Chronos schreef:siger schreef:Er zou een lijst moeten bestaan van mensen die onverschillig zijn voor oorlogsslachtoffers. Die kunnen dan de plaats innemen van onschuldige gezinnen als het weer zover is. Ik zou jou graag op die lijst zetten. Begrijp je hem nu?
Jij kan zoveel willen maar de realiteit is anders.
Alsof ik dat niet wist. Jij bent er nog altijd om Palestijnen met konijnen te vergelijken.
Chronos schreef:Maar waaruit zou blijken dat ik onverschillig bent t.o. de oorlogsslachtoffers?
Daar zijn enkele eenvoudige vuistregels voor. Je vindt ze te verwaarlozen in vergelijking met verkeersslachtoffers (of was het dit keer alweer sigaretten of medische fouten?) Ik antwoord daarop met de vraag of het vermoorden van een dierbare van jouw ook te verwaarlozen is in verhouding tot...
Chronos schreef:Je empathie voor de doden is bewonderingswaarfdig maar het zijn nog altijd de levenden waar ik mij meer druk over maakt.
Te goedkoop. ik maak me druk over de levenden die gedood worden, niet over de doden ipv. de levenden.
Chronos schreef:Die massa moord komt er echt aan. Ga dan maar staan janken met je krokodillentranen.
Je hebt enkel je zieke geest om dat te onderbouwen.
Ik heb geen krokodillentranen zoals anderen die hier selectief foto's plaatsen. Ik heb een heel nuchtere kijk op het probleem. De enige en onvermijdelijke oplossing is het verdwijnen van de laatste Westerse racistische kolonie: het bijbelse Israël-fantasme. Dat verdwijnen was allang gebeurd als er niet jaarlijks miljarden dollars naartoe stroomden, samen honderdduizenden fanatici en godsdienstwaanzinnigen, ook uit Nederland.
Begrijp me niet verkeerd: ik pleit niet voor de opheffing van Israel, ik zeg dat de opheffing van Israel onvermijdelijk is. En omdat het onvermijdelijk is, pleit ik voor een zo zacht mogelijke landing, terwijl Israel zelf meent te kunnen overleven door steeds meer wapens. En met "zo zacht mogelijk" bedoel ik niet dat een zachte landing kán, wel dat ze minder zacht zal zijn als ze langer uitgesteld wordt.
Wat dat laatste betreft, herinner ik me een zwartwit filmpje over een opstijgende Zeppelin waarbij voetvolk de touwen moest vasthouden tot het laatste ogenblik. Een of twee lieten iets te laat los en gingen mee de lucht in. Hun dilemma was vasthouden om niet te vallen, of lossen om minder hard te vallen. Ze zijn te pletter gestort.
Gayah, kijk eens of je hier wat kan verdraaien?