Niet dat dat iemand kan schelen, maar goed.
De ontwikkelingen gaan wel snel, ik had vorige week die kaartjes die Cluny heeft gepost als eens bekeken en nu krijgen we dit.

Moderator: Moderators
58% is geen kleine meerderheid maar een stevige. Daar komt nog bij dat 77% procent van de bevolking Russisch als moedertaal heeft (dwz zelfs de meerderheid van de Oekraïners die daar wonen spreekt Russisch).RobertP schreef:Een kleine meerderheid van de Krim is Russisch.
Waarom moet toch overal Israël als voorbeeld-boosdoener bij gesleept worden? Wat is jouw hangup over Joden?Andere belangrijke deportatieobjecten waren Moldova en Koenisgberg (Kalingrad), Armenie, Georgie. Ook Israel doet dit in de bezette gebieden. Op die manier doodt Stalin nog steeds mensen, 60 jaar na zijn dood.
Precies. De Russen zijn er dan ook als de kippen bij om de afsplitsing van Kosovo, gesteund door het Westen, erbij te halen als precedent. En waarschijnlijk zullen ze het zo slim doen dat de Krim ogenschijnlijk 'autonoom' blijft.Mahalingam schreef:De Krim kwestie is simpel gezegd: de Russen hakken een stuk van de Oekraïne af en net zoals bij Servië met instemming van een meerderheid van de plaatselijke bevolking.
Een aardige voorspelling toen.Cluny schreef:Ook in dit land wordt een poging gedaan om russisch als tweede taal in te voeren.
De emoties lopen hoog op in het Oekraïense parlement.
Knokpartij!
Natuurlijk is de situatie hier anders dan in Letland, hier is mijn toekomstverwachtig dat Oekraïne zich uiteindelijk zal splitsen in twee landen, de één met zijn gezicht naar het westen van Europa en het ander in de richting van Rusland.
nopeChronos schreef: Binnenkort Krim bij Rusland.
Zeer aardig.Cluny schreef:Een aardige voorspelling toen.Cluny schreef:Ook in dit land wordt een poging gedaan om russisch als tweede taal in te voeren.
De emoties lopen hoog op in het Oekraïense parlement.
Knokpartij!
Natuurlijk is de situatie hier anders dan in Letland, hier is mijn toekomstverwachtig dat Oekraïne zich uiteindelijk zal splitsen in twee landen, de één met zijn gezicht naar het westen van Europa en het ander in de richting van Rusland.
Feit blijft dat NIEMAND er iets wil of kan doen.appelfflap schreef:nopeChronos schreef: Binnenkort Krim bij Rusland.
Krim is gewoon bezet Oekraïens grondgebied. het referendum is wel leuk
2 opties en 30 000 russische soldaten in je straten, ontbreekt alleen nog de soldaat in het stemhokje
Er wordt wel iets aan gedaan, en het kost wellicht nog geld ook. Maar hopelijk geen levens, Het woordje geen ontbreket overigens in je laatste zin, Er staat nu - meen ik - het omgekeerde van wat je bedoelt,Chronos schreef:Feit blijft dat NIEMAND er iets wil of kan doen.appelfflap schreef:nopeChronos schreef: Binnenkort Krim bij Rusland.
Krim is gewoon bezet Oekraïens grondgebied. het referendum is wel leuk
2 opties en 30 000 russische soldaten in je straten, ontbreekt alleen nog de soldaat in het stemhokje
Ik zie niet dat het Westen oorlog gaat voeren voor zijn zgn. principes.
Er is een VN rapport over Noord Korea die als een nazi-staat gedraagt, maar is er enige actie ondernomen?
Het enige principe voor het Westen is: zolang het ons levens én geld kost is het prima.