Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

Jinny

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door Jinny »

Peter, ik lees niet dat Vegan mensen als zodanig beschrijft, wel dat hij de vergelijking maakt met een beweging die tegen de gemene deler in groeit.
In mijn ogen is dat iets fundamenteel anders.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Exact.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:Exact.
Fijn!
Ik wens u alle goeds
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

SteffOnline schreef: Ik behoor tot niets en sta open voor alles. Ik ga god niet erkennen of ontkennen, het kan mij niet veel uitmaken. Zelf moest er een god bestaan zou ik nog niet erg aandacht geven. Ik ben een non theist en ook god (moest die bestaan) geven wij niet veel aandacht. Verder vindt ik het ook irriterend dat sommige atheïsten zo zeuren over god, er zijn leuker dingen om je tijd in te steken. God of een religie afbreken heeft weinig zin, het zal altijd blijven bestaan. Dus steek je tijd ergens anders in. In positieve dingen.
Een wijze uitspraak. :)

Inderdaad bevinden zich onder atheïsten veel ex-gelovigen die daar hun godsdienstige trauma's herbeleven en daar een soort van sub-geloof starten.

Een oprechte atheïst maakt zich allerminst druk over het wel of niet bestaan van God. In mijn visie heeft de mens God geschapen en niet omgekeerd. Dat is ook niet zo verwonderlijk want tot op de dag van vandaag vult de onwetende mens datgene in wat het met zijn verstand niet kan verklaren. Uiteindelijk zal de term God, ziel, bewustzijn, leven en dood plaatsmaken voor nieuwe termen die wel een verklaring bieden voor het voor ons onbekende. Dit zal automatisch worden geïntegreerd binnen de identiteit van de toekomstige mens.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Klikzoi schreef:
SteffOnline schreef:Ik ben een non theist en ook god (moest die bestaan) geven wij niet veel aandacht.
Non-theïst en atheïst is hetzelfde.
Klikzoi schreef:Een oprechte atheïst maakt zich allerminst druk over het wel of niet bestaan van God.
Wat een onzin.
Natuurlijk kan een "oprecht atheïst" zich daar wel druk om maken.
Als atheïst heb ik namelijk geen zin om allerlei leefregeltjes opgedrongen te krijgen vanuit religieuze hoek, uit naam van een diëteit duidelijk onwaar is.

Ik zou zelfs willen stellen dat elke atheïst met enig politiek en historisch besef zich hier druk om zou moeten maken.
In mijn visie heeft de mens God geschapen en niet omgekeerd.
Precies, en dat is geen onbelangrijk verschil.
Als god gewoon een menselijk bedenksel is, wat een atheïstisch uitgangspunt is, dient het ook geen bijzondere behandeling te krijgen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Jagang schreef:
Klikzoi schreef:Een oprechte atheïst maakt zich allerminst druk over het wel of niet bestaan van God.
Wat een onzin.
Als atheïst heb ik namelijk geen zin om allerlei leefregeltjes opgedrongen te krijgen vanuit religieuze hoek, uit naam van een diëteit duidelijk onwaar is.
Je ziet deze vorm van hernieuwd fanatisme vooral bij ex-gelovigen die zich via het atheïsme afzetten tegen hun voormalige geloof.

In Nederland maak ik me allerminst druk of men nu wel of niet geloofd in God. De Islam uitgezonderd, maar dat is geen religie maar een totalitaire ideologie vermomd als religie. Maar ook deze zeepbel wordt wereldwijd doorgeprikt nu zelfs binnen moslimlanden de pleuris uitbreekt tussen moslims onderling.
Jinny

Bericht door Jinny »

Onzin Klikzoi, Jagang benoemt het punt,
En dat gevaar zit er wel degelijk in....
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jin schreef:Onzin Klikzoi, Jagang benoemt het punt,
En dat gevaar zit er wel degelijk in....
Kijk in de bijbelbelt! Je zal daar maar wonen met een kind van een jaar.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Wanneer je kind is ingeënt zal het geen problemen ervaren indien het woont binnen de Bijbelbelt.

Laten we hopen dat deze uitbraak leidt tot bewustwordingsprocessen bij sommige gelovige ouders. Ik denk dat groepsdruk een grote rol speelt binnen dergelijke gebieden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Klikzoi schreef:Wanneer je kind is ingeënt zal het geen problemen ervaren indien het woont binnen de Bijbelbelt.
Kinderen tot `14 maanden zijn nog niet ingeënt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
SteffOnline
Contacteer:

Bericht door SteffOnline »

Jagang schreef:
Klikzoi schreef:
SteffOnline schreef:Ik ben een non theist en ook god (moest die bestaan) geven wij niet veel aandacht.
Non-theïst en atheïst is hetzelfde.
Wat een onzin.

Ik zou zelfs willen stellen dat elke atheïst met enig politiek en historisch besef zich hier druk om zou moeten maken.
In mijn visie heeft de mens God geschapen en niet omgekeerd.
Precies, en dat is geen onbelangrijk verschil.
Als god gewoon een menselijk bedenksel is, wat een atheïstisch uitgangspunt is, dient het ook geen bijzondere behandeling te krijgen.
Jagang zei: Non-theïst en atheïst is hetzelfde.
Helemaal niet eens. Een atheïst gelooft niet in een god. Een non theist erkent of ontkent god niet, het maakt geen deel uit in zijn visie. Men mag beweren dat ik niet weet wat een atheist is, maar dat geldt voor jouw rond de non theist.

Om mijn punt en idee meer te verduidelijken: Buddhism is non-theistic.

Steff.
We usually want to keep things from changing. We want to preserve things, to hold onto them. This desire to hold on, to somehow stop change in its tracks, is the greatest source of woe and horror and trouble in our lives. ~ Steve Hagen
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Atheïsme is inderdaad een subset van nontheïsme en geen synoniem.
steffonline schreef:Ik ben een non theist en ook god (moest die bestaan) geven wij niet veel aandacht. Verder vindt ik het ook irriterend dat sommige atheïsten zo zeuren over god, er zijn leuker dingen om je tijd in te steken. God of een religie afbreken heeft weinig zin, het zal altijd blijven bestaan. Dus steek je tijd ergens anders in. In positieve dingen.
Net zoals atheïsten geen aandacht geven aan goden, maar zich wel degelijk druk kunnen maken over de acties, meningen én welbevinden van mensen die daar wel en niet in geloven, zo maak jij je als non-theïst blijkbaar druk om atheïsten. Ik maakte eens de analogie van de man die elke zaterdag naar het voetbal ging, om vervolgens twee keer 45 minuten om het hardst te gaan staan roepen dat hij niet van voetbal houdt. Hier is die analogie m.i. op jou van toepassing.

Blijkbaar vindt je het nuttig om je energie te steken in het duidelijk maken aan atheïsten dat hun moeite om religie terug te dringen verspild is. Ik ben verheugd met het feit dat je daarmee impliciet aangeeft dat je atheïsten wél in staat acht ontvankelijk te zijn voor kritiek. Ik kan je echter meedelen dat er in de loop van de jaren vele gelovigen zijn geweest die alleen al door het bestaan van dit forum hun waanbeelden gedag hebben kunnen zeggen, getuige het subforum: "getuigenissen van afvalligen".

Ik zie dat gegeven als positief en de moeite waard. Daarbij beleef ik persoonlijk ook nog eens plezier aan het participeren aan dit forum. Jij ook, Steff?
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Klikzoi schreef:Je ziet deze vorm van hernieuwd fanatisme vooral bij ex-gelovigen die zich via het atheïsme afzetten tegen hun voormalige geloof.
Alleen ben ik geen ex-gelovige, en heeft mijn "fanatisme" niets te maken met het doden van hen die mij onwelgevallige meningen uiten.

"Fanatsime" is een scheldwoord zonder inhoudelijke betekenis geworden dankzij jouw manier om het woord te gebruiken. Noem iemand met een sterke mening een "fanaticus", en je hebt diegene voor het publieke oog al haast gediskwalificeerd.
In Nederland maak ik me allerminst druk of men nu wel of niet geloofd in God.
Gelooft.
Ik maak me druk over een ieder die het liefst theocratische regeltjes zou willen opleggen aan heel de maatschappij. Of diegene zich hier bevindt of ergens anders, zal me een worst zijn.
Het is geen regionaal, maar een wereldwijd probleem, vooral nu homo religiosis middels internet meelift op de kar die moderniteit heet.
De Islam uitgezonderd, maar dat is geen religie maar een totalitaire ideologie vermomd als religie.
"Religie is eigenlijk goed, maar een totalitaire ideologie niet."

Moet zijn:

"Religie is niet goed, want religie's zijn totalitaire ideologieën."
Maar ook deze zeepbel wordt wereldwijd doorgeprikt nu zelfs binnen moslimlanden de pleuris uitbreekt tussen moslims onderling.
Die pleuris breekt niet uit omdat moslims hun zeepbel doorgeprikt zien, maar juist omdat ze stellig in hun eigen zeepbelletje geloven.

Je frase wordt niet ondersteund door moslims die wereldwijd rap van hun geloof afvallen.
Laatst gewijzigd door Jagang op 06 jul 2013 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Klikzoi geniet inmiddels de dubieuze eer van het gepromoveerd zijn tot de status van de bezitter van een babbelbox-only-account, dus reageren op Jagangs post behoort niet langer tot zijn mogelijkheden.
Ik persoonlijk ben het in ieder geval roerend eens met Jagangs laatste post.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Was me nog niet opgevallen. :oops:
Henry Ford
Plaats reactie