appelfflap schreef:Rereformed schreef:En er zijn nog steeds veel Europeanen die het presteren te denken dat ze de joden een lesje in verheven moraal kunnen leren.
Verwijt je mij nu antisemitisme, verwijt je mij nu dat ik dezelfde jodenhaat aanhang als de gemiddelde Europeaan in de middeleeuwen omdat ik kritiek heb op de politiek van Israel?
Natuurlijk niet. Ik constateer enkel schromelijk gebrek aan historisch besef.
da's niet netjes en noemen ze op de man spelen,
Jouw reaktie noemen ze 'zich snel persoonlijk gekrenkt voelen'; hebben heel veel forummers last van.
Het Europa vandaag is fundamenteel verschillend vd middeleeuwen.
Het punt waar het om gaat is dat jij zonder te blikken of blozen of met je ogen te knipperen van de paar in leven gebleven joden van 1945 verwacht het hiermee eens te zijn. Hoe grenzeloos kan iemands naïviteit zijn?
Die periode nu aangrijpen om de misdaden van Israel tegen de Palestijnen goed te praten of te relativeren is een zwaktebod
Als je verwijt van gebrek aan historisch besef denkt te kunnen pareren door het argument een zwaktebod oftewel irrelevant te noemen dik je enkel de ernst van je gebrek aan.
Kijk Appelflap, dit is wat de geschiedenis je kan leren: wanneer je 1900 jaar je omringende maatschappij enkel een zwaktebod hebt aangeboden, maar het nooit geholpen heeft, dan komt er ooit eens een druppel die de emmer van ellende laat overlopen. De joden die de holocaust overleefd hebben en naar Israel zijn gegaan hebben het besluit genomen dat ze
nooit weer een teken van zwakte zullen laten zien. Wel eens van
Nooit weer Masada! gehoord?
En voor het geval je dit weer foutief interpreteert: dit is geen pro-Israel preek, enkel mijn analyse van hoe de zaken er voor staan. Mensen die denken dat er een geweldloze oplossing is voor het probleem hebben geen besef met wie ze nu te doen hebben.
http://ian-luke.com/?p=269" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat de arabische kant van de medaille betreft staan de zaken er al even compromisloos voor. Een gebied dat ooit Ummah is geweest mag nooit meer worden opgegeven, maar wordt tot in het oneindige beschouwd als islamitisch grondgebied. En des te feller omdat het gaat om een gebied dat dicht bij het centrum ligt van de islam.