Sporters bleven weg en de gemeente stopte met onderhoud, er was toch geen animo
Hondenbelasting
Moderator: Moderators
Re: Hondenbelasting
Hier hadden we een prachtige trim baan in het duin, mensen gingen er ook hun hond uitlaten, het resultaat laat zich raden, poep aan je schoen en honden aan je broekspijp.
, en nu is het de honden uitlaat van het dorp samen met het strand.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Je kan natuurlijk ook de belasting koppelen aan de uitstoot en het gewicht. Hier een Hummer Hond

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
appelfflap
- Banned
aan elke hond hangt een leiband en aan de andere kant van de leiband een mensFish schreef:Hier hadden we een prachtige trim baan in het duin, mensen gingen er ook hun hond uitlaten, het resultaat laat zich raden, poep aan je schoen en honden aan je broekspijp.
Sporters bleven weg en de gemeente stopte met onderhoud, er was toch geen animo, en nu is het de honden uitlaat van het dorp samen met het strand.
je hebt ook propere en slimme honden
http://www.youtube.com/watch?v=rKRDc7X7nlk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Pr-_yAiZGBk" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij ons ligt er een grasstrook voor de deur parellel aan het trottoir met maar 2 smalle tegelpaden om bij één van de vier de parkeerkommen te komen. Er zijn bezoekers die s avonds die 3 tegels brede voetpaden niet zien en baggeren door het gras waarbij de kans op het trappen in een hondendrol 90% is. Ik heb de gemeente gevraagd om bij iedere parkeerkom een tegelpad te leggen maar dat kon volgens hen niet. Stel je voor dat ze dat wel zouden kunnen! Maar.............enkele honderden meters verderop is een uitrengebied voor honden en nog iets verderop een groot park. Mijn zoon waarschuwde mij vorige week nog dat er ook op dat smalle tegelpaadje door het gras een smeuiige hondendrol ligt te wachten om onder een schoen ergens naar binnen te komen.Samsa schreef:Deden ze het hier maar op een grasveld... meestal recht voor m'n deur.. of anders vlak naast de deur van iemands auto, of voor je fiets. En dan geen kleine tekkeltjespoep hè..want ze hebben hier bijna allemaal boxers, bulldogs van 45 kilo! en van die vechthonden. Het baasje zit ws. op een vechtsport dus aanspreken is er ook niet bijCactus schreef:@ Samsa:
Helaas is dat zoals je schreef. Je mag echter verwachten dat gemeenten dat geld wél gebruiken voor uitrenvelden en borden plaatsen. In onze gemeente zijn er uitrengebieden maar veel eigenaren laten hun hond liever op een grasveld ergens anders kakken. Wat men wel doet is regelmatig de groene borders met een drollenzuiger reinigen. Als het gras gemaaid wordt zit de bestuurder van die maaier beschermd achter een kunststofbescherming want anders is hij bruin van de stront ondanks het veelvuldig opzuigen.Als ze uberhaupt mijn taal al verstaan hoor..
Er is een groot aantal smerige hondenbezitters die hun hond maar laten kakken op plaatsen waar dit niet mag en zijn te belazerd om die rotzooi mee te nemen.
-
appelfflap
- Banned
je moet die drollen ALTIJD meepakken.Cactus schreef: Er is een groot aantal smerige hondenbezitters die hun hond maar laten kakken op plaatsen waar dit niet mag en zijn te belazerd om die rotzooi mee te nemen.
die uitloopzones zijn hier in de buurt gewoon openbare toiletten omdat mensen denken dat ze het mogen laten liggen. daar laat ik mijn hond echt niet los lopen.
Oh, nou, dat wist ik niet eens. Ik hoorde wel van iemand dat die dezelfde ervaringen heeft met die uitrengebieden. Kwestie van opvoeding en sociaal gedrag. In Noorwegen peinst men er zelfs niet over om hondendrollen te laten liggen. Daarop staat een heel fikse boete en dat weet men.Iedereen die een hond uitlaat heeft altijd een plastic zakje bij zich om die drollen op te ruimen.appelfflap schreef:je moet die drollen ALTIJD meepakken.Cactus schreef: Er is een groot aantal smerige hondenbezitters die hun hond maar laten kakken op plaatsen waar dit niet mag en zijn te belazerd om die rotzooi mee te nemen.
die uitloopzones zijn hier in de buurt gewoon openbare toiletten omdat mensen denken dat ze het mogen laten liggen. daar laat ik mijn hond echt niet los lopen.
Wij van de Autistenpartij eisen hondenbijslag! Het zijn per slot onze kinderen.steen schreef: Die rechter begrijpt er helemaal niks van!
IK! Als niet hondenbezitter heb voor 2400,- euro last van de honden van mijn buren.
Daarom! Moeten mijn buren hondenbelasting betalen.
Ik vind dat de hondenbelasting door Den Haag moet worden bepaald, en wel op 100,- euro per maand per hond.
Steen
We zijn verder wel tot een compromis te komen om dat bedrag te berekenen met de overlast die mijn bovenburen veroorzaken door hun kleinkinderen de hele dag over de houten vloer te laten rennen.
( het lijkt wel alsof ze dr een turnzaaltje hebben daar)
E=MC3
- Knutselsmurf
- Forum fan
We kunnen natuurlijk acijns heffen op het voer.doctorwho schreef:Je kan natuurlijk ook de belasting koppelen aan de uitstoot en het gewicht.
Grote honden eten meer, en schijten ook meer.
Maar dan moet er net als bij de tabak een acijns label op geplakt worden.
Dan ontstaat er smokkel van hondenvoer, waardoor er in de grensgemeente winig belasting binnen komt.
En het kost ook BTW inkomsten, want die wordt dan ook in het buitenland uitgegeven.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Hier drie oplossingen die goed werkten bij ons:Cactus schreef:
Er is een groot aantal smerige hondenbezitters die hun hond maar laten kakken op plaatsen waar dit niet mag en zijn te belazerd om die rotzooi mee te nemen.
- knoflook en thaise peper-poeder.. van dat droge fijngemalen spul... per kilo kost het niks.. elke paar dagen gooi je een schepje op de grond.. sniffen ze 1 keer aan en dan nooit meer. Idem dito voor mensen overigens. Niet met je hand aan dat thaise peperpoeder zitten!! :P
- een briefje ophangen met HONDENBEZITTERS OPGEPAST.. en daaronder dat er wegens een plaag overal rattengif ligt.. vervolgens strooi je iets onzinnigs neer dat goed opvalt (ik gebruik bijv. kunstmest die ik heb gesprayd met siliconen.. zijn allemaal opvallende blauwe korreltjes... goed voor het gras ook :P ).
- Camera ophangen en briefje buiten met dat het wordt opgenomen en naar de wijkagent gaat bij schijt.
Overigens bleken de grootste drollen voor onze deur, tot onze verbazing, niet eens van honden te komen maar van een of andere psychiatrische patiënte die elke nacht zo rond 3 uur haar paarse trainingsbroek naar beneden deed en voor onze deur ging schijten. Ach ja.. Amsterdam hè...
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Ik las in het AD van vandaag dat hondenbelasting tóch besteed MOET worden aan zaken voor hondenbeleid. Dit als gevolg van een gerechtelijke uitspraak in Den Bosch waarin bepaald werd dat honden belasting uitsluitend voor hondenbeleid mag worden gebruikt. Veel gemeenten doen dit niet omdat ze het kennelijk niet weten of de uitspraak aan hun laars lappen. De reden voor die uitspraak was dat indien de hondenbelasting in de algemene middelen zou verdwijnen de hondenbezitters onevenredig veel zouden bijdragen aan de gemeentelijke belastingen. Hier is wat voor te zeggen maar aan de andere kant moeten strontopzuigers ook van de algemene middelen worden bekostigd en dan kan je ook redeneren: Waarom moeten niet hondenbezitters financieel bijdragen aan de opruiming van de smerige rotzooi en overlast die hondenbezitters veroorzaken door de poep niet op te ruimen.
Dat is een vreemde uitspraak.Ik las in het AD van vandaag dat hondenbelasting tóch besteed MOET worden aan zaken voor hondenbeleid. Dit als gevolg van een gerechtelijke uitspraak in Den Bosch waarin bepaald werd dat honden belasting uitsluitend voor hondenbeleid mag worden gebruikt.
Moet de accijns op tabak voortaan worden gebruikt voort tabaksbeleid?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
En die op alcohol voor onderzoek naar wijn. Het is gewoon een belastingheffing, zoals er velen zijn.gerard_m schreef:Dat is een vreemde uitspraak.Ik las in het AD van vandaag dat hondenbelasting tóch besteed MOET worden aan zaken voor hondenbeleid. Dit als gevolg van een gerechtelijke uitspraak in Den Bosch waarin bepaald werd dat honden belasting uitsluitend voor hondenbeleid mag worden gebruikt.
Moet de accijns op tabak voortaan worden gebruikt voort tabaksbeleid?
Nog even en het fietsplaatje komt terug.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Tja, hoe wij er ook over mogen denken, het is en blijft een feit dat deze rechter een uitspraak deed die de gemeenten verplicht de hondenbelasting te gebruiken voor het hondenbeleid.
Er zijn veel onrechtvaardigheden op te noemen zoals de WOZ waarde voor huiseigenaren. Er zijn discussies gaande dat ook dit onrechtvaardig is omdat huiseigenaren dit wél moeten afdragen en huurders kennelijk niet. Men wil nu een inwoner of ingezetene belasting hiervoor in de plaats invoeren zodat iedere inwoner zijn duit in dat zakje doet. WOZ is de grootste inkomensbron voor gemeenten die voor zover ik weet alleen door huiseigenaren wordt opgehoest en waar iedere ingezetene van mee profiteert.
Er zijn veel onrechtvaardigheden op te noemen zoals de WOZ waarde voor huiseigenaren. Er zijn discussies gaande dat ook dit onrechtvaardig is omdat huiseigenaren dit wél moeten afdragen en huurders kennelijk niet. Men wil nu een inwoner of ingezetene belasting hiervoor in de plaats invoeren zodat iedere inwoner zijn duit in dat zakje doet. WOZ is de grootste inkomensbron voor gemeenten die voor zover ik weet alleen door huiseigenaren wordt opgehoest en waar iedere ingezetene van mee profiteert.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik meen me te herinneren dat er aparte WOZ was voor bewoners en voor eigenaren. Ingezetene-belasting is in feite hoofdelijke belasting, Je zou dan moeten betalen voor het feit dat je bestaat. Daar zijn morele bezwaren tegen in te brengen. Als je daarentegen ergens van profiteert (al is het maar van een dak boven je hoofd), dan valt billijken dat je ook ergens aan bijdraagt.Cactus schreef:Tja, hoe wij er ook over mogen denken, het is en blijft een feit dat deze rechter een uitspraak deed die de gemeenten verplicht de hondenbelasting te gebruiken voor het hondenbeleid.
Ik wens u alle goeds
Precies die zijn het! En alleen vanwege dat feit zouden zij niet slechts moeten worden vrijgesteld van hondenbelasting, maar ook in aanmerking moeten komen voor een ruime tegemoetkoming in de kosten van levensonderhoud en medische zorg.steen schreef: Zijn dat toevallig die twee herdershonden die mijn kippen doodbijten?
Want die rotkippen, die nergens behoorlijk onder appel staan, zorgen vaak voor levensgevaarlijke situaties met dat stomme gescharrel. Ze kakken waar het zo uitkomt, en niemand die het opruimt.
En dat schaamteloze geflirt met die haan van jouw overbuurman om half vijf in de morgen. Daar hoor ik je niet over he? Die geluidsoverlast is tien maal erger dan kerkklokken, want die beginnen tenminste op een Charristelijke tijd.
Ik stel daarom ook voor het eierzoeken niet te beperken tot de Paasdagen, maar ze elke dág te rapen, om zo de kippenoverlast drastisch terug te dringen.
Dat zal ze leren.
Tyfus kippen.