Cactus..Cactus schreef:@ Appelflap
Er is óók heel veel kritiek op de FBI in de USA en net als ik begrijpt men niet waarom die 2 broers niet direct in hun nek werden gegrepen na de aanslag. Nogmaals: Men was gewaarschuwd en zoiets moet je serieus nemen. Wij kunnen hierover nog heel lang doorgaan maar ik heb mijn zegje gezegd en laat het daarbij.
Ik vind dat de FBI gewoon een waarschuwing in de wind heeft geslagen en zelfs de moeite niet heeft genomen om die 2 broers als "suspects" aan te merken. Hopelijk heeft men nú iets geleerd.
Zover ik weet heeft de FBI wel degelijk actie op die waarschuwing genomen, maar geconcludeerd dat er - op dat moment - geen redenen waren tot verder actie. Ik weet niet of de beide broers niet op enige lijst van terreurverdachten hebben gestaan, zelfs niet of er zo'n lijst is, hoeveel mensen er dan op staan, en wie er bovenaan zouden staan. Maar zelfs al hadden beide broers bovenaan zo'n lijst gestaan. Ik weet niet of ze direct na de aanslag naar huis zijn gegaan om snel gearresteerd te kunnen worden. Jij wel?
Er is uiteraard altijd veel; kritiek na zo'n traumatische gebeurtenis, maar of ze terecht of onterecht is valt niet zo heel snel te beoordelen. Er zal wel naaar gekeken worden, maar of dat tot nuttige verbeteringsvoorstellen zal leiden, valt - met de kennis die ik heb - niet te voorspellen.
Uiteraard wel door iemand die alle (ook de geheime) informatie ter beschikking heeft. Maar die houdt uiteraard nog even zijn mond.