Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Bericht door Peter van Velzen »

Cactus schreef:@ Appelflap

Er is óók heel veel kritiek op de FBI in de USA en net als ik begrijpt men niet waarom die 2 broers niet direct in hun nek werden gegrepen na de aanslag. Nogmaals: Men was gewaarschuwd en zoiets moet je serieus nemen. Wij kunnen hierover nog heel lang doorgaan maar ik heb mijn zegje gezegd en laat het daarbij.
Ik vind dat de FBI gewoon een waarschuwing in de wind heeft geslagen en zelfs de moeite niet heeft genomen om die 2 broers als "suspects" aan te merken. Hopelijk heeft men nú iets geleerd.
Cactus..
Zover ik weet heeft de FBI wel degelijk actie op die waarschuwing genomen, maar geconcludeerd dat er - op dat moment - geen redenen waren tot verder actie. Ik weet niet of de beide broers niet op enige lijst van terreurverdachten hebben gestaan, zelfs niet of er zo'n lijst is, hoeveel mensen er dan op staan, en wie er bovenaan zouden staan. Maar zelfs al hadden beide broers bovenaan zo'n lijst gestaan. Ik weet niet of ze direct na de aanslag naar huis zijn gegaan om snel gearresteerd te kunnen worden. Jij wel?

Er is uiteraard altijd veel; kritiek na zo'n traumatische gebeurtenis, maar of ze terecht of onterecht is valt niet zo heel snel te beoordelen. Er zal wel naaar gekeken worden, maar of dat tot nuttige verbeteringsvoorstellen zal leiden, valt - met de kennis die ik heb - niet te voorspellen.
Uiteraard wel door iemand die alle (ook de geheime) informatie ter beschikking heeft. Maar die houdt uiteraard nog even zijn mond.
Ik wens u alle goeds
demeester

Bericht door demeester »

triest dat dit soort zaken gebeuren. oorlog is van alle tijden, bommen leggen op deze manier van de laatste decennia.

gelovig of niet gelovig: de mens is een rat, onbetrouwbaar. makkelijk hersenspoelbaar. geneigd tot alle kwaad.

je zou zeggen: hier dient gerechtigheid plaats te vinden?
Jinny

Bericht door Jinny »

demeester schreef:triest dat dit soort zaken gebeuren. oorlog is van alle tijden, bommen leggen op deze manier van de laatste decennia.

gelovig of niet gelovig: de mens is een rat, onbetrouwbaar. makkelijk hersenspoelbaar. geneigd tot alle kwaad.

Kijk, een waar woord, nu nog beseffen dat dat ook voor jou geld demeester........
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Jin schreef:
demeester schreef:triest dat dit soort zaken gebeuren. oorlog is van alle tijden, bommen leggen op deze manier van de laatste decennia.

Kijk, een waar woord, nu nog beseffen dat dat ook voor jou geldt demeester........
=D> Alleen ik denk toch dat het in het geval demeester toch meer #-o en ](*,) is
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cactus schreef:Nu tastte men volledig in het duister totdat die 2 een domme streek uithaalden door een overval te plegen waarbij ze ook een politie agent doodschoten.
Het is natuurlijk niet te bewijzen, maar misschien waren ze al in de picture, de overval was toen genoeg om hen uit de misschien duizenden andere verdachte figuren te zeven.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
demeester

Bericht door demeester »

Beste Krautsjo, Jin

JAAAA, dit geldt ook voor mij !

Wie zal mij redden uit dit slechte geslacht mensen?
Jinny

Bericht door Jinny »

Mooi, nu even aangeven waar de indoctrinatie zit bij jou.....
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

demeester schreef:Beste Krautsjo, Jin

JAAAA, dit geldt ook voor mij !

Wie zal mij redden uit dit slechte geslacht mensen?
Ik denk dat je dan bij de ontwerper van jou moet gaan klagen, die gaat daar volgens jou toch immers over ?
En ik denk dat je als ik even jouw standpunt mag innemen niet meer te redden bent, zeker niet als je vast blijft houden aan da standpunt.
Ik vanuit mijn standpunt denk dat de mens niet goed of kwaad dan wel slecht is, individuen kunnen bepaald gedrag vertonen dat je heel arbitrair want subjectief goed of slecht kunt noemen maar daar ga ik niet de hele mensheid om veroordelen.
Ik ken ze bovendien niet allemaal en kan me dus geen oordeel veroorloven over mensen in het algemeen.
Maar voel je vrij om jezelf te scharen onder de slechterikken, als anderen en ik verder geen last van je hebben mag je zo slecht zijn als je zelf wil zijn.
Verder denk ik dat het wederom een kwestie van slordig redeneren van jouw kant is, perspectieven veranderen als je een ander standpunt in neemt en niet de neiging vertoont om de eerste de beste gemakkelijke oplossing aan te nemen voor een uiterst gecompliceerd probleem.
Oneliners zijn zeker geen oplossing.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: Er is uiteraard altijd veel; kritiek na zo'n traumatische gebeurtenis, maar of ze terecht of onterecht is valt niet zo heel snel te beoordelen. Er zal wel naaar gekeken worden, maar of dat tot nuttige verbeteringsvoorstellen zal leiden, valt - met de kennis die ik heb - niet te voorspellen.
Uiteraard wel door iemand die alle (ook de geheime) informatie ter beschikking heeft. Maar die houdt uiteraard nog even zijn mond.
Het probleem is dat mensen zeer slecht zijn om achteraf in te schatten hoe deugdelijk een bepaalde beslissing oorspronkelijk was. Mensen zijn geneigd om de extra informatie die ondertussen ter beschikking is gekomen maar die niet voorhanden was op het moment van de beslissing mee te laten spelen in die beslissing.

Zo zal er onherroepelijk de neiging zijn om absoluut een fout in het beslissingsproces te willen vinden enkel en alleen omdat deze mensen er nu eenmaal in geslaagd zijn om een terreuraanslag uit te voeren.

Vaak hebben mensen de impliciete verwachting dat dergelijke aanslagen voor 100% te voorkomen moeten zijn en houden ze vlak na een dergelijke aanslag helemaal geen rekening wat de gevolgen zouden zijn van een politiek die iets dergelijks probeert te garanderen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
demeester

Bericht door demeester »

Krautjo, jij denkt dat ik als one-liner dit forum bespeel.
Ik krijg allerlei vooroordelen en 'zo zal je wel zijn' naar mijn hoofd.
Vreemd, als men hier claimt eerst onderzoek te willen doen alvorens een conclusie te trekken.

Jij kent mij niet, toch trek je conclusies.

Als ik een willekeurig mens neem, dan weet ik dat onder de juiste omstandigheden hij geneigd is tot alle kwaad. Ja ook ik, ja ook jij (en dat durf ik te zeggen zonder dat ik je ken)

Wees eens eerlijk, als je alleen al je eigen gedachtenwereld neemt, heb je soms dan geen rare kronkels waarvan je denkt 'waarom denk ik zo iets?'.
Heb je wel eens gestolen? Gelogen? Mensen geslagen, vervloekt, gehaat? Volgens mij ben je een mens net als de rest van ons. Of weeg jij kwaad in een mate?
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

demeester schreef:Krautjo, jij denkt dat ik als one-liner dit forum bespeel.
Vreemd, als men hier claimt eerst onderzoek te willen doen alvorens een conclusie te trekken.

Als ik een willekeurig mens neem, dan weet ik dat onder de juiste omstandigheden hij geneigd is tot alle kwaad. Ja ook ik, ja ook jij (en dat durf ik te zeggen zonder dat ik je ken)

Wees eens eerlijk, als je alleen al je eigen gedachtenwereld neemt, heb je soms dan geen rare kronkels waarvan je denkt 'waarom denk ik zo iets?'.
Heb je wel eens gestolen? Gelogen? Mensen geslagen, vervloekt, gehaat? Volgens mij ben je een mens net als de rest van ons. Of weeg jij kwaad in een mate?

Ik kan constateren dat je one-liners gebruikt en zelden of nooit in discussie gaat daar hoef ik je niet in persoon voor te kennen en ook geen onderzoek voor te plegen . Ik reageer op wat ik van je te zien krijg dat jij nu de rest loopt in te vullen is jouw probleem niet het mijne, mijn conclusies zijn dus naar wat ik van je te zien krijg .

Wat is het probleem met dingen denken, zolang denken een uitgesteld handelen is en dus geen gedrag is waar ik anderen mee kwaad kan doen is er toch helemaal niets aan de hand?
Ik heb toen ik klein was wel eens wat gestolen, maar dat is al lang geleden, heb ik trouwens ook voor op mijn flikker gekregen en dat heeft geholpen .
Ik zie ook niet wat er nu mis is aan iemand vervloeken, zal niet veel uithalen verder dus het kan ook hier geen kwaad als ik het niet in daden omzet . Voor haten geldt hetzelfde, ik heb geen problemen met haten ,voor liegen geldt hetzelfde .
Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet en dus nog minder het argument dat je gebruikt.
Maar voor iemand die zijn moraal ontleent aan boek en aan een religieuze overtuiging dat er een God is die die moraal oplegt zal het waarschijnlijk een heel groot probleem zijn .
En dat is voor mij nu weer net wel een probleem ik denk namelijk dat dat zeer immoreel denken en daardoor handelen tot gevolg heeft .
Moraliteit is iets dat niet door een niet kenbare, ondoorgrondelijke entiteit die zich er blijkbaar zelf niet aan hoeft te houden opgelegd kan worden, maar dat is een andere discussie denk ik .
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

In 2012 was die oudste broer dus in Rusland, hier een bron van wat ie daar uitspookte...
De google vertaling is niet perfect, maar er is genoeg info uit te halen. wat stukjes.
http://translate.google.com/translate?h ... s%2F549252" onclick="window.open(this.href);return false;
Tamerlane Tsarnaeva recruited via the Georgian Foundation

One of the organizers of the terrorist attack in Boston, studied at the workshop held in conjunction with the Georgian special services Americans

At the disposal of "Izvestia" has documents Counterintelligence Department Ministry of Internal Affairs of Georgia, confirming that the Georgian organization "Fund of Caucasus", which cooperates with the U.S. non-profit organization "Jamestown" (the board of directors of NGOs previously entered one of the ideologists of U.S. foreign policy, Zbigniew Brzezinski), was engaged in recruiting residents North Caucasus to work in the interests of the United States and Georgia.

According to the reports of Colonel Chief Directorate Counterintelligence Department Ministry of Internal Affairs of Georgia Gregory Chanturia to the Minister of Internal Affairs Irakli Garibashvili, "Caucasian fund" in cooperation with the Foundation "Jamestown" in the summer of 2012 conducted workshops and seminars for young people of the Caucasus, including its Russian part. Some of them attended Tsarnaev Tamerlane, who was in Russia from January to July 2012.

"Caucasian fund" writes Tchanturia was established November 7, 2008, just after the Georgian-Ossetian conflict, "to control the processes taking place in the North Caucasus region." Accordingly, the Department of the Interior Ministry counterintelligence case was brought intelligence operations called "DTV". Main purpose is to recruit young people and intellectuals of the North Caucasus to enhance instability and extremism in the southern regions of Russia.
leuk hoor die vertaal knop :wink: de NL vertaling kwam wat vreemder over dus had ik maar engels gekozen
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

demeester schreef:Krautjo, jij denkt dat ik als one-liner dit forum bespeel.

Onder de juiste omstandigheden is de mens geneigd tot alle goeds, en onder de slechte omstandigheden tot alle kwaad. Ik denk dat jij gelovig bent (in de zin van bijbels gelovig) en dat je daarom enkel denkt aan het negatieve aspect. Een niet gelovige of anders gelovige daarentegen zal ook de goede zaken beamen.
Heb je weleens liefgehad? De waarheid uitgesproken? Mensen geholpen? Mensen gezegend (in het echt of in je gedachten, wat net zo echt is overigens)? Een portemonnee teruggebracht die je gevonden hebt? Mooie dingen gedacht?

Nou dan, de mens is net zo erg geneigd naar het goede als naar het slechte. Hoe meer de mens opgroeit hoe meer hij goed kan doen en zijn, maar je moet wel willen natuurlijk. En niet boeken geloven die enkel hameren op het slechte, en het goede van boven laten komen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De 2 tsjetsjeense moslimlustmoordenaars zijn gelukkig voorgoed uitgeschakeld.
Wat kan deze godsdienst toch een smerig onredelijk tuig voortbrengen.

De moordenaar, zijn slachtoffer en de bom op 1 foto.
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

demeester schreef:Als ik een willekeurig mens neem, dan weet ik dat onder de juiste omstandigheden hij geneigd is tot alle kwaad. Ja ook ik, ja ook jij (en dat durf ik te zeggen zonder dat ik je ken)
Je durft nogal wat. Ik zou niet eens van mezelf durven beweren waartoe ik wel en waartoe ik niet in staat ben, laat staan van een ander, laat staan van iemand die ik niet ken. Maar hoe kom je er bij dat een mens niet alleen tot alle kwaad in staat is, maar "er toe geneigd" kan zijn?

Ken jij ook maar een persoon die ooit geneigd was om de gehele wereld uit te roeien?
Ken jij ook maar een persoon die ooit geneigd was om een mensen tot in alle eeuwigheid te folteren, en ik bedoel echt tot in alle eeuwigheid
Ken jij ook maar een persoon die er toe geneigd was om de hersenen van een mens zodanig aan te tasten dat die mens liever de ergste rampen trotseerde dan hem (de persoon die zijn hersenen aantastte) zijn zin te geven?
Ken jij ook maar een persoon die zijn eigen kind liet martelen en ter dood brengen, vanwege de misdaden van anderen?
Denk jij een persoon te kennen die daar allemaal toe geneigd zou zijn?
Ik zal je iets vertellen meester:
.
.
.
.
Die persoon bestaat niet!
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie