Daar heb je helemaal gelijk in. Niets gaat de evangelicals te ver. Op het moment dat je denkt dat je hun grenzen in beeld begint te krijgen, verleggen ze deze weer een stukje. Onbetrouwbaar tot op het bot.sytze schreef:wow hé heftig O.O Niks gaat ze te ver blijkbaar.
Groet, Sytze
Evangelische spookhuizen
Moderator: Moderators
Re: Evangelische spookhuizen
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
De dreiging dat bij afvalligheid je als een paria behandeld wordt heeft alles te maken met angst.dikkemick schreef:Toch (naar wat ik begrepen heb) is angst in deze secte niet de overheersende strategie.
Wat 'de deur' betreft heb ik de angstaanjagende vertoning van tongentaal in de nacht in aanwezigheid van krijsende kinderen helaas meermalen van dichtbij mogen meemaken.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jinny
Inderdaad, afvalligheid betekent dat alleen het nummer van de huisdokter en de tandarts in je agenda nog opnemen.....
Je staat geheel alleen.....
Chantage on his finest....... Pure angst dus, al zullen ze dat zelf nooit toegeven of zien.....
Je staat geheel alleen.....
Chantage on his finest....... Pure angst dus, al zullen ze dat zelf nooit toegeven of zien.....
Ik merk dat ik wat milder ga worden, naarmate ik meer lees m.b.t. (fundamentalistische) excessen. Jullie hebben (helaas) gelijk wat jehova's getuigen betreft. Echter: Als ik dit voor haar voeten werp (dat ze uitgesloten wordt van alles en iedereen) dan beweert ze bij hoog en laag dat dat zeer zeker niet het geval is.
En aangezien liegen van God niet mag...ben ik BIJNA geneigd haar te geloven. Hoe kunnen mensen immers ZO immorreel zijn? Ik kan me dit werkelijk dan ook niet voorstellen.
En aangezien liegen van God niet mag...ben ik BIJNA geneigd haar te geloven. Hoe kunnen mensen immers ZO immorreel zijn? Ik kan me dit werkelijk dan ook niet voorstellen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zoals elke gemeenschap zijn ook de JG gemeenschappen verschillend.dikkemick schreef:Ik merk dat ik wat milder ga worden, naarmate ik meer lees m.b.t. (fundamentalistische) excessen. Jullie hebben (helaas) gelijk wat jehova's getuigen betreft. Echter: Als ik dit voor haar voeten werp (dat ze uitgesloten wordt van alles en iedereen) dan beweert ze bij hoog en laag dat dat zeer zeker niet het geval is.
Ik ken een hele familie JG, diverse geloven bij de kinderen, ondertussen al lager met aanhang, die heel individueel wel of geen JG zijn en ook die los van elkaar afvallig zijn geworden.
Ik heb daar van uitstoting niets gemerkt.
Ik heb ze jaren samen ontmoet op verjaardagen, waar de hele familie kwam.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
Jinny
Uiteraard zijn er families die het minder zwaar tillen.
Maar als ik beschrijf is het officiële beleid uit Brooklyn.
Maar als ik beschrijf is het officiële beleid uit Brooklyn.
-
Boskabouter
- Ervaren pen
Weet je zeker dat liegen niet mag? Uit Romeinen 3:7, en meer nog uit Filippenzen 1:18 kan je minimaal concluderen dat het er in de ogen van Paulus niet zoveel toe doet of he luegt of niet, zolang je maar evangeliseert.dikkemick schreef:Ik merk dat ik wat milder ga worden, naarmate ik meer lees m.b.t. (fundamentalistische) excessen. Jullie hebben (helaas) gelijk wat jehova's getuigen betreft. Echter: Als ik dit voor haar voeten werp (dat ze uitgesloten wordt van alles en iedereen) dan beweert ze bij hoog en laag dat dat zeer zeker niet het geval is.
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
(A. Schopenhauer)
Ach, ik ga (misschien te vaak) uit van het goede in de mens. Nogmaals: Ik kan me niet voorstellen dat ze (bewust!) tegen me liegt. Want als dit het geval is, is JG ook 1 groot (geestelijk) spookhuis.Boskabouter schreef: Weet je zeker dat liegen niet mag? Uit Romeinen 3:7, en meer nog uit Filippenzen 1:18 kan je minimaal concluderen dat het er in de ogen van Paulus niet zoveel toe doet of he luegt of niet, zolang je maar evangeliseert.
Het grootste spook blijft natuurlijk God himself! http://www.nu.nl/buitenland/3624648/min ... aiyan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick