Net zoals de theorie van een moslim helder is voor wie in de almachtige god van de Koran gelooft. Ik noem dat niet helder, maar koffiedik kijken.Leeuw schreef:Je theorie is helder, echter mijn logica is ook helder voor diegene die wel in de almachtige God v.d. Bijbel gelooft.
Kun je nog wel goed kijken door die bril? Anders moet je eens naar pearle, daar hebben ze nu aanbiedingen. Drie brillen voor de prijs van een. Help je meteen twee anderen met een heldere blik.Klopt.
Stel je nou eens voor dat de bijbel weer de basis was voor de wetten en regels in Nederland. Dan hoef je niet eens zo ver terug te kijken, in de jaren 1500 was dit nog het geval. De vrouwen konden geen werk doen maar moesten thuis voor de kinderen zorgen en de was doen. Die tijd was het net zo slecht als dat de moslimlanden het nu hebben. Ook wat straffen betreft. Ik heb laatst een artikel gezien over de straffen die men kreeg en de werktuigen waar ze dat mee deden. Wees jij maar blij dat je in Nederland woont. Wees maar blij dat de mensen hier zo zijn dat vrouwen mogen werken.Je stelling gaat ervan uit dat het alleen maar draait om slim of niet slim. Dat leert de Bijbel niet, nergens wordt de vrouw als dom bestempeld. Er is eenvoudig een rolverdeling neergezet waarbij de vrouw niet boven de man geplaatst is. 1 Petrus 3:1-7
Die landen waar jij over praat zijn moslim landen. Die gaan dus niet op een goede manier met de vrouw om, ook gezien vanuit de Bijbel dus.
Verder koos Jezus geen mensen met een titel maar eenvoudig werkvolk als Zijn volgelingen. Vissersmannen, eenvoudig van hart en verstand. Alleen Paulus had een 'diploma' maar ook hij zegt dat het niet draait om wat er in de wereld als wijsheid wordt gezien. 1 Korintiërs 1:18-31
Dus die hele bijbelse rolverdeling slaat nergens op, dat wil ik er enkel van zeggen. Vrouwen kunnen net zo goed de bijbel lezen en er iets van vinden. Paulus en Petrus (de schrijvers van die brieven althans) waren mannen van hun tijd, die wisten niet beter. Mensen als jij en ik weten wel beter, en het is schandalig als mensen dezertijd nog steeds met die denkbeelden zitten.
Heb je al eens onderzoek gedaan naar de echte farizeers? En de rol die zijn hadden, en de mening van het "gewone" volk over de Farizeeers? Of ga je af op de antisemitische verhalen uit het Nieuwe Testament. Je moet dan vooral niet vergeten dat de Joden het christendom al hadden afgewezen. Waarschijnlijk met de hulp van groepen als de Farizeeers en Schriftgeleerden. Die mensen wisten heel goed bijvoorbeeld dat de messias een krachtig figuur was, die de vijanden zou verslaan. En niet een stervende aan een kruis, die dan ook nog beweerde dat zijn rijk niet van deze Aarde was.Zij vreesden voor hun positie die werd ondermijnd door de werken en de prediking van Jezus. Hun religie was voor hen een middel om hun positie te behouden. Zij zochten niet naar de waarheid v.d. oudere geschriften maar creëerden zelf de waarheid die hen uitkwam. Johannes 11:47-48
En dat was nou net het grote probleem tussen christenen en de orthodoxe joden. De messias zou vrede brengen, vijanden verslaan, de joden verlossen van de romeinen. Hoeveel van die profetieen heeft Jezus precies in vervulling laten brengen?Uiteraard kun je stellen dat Jezus dit ook deed d.m.v. een andere uitleg die Hem beter uitkwam. Als het Bijbelse verslag echter waarheidsgetrouw is zul je zien dat Hij toen niet kwam om een aardse positie te bemachtigen en op dat moment in te nemen.
Het grappige is dat Jezus alle profetieen heeft vervuld die makkelijk waren te vervullen. Maar de moeilijke zaken heeft hij vooruitgeschoven naar zijn tweede wederkomst.
Kijk, ieder mensen kan op een ezel door jeruzalem rijden. Maar vrede brengen dat is weinige gegeven. Sterker nog, dat lukt tot nu toe niemand.