De grootste contradictie van dit forum.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: De grootste contradictie van dit forum.

Bericht door Berjan »

Leeuw schreef:Je theorie is helder, echter mijn logica is ook helder voor diegene die wel in de almachtige God v.d. Bijbel gelooft.
Net zoals de theorie van een moslim helder is voor wie in de almachtige god van de Koran gelooft. Ik noem dat niet helder, maar koffiedik kijken.

Klopt.
Kun je nog wel goed kijken door die bril? Anders moet je eens naar pearle, daar hebben ze nu aanbiedingen. Drie brillen voor de prijs van een. Help je meteen twee anderen met een heldere blik.
Je stelling gaat ervan uit dat het alleen maar draait om slim of niet slim. Dat leert de Bijbel niet, nergens wordt de vrouw als dom bestempeld. Er is eenvoudig een rolverdeling neergezet waarbij de vrouw niet boven de man geplaatst is. 1 Petrus 3:1-7
Die landen waar jij over praat zijn moslim landen. Die gaan dus niet op een goede manier met de vrouw om, ook gezien vanuit de Bijbel dus.
Verder koos Jezus geen mensen met een titel maar eenvoudig werkvolk als Zijn volgelingen. Vissersmannen, eenvoudig van hart en verstand. Alleen Paulus had een 'diploma' maar ook hij zegt dat het niet draait om wat er in de wereld als wijsheid wordt gezien. 1 Korintiërs 1:18-31
Stel je nou eens voor dat de bijbel weer de basis was voor de wetten en regels in Nederland. Dan hoef je niet eens zo ver terug te kijken, in de jaren 1500 was dit nog het geval. De vrouwen konden geen werk doen maar moesten thuis voor de kinderen zorgen en de was doen. Die tijd was het net zo slecht als dat de moslimlanden het nu hebben. Ook wat straffen betreft. Ik heb laatst een artikel gezien over de straffen die men kreeg en de werktuigen waar ze dat mee deden. Wees jij maar blij dat je in Nederland woont. Wees maar blij dat de mensen hier zo zijn dat vrouwen mogen werken.
Dus die hele bijbelse rolverdeling slaat nergens op, dat wil ik er enkel van zeggen. Vrouwen kunnen net zo goed de bijbel lezen en er iets van vinden. Paulus en Petrus (de schrijvers van die brieven althans) waren mannen van hun tijd, die wisten niet beter. Mensen als jij en ik weten wel beter, en het is schandalig als mensen dezertijd nog steeds met die denkbeelden zitten.

Zij vreesden voor hun positie die werd ondermijnd door de werken en de prediking van Jezus. Hun religie was voor hen een middel om hun positie te behouden. Zij zochten niet naar de waarheid v.d. oudere geschriften maar creëerden zelf de waarheid die hen uitkwam. Johannes 11:47-48
Heb je al eens onderzoek gedaan naar de echte farizeers? En de rol die zijn hadden, en de mening van het "gewone" volk over de Farizeeers? Of ga je af op de antisemitische verhalen uit het Nieuwe Testament. Je moet dan vooral niet vergeten dat de Joden het christendom al hadden afgewezen. Waarschijnlijk met de hulp van groepen als de Farizeeers en Schriftgeleerden. Die mensen wisten heel goed bijvoorbeeld dat de messias een krachtig figuur was, die de vijanden zou verslaan. En niet een stervende aan een kruis, die dan ook nog beweerde dat zijn rijk niet van deze Aarde was.
Uiteraard kun je stellen dat Jezus dit ook deed d.m.v. een andere uitleg die Hem beter uitkwam. Als het Bijbelse verslag echter waarheidsgetrouw is zul je zien dat Hij toen niet kwam om een aardse positie te bemachtigen en op dat moment in te nemen.
En dat was nou net het grote probleem tussen christenen en de orthodoxe joden. De messias zou vrede brengen, vijanden verslaan, de joden verlossen van de romeinen. Hoeveel van die profetieen heeft Jezus precies in vervulling laten brengen?
Het grappige is dat Jezus alle profetieen heeft vervuld die makkelijk waren te vervullen. Maar de moeilijke zaken heeft hij vooruitgeschoven naar zijn tweede wederkomst.
Kijk, ieder mensen kan op een ezel door jeruzalem rijden. Maar vrede brengen dat is weinige gegeven. Sterker nog, dat lukt tot nu toe niemand.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Leeuw schreef:Wat ik geloof is dat ik net zo verdorven ben als jij van nature. Daarin zijn we gelijk. Het verschil bestaat uit of we ons bekeren.
Een raar geloof.
Je begaat nu de blunder die je mij verwijt: te kunnen meepraten over hoe iemand anders in elkaar zit.
Jij kent de mensen die met je praten helemaal niet. Te zeggen dat iemand anders die je niet kent 'van nature' net zo verdorven is als jij is volslagen absurd. Uiteraard is dit geloof van je gebaseerd op een uitspraak in de bijbel, maar dat is alweer een volkomen ongegronde opinie. In ieder geval voel ik me niet aangesproken als 'van nature verdorven'.
En dat het enige verschil tussen 'verdorvenheid van mensen' de bekering zou zijn is ook weer onzin.
Born OK the first time
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Leeuw,
Je verwijst naar een boek terwijl jij en niemand anders me valselijk beticht van ongenoemde misdaden.
Omdat je daar nu zonder enig verontschuldigen aan vasthoudt wil ik ze stuk voor stuk uitdrukkelijk benoemd zien.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Leeuw schreef:
Leeuw schreef:Als er sprake is van een Christelijke overheid zal er niet één verkrachter of moordenaar of ontvoerder of homoseksueel getolereerd worden maar geld er het Bijbels strafrecht.
(................)

Het meest wenselijke is hier toch ook het meest natuurlijke? De natuur laat zien dat er alleen voorplanting is door de combinatie man-vrouw. Beiden kunnen ze een andere rol laten zien aan het jonge kind die zo evenwichtig opgevoed kan worden.
Beste Leeuw, dat jij aan de hand van je bijbeltje meent te moeten concluderen dat onze holebi medemens te smerig is voor woorden, prima.
Maar daar jij het niet onderbouwd en daarvoor al een waarschuwing op zak hebt, daag me niet uit!
E1 :: Racistische en discriminerende uitingen zijn verboden, evenals scheldproza
en schuttingtaal.
Misschien moet je de regels nog maar eens doornemen.
Bij vervolgen van dergelijke proza zal je verblijf hier op het forum drastisch ingekort gaan worden.
Leeuw
Geregelde verschijning

Bericht door Leeuw »

Rereformed schreef:
Je hebt het niet beweerd, maar verwacht je dan helemaal geen enkele positieve resultaten en getuig je dan enkel vanwege dat het je plicht is? Ik mag toch wel aannemen dat je verwachtingen toch wel iets hoger gestemd moeten zijn indien je werkelijk gelooft dat dat je een werktuig bent in de handen van de geest van God?
Mijn verwachtingen zijn gebaseerd op ervaringen uit het verleden, die ervaringen zijn zeker niet hoopvol te noemen. Waarom denk je dat ik zei dat wat ik geloof gehaat wordt? Als het niet gehaat wordt dan wel geminacht, bespot en voor gek verklaard.
Maar toch weet ik dat God zelfs een ezel kan laten spreken tot iemand die wat moet horen/ontdekken. En misschien in dit geval een leeuw. Daar hoef ik i.i.g. geen bevestiging van te ontvangen, is in het verleden overigens wel eens gebeurd. Dat iemand iets positiefs heeft gehad aan iets wat ik zei en zelf allang vergeten was.
Verder is het ook goed als er misschien nog twijfelaars zijn die dit lezen maar hierdoor het zeker gaan weten dat ze niets met de Bijbelse God te maken willen hebben. Alles is beter dan lauwe twijfelaars. Maak een keuze!
En verder krijg ik een beter beeld van wat er zoal aan ongeloof aanwezig is onder 'ervaren' atheïsten. Dat is goed voor mijn mensenkennis.

Toch ga ik hier niet al te lang meer mee door, het kost te veel tijd en de boodschap die er eventueel te ontdekken valt is inmiddels wel duidelijk denk ik. Wellicht wil en mag ik nog eens een ander topic maken wat dan wel on-topic zal blijven nu de lol van 'het sektelid vs de atheisten' steeds minder lollig gaat worden...? Of is dat niet de bedoeling op dit forum?
Het onderwerp is overigens niet ontspoord, maar, integendeel, op de juiste rails gezet door je uit de kast te halen als sektarisch gelovige. Voor dit forum betekent dat altijd dat de pret dan juist begint. Je groeit langzamerhand uit tot de personificatie van je eigen topictitel. De grootste contradictie is namelijk altijd de fundamentalistisch gelovige persoon die denkt het goede te belichamen, maar door alle anderen als het omgekeerde wordt ervaren.
Niet ontspoord ha!

En blijf me vooral als sektarisch afschilderen... ik beschouw mezelf alleen als Christen. Ik noem me geen adventist of jehova of roomskatholiek of iets dergelijks: gewoon Christen. Eentje die gelooft dat wat er in de Bijbel staat echt helemaal altijd en overal waar is. Noem me fundamentalistisch en fanatiek en extreem. Dat was Jezus immers ook, Hij was bereid te sterven voor ZIjn geloof. Wij ook. Boe!
Begrijp je dan helemaal niet dat je hier enkel de rol hebt te dienen als de allergrootste antireclame voor het christelijk geloof? Want hoe langer je aan de praat bent, des te schrikwekkender het beeld wordt van iemand die zich bijbelgetrouw christen noemt. Zoiets is altijd indrukwekkender wanneer het door aanhangers van het geloof zelf uit te doeken wordt gedaan dan wanneer atheïsten een lading kritiek uiten op het geloof. Sektariërs bewijzen ons forum daarom altijd een grote dienst.
Misschien is dat inderdaad de rol die ik hier voor de meesten of allemaal dien te spelen. Om een steen van aanstoot te zijn waar allen zich aan stoten en ergeren. Daar zijn wij Christenen ook voor bestemd.
Je kan onze blijdschap nog volmaken door in het weekend nog even uit de doeken te doen welke mening je bent toegedaan over de hel, de Satan en over het bezeten zijn van demonen. Velen zouden ook smullen van iets meer te horen over je eindtijdverwachtingen. Het verpletterende optreden van Jezus dat je even aanstipte dient nog wat uitgediept te worden.
Beste Rereformed, daar heb ik helemaal geen weekend voor nodig. Zoals God bestaat, bestaat er ook 'the dark side'. Een demoon is niets anders dan hetgeen jouw denken beïnvloed als je los van Gods geest bent om keuzen te maken die je nog verder van Hem afbrengen.
De hel is bestemd als eeuwige (tijdperk of altijd, geen idee) plek van pijniging voor deze satan en zijn dienaren. En er is een andere plek waar mensen na hun oordeel vernietigd zullen worden. Merk op dat ik niet geloof in de rooms katholieke versie van een eeuwig durende foltering omdat iemand God niet wilde volgen. Zo lees ik die gedeelten niet.
En mijn eindtijdverwachting is dat het spoedig is en dit keer geen 2000 jaar maar hoogstens jaren. Mocht ik het fout hebben is dat echter geen probleem aangezien ik morgen door een auto geschept kan worden en dan is dat voor mij het einde. Dus probeer ik elke dag gereed te zijn om mijn Schepper en Rechter te ontmoeten.
Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Leeuw schreef:Ik geloof niet in het ondersteunen van een systeem zonder ook de verantwoordelijkheid te willen dragen om de moeilijkere zaken aan te pakken. Of is dat weer te ontwijkend voor je? Het mag nu toch heel duidelijk zijn wat ik geloof?
Ja, met dit antwoord zijn je haat en intolerantie voor iedereen duidelijk zichtbaar.
Leeuw schreef:Het is volgens mij wel de essentie van homoseksualiteit. Smerigheid. Een overdreven aandacht voor lust.
De essentie van homosexualiteit is aantrekking tot iemand van hetzelfde geslacht. De rest verzin je er zelf bij en tenzij je hier een robuuste onderbouwing voor kunt geven, beschouw ik dit als uit persoonlijke weerzin ontsproten verzinsels.
Zodanig dat er hele plekken in het bos voor bestemd worden waar men zich als beesten aan elkaar vergrijpt. Of is dat ook niet typerend voor de homoseksueel?
Nee.
Leeuw schreef:Kleine kinderen die dan vervolgens uitstappen op de verkeerde parkeerplaats op doorreis naar de vakantiebestemming. En als ze per ongeluk iets te ver de bosjes inlopen tijdens het spelen trappen ze in de gebruikte condooms van de vorige avond. Het was een zogenaamde 'homo ontmoetingsplek'... Waar gebeurd verhaal.
Hetero's kunnen zich ook als beesten gedragen maar volgens mij is de situatie die ik hiervoor beschreef meer iets dat voorkomt uit uitspattingen van homo's dan hetero's.
"Volgens mij"? Toen je je hier als gebruiker inschreef ben je toch akkoord gegaan met die forumregel dat je je claims met feiten dient te onderbouwen? Waarom doe je dat dan niet? Wat heb ik aan jouw mening, als die nergens op gebaseerd is?
Leeuw schreef:Het gaat om de vernietiging van mannelijkheid zoals God het geschapen heeft. Vrouwelijkheid net zo.
Tenzij je het bestaan van deze god aan kunt tonen, heeft dit argument geen enkele bewijskracht.
Dit is de basis voor een gezonde samenleving waarin kinderen kans hebben om evenwichtig op te groeien met zowel duidelijke mannelijke invloeden als ook duidelijke vrouwelijke invloeden.
En uit welk onderzoek blijkt dat dit noodzakelijke voorwaarden zijn voor een 'gezonde' samenleving? Wat is eigenlijk een 'gezonde' samenleving?
Ik denk dat Midas Dekkers een goed punt maakt. Zodra ze de kans krijgen op omgang met het andere geslacht prefereren ze dat. Dat zal niet altijd het geval zijn zoals bij die apen waar hij het over heeft in dat filmpje. Tot dusver de vergelijking dan. Maar is dat regel of uitzondering?
Het punt is dat homosexueel gedrag in de vrije natuur ook bij andere organismen veelvuldig voorkomt. Homosexualiteit is dus een natuurlijk verschijnsel.
Leeuw schreef:Verder leg ik de link naar een onnatuurlijke situatie bij mensen zoals Dekkers dat doet bij dieren. Hij noemt de dierentuin (of de weide bij koeien die geen toegang tot een stier hebben) en ik noem de gevangenis. In de gevangenis schijnt het regelmatig voor te komen dat mannen zich vergrijpen aan anderen mannen met de reden 'dat er niets beters voorhanden was'. Buiten de gevangenis kiezen ze echter weer voor een vrouw.
Irrelevant. We hebben het namelijk over situaties waarin organismen in vrije situaties zelf de keuze hebben tussen iemand van hetzelfde of het andere geslacht. Uit onderzoek blijkt dat, naast mensen, ook andere organismen in de natuur homosexueel gedrag vertonen. Ergo, homosexualiteit is natuurlijk. Het is geen raketwetenschap.
De dieren kennen geen zelfbeheersing. Mensen die zich als beesten gedragen ook niet. Ze willen alleen maar aan hun trekken komen en ontsporen zo volledig.
Dit zal ongetwijfeld gelden voor een bepaalde (kleine) groep mensen in het algemeen, niet voor homosexuelen in het bijzonder.
Anderen laten zich nog niet volledig gaan, hebben misschien nog ergens onbewust door dat ze ongezond bezig zijn.
Ongezond in welk opzicht? Leg eens uit wat je bedoelt met 'ongezond'. Hebben homosexuele mensen gemiddeld genomen meer gezondheidsklachten dan hetero's? Bewijzen, graag.
Kunnen nooit de vaderrol ervaren zonder vrouw... nooit kinderen opvoeden.. daarom emuleren ze de normale man-vrouw relatie alleen 1 probleem: twee hanen maken samen nooit een kuiken.
Wat een ongelofelijke bullshit. Een vriendin van me is onlangs bevallen van een kind - en ze woont samen met een andere vrouw. Daarnaast is de noodzaak tot voortplanting nou niet bepaald groot, aangezien onze planeet al gruwelijk overbevolkt is. Ik zie het probleem niet.
Het meest wenselijke is hier toch ook het meest natuurlijke?
Wie bepaalt dan wat wenselijk en natuurlijk is? Jij soms?
De natuur laat zien dat er alleen voorplanting is door de combinatie man-vrouw.
Als je IVF buiten beschouwing laat wel, ja. So what? Tenzij er wetgeving zou bestaan die iedereen zou verplichten om zich voort te planten, zie ik niet in waarom dit een probleem zou zijn. Homosexuele mensen zijn er al sinds mensenheugenis, en mensen planten zich nog steeds voort. Blijkbaar vormt homosexueel gedrag dus geen evolutionair nadeel voor menselijke populaties.
Beiden kunnen ze een andere rol laten zien aan het jonge kind die zo evenwichtig opgevoed kan worden.
Er zijn genoeg kinderen uit een gezin met een vader en een moeder die volledig ontsporen. Blijkbaar is dat dus bepaald geen garantie voor een 'evenwichtige' opvoeding.
Laatst gewijzigd door Doppelgänger op 14 dec 2012 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Leeuw schreef: En mijn eindtijdverwachting is dat het spoedig is en dit keer geen 2000 jaar maar hoogstens jaren. Mocht ik het fout hebben is dat echter geen probleem aangezien ik morgen door een auto geschept kan worden en dan is dat voor mij het einde. Dus probeer ik elke dag gereed te zijn om mijn Schepper en Rechter te ontmoeten.
Als je pech hebt wordt je geschept door mr Frank Visser ook wel bekend als de rijdende rechter. :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Leeuw
Geregelde verschijning

Bericht door Leeuw »

Stanhope schreef:Dag Leeuw,

Als je dit weekend nog verder uit de kast komt:

Schrijf nog even een mooi verhaal over gebedsgenezing (of doen de Zevende-dags Adventisten daar niet aan ?)

Ajuus,

Stan
Hee Stan,

Nou ik kan je echt niet verder helpen als je wilt weten wat ze bij de 7edag wel of niet doen. Wel kan ik je vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat. Wij doen nl. iets heel aparts, we volgen de Bijbelse leer dat er voor de zieken gebeden moet worden. Daar maken we verder geen show van met wilde gebaren en opruiende taal 'om de demonen te bezweren' ofzo. Het is maar een simpel bidden om Gods genezing.

Groet, Leeuw
Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
Leeuw
Geregelde verschijning

Bericht door Leeuw »

doctorwho schreef:
Leeuw schreef: En mijn eindtijdverwachting is dat het spoedig is en dit keer geen 2000 jaar maar hoogstens jaren. Mocht ik het fout hebben is dat echter geen probleem aangezien ik morgen door een auto geschept kan worden en dan is dat voor mij het einde. Dus probeer ik elke dag gereed te zijn om mijn Schepper en Rechter te ontmoeten.
Als je pech hebt wordt je geschept door mr Frank Visser ook wel bekend als de rijdende rechter. :shock:
Ja dat klopt, die rechters van tegenwoordig zijn stekeblind. Ze rechtvaardigen de criminelen en criminaliseren de rechtvaardigen.
Leeuw
Geregelde verschijning

Bericht door Leeuw »

heeck schreef:Leeuw,
Je verwijst naar een boek terwijl jij en niemand anders me valselijk beticht van ongenoemde misdaden.
Omdat je daar nu zonder enig verontschuldigen aan vasthoudt wil ik ze stuk voor stuk uitdrukkelijk benoemd zien.
R.
Als je dat echt wilt ontdekken moet je zelf de Bijbel gaan lezen. Daarin wordt elk mens aangeklaagd. Ik mag helaas niet de hele Bijbel citeren, zelfs kleine gedeelten niet. Verder staan er racistische en homokwetsende niet-onderbouwde uitspraken in die ook niet zijn toegestaan op dit forum.
Leeuw
Geregelde verschijning

Bericht door Leeuw »

Voorlopig stop ik met reageren. Misschien maak ik nog een ander topic als het mag en ik de zin daarvoor kan opbrengen.

Groet,
Leeuw!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Leeuw schreef:Voorlopig stop ik met reageren. Misschien maak ik nog een ander topic als het mag en ik de zin daarvoor kan opbrengen.

Groet,
Leeuw!
Jammer je had mij bijna om :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Leeuw,

Mij persoonlijk aantijgen en beschuldigen van misdaden blijf je dus doorgeven aan een boek.
Daarmee denk je geheel onterecht dat je persoonlijk verantwoordelijkheid zijn voor je eigen uitlatingen niet bestaat.

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

En mijn eindtijdverwachting is dat het spoedig is en dit keer geen 2000 jaar maar hoogstens jaren.
Tuurlijk, dat hebben miljoenen al eeuwen lang gedacht. Allemaal hoopten ze daar live bij aanwezig te zijn en allemaal hadden ze dikke vette pech. Misschien gokken op de Maya-kalender? :wink:
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Leeuw schreef:Als je dat echt wilt ontdekken moet je zelf de Bijbel gaan lezen. Daarin wordt elk mens aangeklaagd. Ik mag helaas niet de hele Bijbel citeren, zelfs kleine gedeelten niet.
De bijbel citeren is geen enkel punt, getuige de vele topics op dit forum waarin dit al is gebeurd . Als je dit echter doet met het doel om intolerantie te prediken wordt het wél een probleem.
Verder staan er racistische en homokwetsende niet-onderbouwde uitspraken in die ook niet zijn toegestaan op dit forum.
Niet alleen op dit forum. Artikel 1 van onze grondwet verbiedt het uitdrukkelijk. Waarom het dan wel okee zou zijn als het in archaïsche proza staat, is mij een raadsel.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie