Gaza

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: Gaza

Bericht door siger »

gerard_m schreef:
Appelfflap schreef:gaza stad bestaat al duizenden jaren en is altijd zelfdredzaam geweest. dat het dit nu niet meer is ligt dus NIET aan godsdienst, hamas maar aan Israel.
Dat de bevolking in 50 jaar tijd vervijfvoudigd door het hoogste geboortecijfer ter wereld, zal er meer mee te maken hebben. En dat ligt niet aan Israel. Misschien wel aan de godsdienst.
Bestaan er regels/maatregelen over bevolkingstoename? Wie telt hoe?
Hoeveel kinderen mag ik hebben van wie? Wanneer mag ik een Konijn genoemd worden?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Getses schreef:
appelfflap schreef: ze hebben maw gestolen land teruggegeven en dat moet ik nu als een prestatie zien?
land waar je geen recht op hebt, daar heb je niets te zoeken.
Hoe zou dat toch komen dat Israël destijds de Sinaï veroverde.
Nou, dat kan je hier dan lezen :

The 1967 War and the Israeli Occupation of the West Bank and Gaza

Did the Egyptians actually start the 1967 war, as Israel originally claimed?

“The former Commander of the Air Force, General Ezer Weitzman, regarded as a hawk, stated that there was ‘no threat of destruction’ but that the attack on Egypt, Jordan and Syria was nevertheless justified so that Israel could ‘exist according the scale, spirit, and quality she now embodies.’...Menahem Begin had the following remarks to make: ‘In June 1967, we again had a choice. The Egyptian Army concentrations in the Sinai approaches do not prove that Nasser was really about to attack us. We must be honest with ourselves. We decided to attack him.’“ Noam Chomsky, “The Fateful Triangle.”

Was the 1967 war defensive? — continued

I do not think Nasser wanted war. The two divisions he sent to The Sinai would not have been sufficient to launch an offensive war. He knew it and we knew it.” Yitzhak Rabin, Israel’s Chief of Staff in 1967, in Le Monde, 2/28/68

Moshe Dayan posthumously speaks out on the Golan Heights

“Moshe Dayan, the celebrated commander who, as Defense Minister in 1967, gave the order to conquer the Golan...[said] many of the firefights with the Syrians were deliberately provoked by Israel, and the kibbutz residents who pressed the Government to take the Golan Heights did so less for security than for the farmland...[Dayan stated] ‘They didn’t even try to hide their greed for the land...We would send a tractor to plow some area where it wasn’t possible to do anything, in the demilitarized area, and knew in advance that the Syrians would start to shoot. If they didn’t shoot, we would tell the tractor to advance further, until in the end the Syrians would get annoyed and shoot.
And then we would use artillery and later the air force also, and that’s how it was...The Syrians, on the fourth day of the war, were not a threat to us.’” The New York Times, May 11, 1997

Kijk Getses, zó heeft Israel steeds met uitlokking en eenzijdige aanvallen steeds meer land toegevoegd aan Israel.
De VN heeft Israel veroordeeld voor deze bezettingen en die moet Israel ontruimen. Je zal weillicht wel weten dat Israel dit gewoon weigert. In deze tijd kan een lidstaat van de VN, dat zich een democratische natie noemt , toch niet weigeren om VN Resoluties gewoon naast zich neer te leggen ? Of toch wel? Nou, eigenlijk kan het niet maar ja, als het land Israel is, dan kan blijkbaar alles.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Chronos schreef:
Israël wou alles al lang terug geven in ruil voor vrede en erkenning.
Maar dan wiouden de arabieren niet.

Oh Nee? Arafat erkende de staat Israel wel degelijk in woord en geschrift! Maar dat heeft de PLO en Arafat totaal niets opgeleverd ! Praatjes alsdat de "Arabieren"de staat Israel niet zouden willen erkennen is dus gewoon uit de duim gezogen KUL ! De Zionistische propaganda machine werkt heel goed. Maar ik trap daar echt niet in.
Lees dit maar eens goed!

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jso ... ecogn.html
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Bericht door Dee dee ramone »

Chronos schreef:
Maar je mening is dus dat er meer joden vermoord mag worden en er niets gedaan hoeft te worden aan die raketaanvallen?
Nee Chronos. Jij leest wat je wilt lezen, maar niet wat ik schrijf. Ik vind helemaal niet dat er meer Joden vermoord mogen worden, waar haal je het vandaan? Ik vind het een enorm xxxx xxxaantijging van je.

Let even op het taalgebruik.
Jim
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Het zou je sieren Jim als je dat ook over de opmerking van Chronos schrijft. :cry:
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

siger schreef:
gerard_m schreef:
Appelfflap schreef:gaza stad bestaat al duizenden jaren en is altijd zelfdredzaam geweest. dat het dit nu niet meer is ligt dus NIET aan godsdienst, hamas maar aan Israel.
Dat de bevolking in 50 jaar tijd vervijfvoudigd door het hoogste geboortecijfer ter wereld, zal er meer mee te maken hebben. En dat ligt niet aan Israel. Misschien wel aan de godsdienst.
Bestaan er regels/maatregelen over bevolkingstoename? Wie telt hoe?
Hoeveel kinderen mag ik hebben van wie? Wanneer mag ik een Konijn genoemd worden?
Enige geboortebeperking lijkt me niet onverstandig als je met 1,5 miljoen mensen woont op een gebied zo groot als Texel en de helft van de bevolking geen werk heeft. In de meeste overbevolkte gebieden dalen de geboortecijfers, maar niet in Gaza.

Ik noemde niemand "konijn", maar noemde slechts een oorzaak waarom Gaza niet meer zelfredzaam is. Deze oorzaak ligt buiten Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

gerard_m schreef:
Ik noemde niemand "konijn", maar noemde slechts een oorzaak waarom Gaza niet meer zelfredzaam is. Deze oorzaak ligt buiten Israel.
Dus het feit dat Israel jarenlang bepaalt welke goederen en personen Gaza ingaan, inclusief medische hulp en bouwmateriaal speelt geen enkele rol?

http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nie ... beeindigen" onclick="window.open(this.href);return false;

Aha, beter lezen van mijn kant; 'Een' oorzaak :-)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef:
ik zou kunnen verwijzen naar de ultra orthodoxe joden die ook verstand hebben van voortplanting maar die is een beetje goedkoop

wereldwijd bekende fenomenen
armoede en lage scholingsgraad zijn een garantie voor hoge geboortecijfers
dat fenomeen zie je doorheen heel de 3e wereld

jammer genoeg waren de palestijnen 60j geleden GEEN 3e wereldgebied, dankzij israel wel
gevolg is religieus fanatisme en hoge geboortecijfers
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

GayaH schreef:De Hamasterroristen executeren zonder enige vorm van proces ook leden van hun eigenste volk ...
... waarna de lijken letterlijk met voeten getreden en bespuugd worden:

Hamas laat ook weten dat vandaag zes "collaborateurs" zijn doodgeschoten. Volgens Hamas was vastgesteld dat ze voor Israël werkten. In Gaza-Stad werd het lijk van een van de zes in triomf rondgesleept achter een motor.

Afbeelding
Gunmen ride a motorcycle as they drag the body of a man, who was suspected of working for Israel, in Gaza City Tuesday.
Eerst verdachten zonder enige vorm van proces neerknallen en vervolgens iemand als een bebloed veedier bij een offerfeest door de straten slepen. Is dit wat men bij de invoering van een islamitisch rechtssysteem (de sharia) voor ogen houdt?

Werkt het rechtssysteem in Israël ook zo?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Israel liquideert ook zonder enige vorm van proces Palestijnse leiders met raketten en laat de rotzooi door anderen opruimen. Vaak komen bij zo'n liquidatie ook omstanders om het leven . Dat heet dan collateral damage. Lekker democratisch rechtsysteem in Israel!
Die Palestijnen liquideren verraders, die waarschijnlijk voor goed geld de Israelis vertellen waar bepaalde Hamas leden zich bevinden.
Die verraders zijn te vergelijken met de NSBers tijdens de bezetting die onderduikers en joden verraadden aan de bezetter.Ook die verraders werden vaak geliquideerd zonder vorm van proces.
Het is een logische reaktie van de Hamas. Dat achter een motor aanslepen van de lijken keur ik ook af maar ja, door 60 jaren onderdrukking en insluiting worden Palestijnen verontmenselijkt.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cactus schreef:
Chronos schreef:
Israël wou alles al lang terug geven in ruil voor vrede en erkenning.
Maar dan wiouden de arabieren niet.

Oh Nee? Arafat erkende de staat Israel wel degelijk in woord en geschrift! Maar dat heeft de PLO en Arafat totaal niets opgeleverd ! Praatjes alsdat de "Arabieren"de staat Israel niet zouden willen erkennen is dus gewoon uit de duim gezogen KUL ! De Zionistische propaganda machine werkt heel goed. Maar ik trap daar echt niet in.
Lees dit maar eens goed!

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jso ... ecogn.html
En maar halve waarheden blijven verkondigen..

http://brabosh.com/2009/10/14/de-blunde ... svoorstel/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/2000_Camp_David_Summit" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals: Waarom moet Israël zich wel houden aan de VN resolutie en de arabieren niet of wanneer ze uitkomen?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dee dee ramone schreef:Dus het feit dat Israel jarenlang bepaalt welke goederen en personen Gaza ingaan, inclusief medische hulp en bouwmateriaal speelt geen enkele rol?
Ook zonder die beperking is een zo snel groeiende bevolking op zo'n klein gebiedje niet zelfredzaam. Bovendien stroomt er een enorme hoeveelheid hulpgoederen naar Gaza, voornamelijk uit het Westen (wat op zichzelf ook niet helpt in zelfredzaamheid).
Cactus schreef:Het is een logische reaktie van de Hamas.
Volgens dit soort redeneringen is élke misstand de schuld van Israel. En zo niet, dan toch. De overbevolking, het moslimfundamentalisme, het ontbreken van behoorlijk bestuur, het lynchen van mensen...
Palestijnen hebben geen enkele verantwoordelijkheid, blijkbaar.

Volgens dit soort redeneringen, zouden we dezelfde misstanden ook moeten zien in alle andere bezette gebieden op de wereld. Zoals Tibet. Ik zie ze daar niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

siger schreef: Wanneer mag ik een Konijn genoemd worden?
Als je in een gevangenis ongegeneerd voortplant...... :lol:
Welke wel denkend intelligente wezen doet dat nu in een gevangenis?
Gevangenis is toch de term die je gebruikt voor Gaza?
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Chronos schreef: Gevangenis is toch de term die je gebruikt voor Gaza?

Amnesty noemt het een blokkade;

Malcolm Smart, hoofd Midden-Oosten en Noord-Afrika bij Amnesty International, zegt dat Israël claimt dat de blokkade van Gaza het land beschermt tegen raketaanvallen vanuit Gaza op Zuid-Israël. 'De realiteit is dat de blokkade zich niet specifiek richt op gewapende groepen, maar de hele bevolking treft door restricties op de toevoer van voedsel, medische hulpmiddelen, onderwijsmaterialen en bouwmaterialen. Het gaat om een collectieve straf, die zo spoedig mogelijk moet worden opgeheven.'

http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nie ... beeindigen" onclick="window.open(this.href);return false;
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

appelfflap schreef:
warschaugetto duurde geen 60j hé
Maar de Israëlieten zijn geen SS'ers.
Het verschil is duidelijk aanwezig.
dat voedsel moet binnenkomen geeft het probleem al aan.
gaza stad bestaat al duizenden jaren en is altijd zelfdredzaam geweest. dat het dit nu niet meer is ligt dus NIET aan godsdienst, hamas maar aan Israel.
Als je je geld aan wapens besteed ipv van voedselproductie, wiens schuld is het dan?
Wat was ook weer de handvest van Hamas? :lol:
of hoe de ratio wegsmelt.
De nazis hebben niemand bezet want ik maak dat er niet van.
mag ik voor andere begrippen ook een eigen invulling verzinnen?
suiker is gezond want ik maak dat er van
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_occupation" onclick="window.open(this.href);return false;
The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies.
Is er dan een jood in de Gaza?
De Gazanen beschouwen zichzelf NIET als Israëlische onderdanen dus waarom moet Israël dan voor ze zorgen?
Men wilt vrijheid en die krijgen ze.
Als men geweld wilt gebruiken moet men wel de consequenties wel aanvaarden...
kun je staven en bronnen geven waar en wanneer Israel (haar officiele regering in een officiele regeringsmededeling) aangegeven heeft om, in ruil voor vrede en erkenning, zich terug te trekken binnen de grenzen van 1948?
ik vrees dat je lang kunt zoeken
veel succes alleszins
Google op barak clinton arafat.
Men gaat geen beloften doen zonder dat er wat tegenover staat.
Maar jij wel dus?
Plaats reactie