verkeerd en redelijk kortzichtig
Gaza is bezet gebied dus valt de burgerbevolking onder ISraels verantwoordelijkheid.

het is trouwens geen interne aangelegenheid aangezien Israel + 50% van een buurland bezet en haar bevolking in een ghetto van 40km op 10 km opgesloten heeft.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

siger schreef: Er zou een lijst moeten bestaan van mensen die onverschillig zijn voor oorlogsslachtoffers. Die kunnen dan de plaats innemen van onschuldige gezinnen als het weer zover is. Ik zou jou graag op die lijst zetten. Begrijp je hem nu?
Jij kan zoveel willen maar de realiteit is anders.
Maar waaruit zou blijken dat ik onverschillig bent t.o. de oorlogsslachtoffers?
Moet men dan alle auto's verbieden omdat er zoveel verkeersslachtoffers vallen?
Je empathie voor de doden is bewonderingswaarfdig maar het zijn nog altijd de levenden waar ik mij meer druk over maakt.
Hoe nu verder?
Om de zoveel jaar weer op TV zien hoe Israël Gaza bestookt.
Bij de bookies weddenschap afsluiten hoeveel doelen worden geraakt of hoeveel doden?
Of wachten tot de Joodse kolonisten voldoende moordenaars hebben gefokt om de palestijnen uit te roeien?
Die massa moord komt er echt aan.
Ga dan maar staan janken met je krokodillentranen.
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Bericht door Dee dee ramone »

Chronos schreef:
siger schreef:
.
Er vallen in Israel meer doden in het verkeer dan dat er vermoord worden door de Palestijnen, dus grappig dat je dat aanhaalt.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

appelfflap schreef:
Chronos schreef: Israël heeft zich terug getrokken, Hamas bepaalt alles.
Tsja, in het warschaughetto liepen ook geen duitsers rond. was dit nu een zelfstandige joodse staat?
Hamas doen me denken aan de kapos uit de concentratiekampen.
Hoe hoog was de geboorte cijfers toendertijd in Warscahu?
Het is een stomme vergelijking. Er zijn/komen vodoende voedsel in Gaza binnen om de bevolking te laten groeien. Van 80.000 on 1948 tot 1,5 miljoen nu.
Welke gevangenis heeft dit groeicijfer? :lol:
als jij denkt dat je pas van bezetting kan spreken als je op elke hoek vd straat een eigen agent hebt staan dan denk je verkeerd en redelijk kortzichtig
Gaza is bezet gebied dus valt de burgerbevolking onder ISraels verantwoordelijkheid.
Bezetting is wat je er zelf van maakt.
Hamas wilt slecht kannonenvoer voor hun beleid en dat is de Joden uitroeien.
Men kan ook hun energie in de ontwikkeling van hun gebied steken.
Maar dat gebeurt niet hooguit in meer wapens.
het is trouwens geen interne aangelegenheid aangezien Israel + 50% van een buurland bezet en haar bevolking in een ghetto van 40km op 10 km opgesloten heeft.
Israël wou alles al lang terug geven in ruil voor vrede en erkenning.
Maar dan wiouden de arabieren niet.
siger

Bericht door siger »

Getses schreef:
siger schreef:"The Jews gave land for peace, and they will always do that."
Dan is het probleem toch opgelost?
Na de 6daagse oorlog, oa. met Egypte, werd toch de vrede met Egypte tot heden gestand gedaan omdat israël de veroverde Sinaiwoestijn, inklusief Egyptische schoenen en uniformen, terug gaf.

Dus het kan wel.
De vraag is niet of het kan, maar of "they will always do that".
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Dee dee ramone schreef:
Chronos schreef:
siger schreef:
.
Er vallen in Israel meer doden in het verkeer dan dat er vermoord worden door de Palestijnen, dus grappig dat je dat aanhaalt.
Die muurtje helpt blijkbaar wel......

Maar je mening is dus dat er meer joden vermoord mag worden en er niets gedaan hoeft te worden aan die raketaanvallen?
appelfflap
Banned

Chronos schreef: Hoe hoog was de geboorte cijfers toendertijd in Warscahu?
warschaugetto duurde geen 60j hé
Chronos schreef: Het is een stomme vergelijking. Er zijn/komen vodoende voedsel in Gaza binnen om de bevolking te laten groeien. Van 80.000 on 1948 tot 1,5 miljoen nu.
Welke gevangenis heeft dit groeicijfer? :lol:
dat voedsel moet binnenkomen geeft het probleem al aan.
gaza stad bestaat al duizenden jaren en is altijd zelfdredzaam geweest. dat het dit nu niet meer is ligt dus NIET aan godsdienst, hamas maar aan Israel.

Bezetting is wat je er zelf van maakt.
of hoe de ratio wegsmelt.
De nazis hebben niemand bezet want ik maak dat er niet van.
mag ik voor andere begrippen ook een eigen invulling verzinnen?
suiker is gezond want ik maak dat er van
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_occupation" onclick="window.open(this.href);return false;
The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies.
Israël wou alles al lang terug geven in ruil voor vrede en erkenning.
Maar dan wiouden de arabieren niet.
kun je staven en bronnen geven waar en wanneer Israel (haar officiele regering in een officiele regeringsmededeling) aangegeven heeft om, in ruil voor vrede en erkenning, zich terug te trekken binnen de grenzen van 1948?
ik vrees dat je lang kunt zoeken
veel succes alleszins
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Getses schreef:Dan maar even als tussendoortje de geschiedenis in een notendop, kunnen we daarover ook weer praten.:
Lekker objectief mannetje is die Dennis Prager! Is een jood, ging naar joodse scholen enz enz. Je kan moeilijk van een jood een eerlijk objectieve omschrijving verwachten van dat conflict. Ik vermijd ook om Palestijnse auteurs te citeren omdat ook die de waarheid niet vertellen.
Het zit trouwens vol met onwaarheden zoals dat de omringende landen Israel direct aanvielen in 1948. Dit vond pas plaats nadat de joodse zionisten waren begonnen de aan de palestijnen toegewezen gebieden in te pikken en de Palestijnen te verdrijven van hun woongebieden met verschrikkelijke moordpartijen in Palestijnse dorpen zoals Deir Yassin. Pas toen grepen die Arabische landen in en alleen met het doel die Palestijnse gebieden te verdedigen.
1967: Egypte wilde helemaal niet aanvallen want daarvoor was hun strijdmacht veel te klein. Dit werd later bevestigd door Moshje Dajan en de Israelische leiders. Maar Israel viel toch aan zonder oorlogsverklaring en verraste dat kleine Egyptische leger volkomen.
Hier een bio van die Prager:

Prager was raised in Brooklyn, New York, the son of Hilda (Friedfeld) and Max Prager.[2] He attended Rambam, a Jewish day school and Yeshiva of Flatbush, where he met his future co-author Joseph Telushkin. He majored in Middle Eastern Studies and History at Brooklyn College, graduating in 1970. He went on to study at the Russian Institute (now Harriman Institute) at Columbia University.[3] He speaks, and lectures in several foreign languages, including Russian and Hebrew.[4] He taught Jewish and Russian History at Brooklyn College, and was a Fellow at the Columbia University School of International and Public Affairs, where he did his graduate work at the Russian Institute (now the Harriman Institute) and Middle East Institute from 1970–1972. He is a Media Fellow at the Hoover Institution of Stanford University. He is also the founder of Prager University, a virtual university aimed at educating people through five-minute videos on conservative political and social views. He is the brother of physician and Columbia University faculty member Kenneth Prager and the uncle of former Wall Street Journal reporter Joshua Prager.

Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Prager
siger

Bericht door siger »

Chronos schreef:
siger schreef:Er zou een lijst moeten bestaan van mensen die onverschillig zijn voor oorlogsslachtoffers. Die kunnen dan de plaats innemen van onschuldige gezinnen als het weer zover is. Ik zou jou graag op die lijst zetten. Begrijp je hem nu?
Jij kan zoveel willen maar de realiteit is anders.
Alsof ik dat niet wist. Jij bent er nog altijd om Palestijnen met konijnen te vergelijken.
Chronos schreef:Maar waaruit zou blijken dat ik onverschillig bent t.o. de oorlogsslachtoffers?
Daar zijn enkele eenvoudige vuistregels voor. Je vindt ze te verwaarlozen in vergelijking met verkeersslachtoffers (of was het dit keer alweer sigaretten of medische fouten?) Ik antwoord daarop met de vraag of het vermoorden van een dierbare van jouw ook te verwaarlozen is in verhouding tot...
Chronos schreef:Je empathie voor de doden is bewonderingswaarfdig maar het zijn nog altijd de levenden waar ik mij meer druk over maakt.
Te goedkoop. ik maak me druk over de levenden die gedood worden, niet over de doden ipv. de levenden.
Chronos schreef:Die massa moord komt er echt aan. Ga dan maar staan janken met je krokodillentranen.
Je hebt enkel je zieke geest om dat te onderbouwen.
Ik heb geen krokodillentranen zoals anderen die hier selectief foto's plaatsen. Ik heb een heel nuchtere kijk op het probleem. De enige en onvermijdelijke oplossing is het verdwijnen van de laatste Westerse racistische kolonie: het bijbelse Israël-fantasme. Dat verdwijnen was allang gebeurd als er niet jaarlijks miljarden dollars naartoe stroomden, samen honderdduizenden fanatici en godsdienstwaanzinnigen, ook uit Nederland.

Begrijp me niet verkeerd: ik pleit niet voor de opheffing van Israel, ik zeg dat de opheffing van Israel onvermijdelijk is. En omdat het onvermijdelijk is, pleit ik voor een zo zacht mogelijke landing, terwijl Israel zelf meent te kunnen overleven door steeds meer wapens. En met "zo zacht mogelijk" bedoel ik niet dat een zachte landing kán, wel dat ze minder zacht zal zijn als ze langer uitgesteld wordt.

Wat dat laatste betreft, herinner ik me een zwartwit filmpje over een opstijgende Zeppelin waarbij voetvolk de touwen moest vasthouden tot het laatste ogenblik. Een of twee lieten iets te laat los en gingen mee de lucht in. Hun dilemma was vasthouden om niet te vallen, of lossen om minder hard te vallen. Ze zijn te pletter gestort.

Gayah, kijk eens of je hier wat kan verdraaien?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Appelfflap schreef:gaza stad bestaat al duizenden jaren en is altijd zelfdredzaam geweest. dat het dit nu niet meer is ligt dus NIET aan godsdienst, hamas maar aan Israel.
Dat de bevolking in 50 jaar tijd vervijfvoudigd door het hoogste geboortecijfer ter wereld, zal er meer mee te maken hebben. En dat ligt niet aan Israel. Misschien wel aan de godsdienst.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie