De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Explorer

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Explorer »

Rusland heeft het BRICS-pact gesloten, wat een doorn in het oog van de USA is.
Operatie ex-zo dus...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Explorer schreef:Rusland heeft het BRICS-pact gesloten, wat een doorn in het oog van de USA is.
Maar als ze zo doorgaan weet ik niet of dat 'pact' wel wat wordt...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Alhoewel het voor de Poetinsympathisanten toch nooit genoeg zal zijn, zet ik hier het volgende bewijsstuk voor op de inmiddels indrukwekkende stapel.
Bewijs voor neerschieten MH17 steeds sterker.
Op circa 10 kilometer hoogte is er dus een geweldige ontploffing nabij het verkeersvliegtuig geweest die het vliegtuig met inzittenden niet alleen met duizenden scherven heeft doorzeeft maar het ook direct aan flarden heeft gerukt.
Het onderdeel, dat enkele kilometers van de grootste inslagplek is gefotografeerd, wijst in de richting van een supersonische raket die vlakbij het toestel moet zijn geëxplodeerd.
Deze link doe ik er maar gelijk bij.
OVSE: gerommel met wrakstukken MH17
Volgens Bociurkiw werd de cockpit eerder al onder handen genomen door mannen in uniform met een elektrische zaag. De mannen wilden toen niet toelichten waarom zij in het wrak aan het zagen waren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Explorer

Bericht door Explorer »

Ik vermoed wel dat een consultancy-bedrijf dat werkt voor de Amerikaanse defensie nu niet bepaald objectief te werk zal gaan nietwaar... Maar nu we toch met linkjes als zijnde 'bewijs' gaan gooien, smijt ik deze er ff tegenaan. Volgens deze info gaan de Russen hun data ter beschikking stellen aan Europese en Maleisische experts. Als dan blijkt dat na al hun geblaf er helemaal niets klopt van hun waarnemingen zullen zij toch wel een modderfiguur van ongekend formaat slaan toch. Dus ergens zal er wel iets concreets zijn aan te tonen...

http://frontpage.fok.nl/nieuws/661797/1 ... ml?related" onclick="window.open(this.href);return false;
Operatie ex-zo dus...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Explorer schreef:Ik vermoed wel dat een consultancy-bedrijf dat werkt voor de Amerikaanse defensie nu niet bepaald objectief te werk zal gaan nietwaar... Maar nu we toch met linkjes als zijnde 'bewijs' gaan gooien, smijt ik deze er ff tegenaan. Volgens deze info gaan de Russen hun data ter beschikking stellen aan Europese en Maleisische experts. Als dan blijkt dat na al hun geblaf er helemaal niets klopt van hun waarnemingen zullen zij toch wel een modderfiguur van ongekend formaat slaan toch. Dus ergens zal er wel iets concreets zijn aan te tonen...

http://frontpage.fok.nl/nieuws/661797/1 ... ml?related" onclick="window.open(this.href);return false;
En?
Zelf op onderzoek gegaan of dit verhaal van Oekraïense straaljagers redelijk in elkaar zit? Je weet wel, de feiten die gepresenteerd worden kloppen die wel en zo?
Of wordt het uit Rusland afkomstig verhaaltje door jou als zoete koek geconsumeerd en dan met wat zelfgeschreven pseudo-kritisch commentaar op Freethinker gepletterd?
Je schreef eerder
Explorer schreef:
......het behoort niet tot ieders mogelijkheden het complete plaatje te willen overzien.
Heb jij dat zelf wel?
De wil om het complete plaatje te overzien?
Een gezonde hoeveelheid scepsis lijkt bij jou gewoonweg te ontbreken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Niet dat het iets bewijst maar wel OT:

Vanaf 23:30 minuten.
http://www.npo.nl/eenvandaag/22-07-2014/AT_2015444" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Fact checking moet dan wel lukken.

Filmpje van raketding op weg naar Rusland:

Ukraine's interior ministry has released a video of a vehicle purportedly transporting a Russian-made surface-to-air SA-11 Buk missile unit. The ministry said the truck was presumed to be travelling in the direction of the Russian border.

https://www.youtube.com/watch?v=PsbC8yDeGUw" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee hoor, zeggen de Russen (RT):

This video was made in the town of Krasnoarmeisk, as evidenced by the billboard you see in the background, advertising a car dealership at 34 Dnepropetrovsk Street. Krasnoarmeysk has been controlled by the Ukrainian military since May 11.

Tsja? :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Kan er gerommeld worden met de data op zwarte dozen? Ik krijg een vreemd gevoel bij het een tijdje achterhouden van de dozen en de bijna gelijktijdigheid van de bewering over de Oekraïense straaljager en de teruggave van de dozen?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
siger

Bericht door siger »

Bonjour schreef:Kan er gerommeld worden met de data op zwarte dozen? Ik krijg een vreemd gevoel bij het een tijdje achterhouden van de dozen en de bijna gelijktijdigheid van de bewering over de Oekraïense straaljager en de teruggave van de dozen?
Volgens mij is dat niet uitgesloten. Rusland weigerde resoluut de dozen in ontvangst te nemen van de rebellen, zonder twijfel omdat iedereen hen daarvan zou beschuldigen. De rebellen hebben gemeend ze dan aan een onpartijdige instantie (Malaysian Airways) te overhandigen, die ze echter onmiddellijk heeft doorgespeeld naar een andere betrokken partij, Groot-Brittanië (betrokken als NAVO.)

Het is nu wel zeker dat we geen bericht meer moeten verwachten die de schuld bij Kiev legt. Als dat zou blijken zal eerder verklaard worden dat de dozen onklaar zijn. En dan kan men weer gaan zwarte pieten met de rebellen, die er vermoedelijk van beschuldigd zullen worden 's nachts een Russisch expert in het onklaar maken van zwarte dozen over en weer gehaald te hebben uit Rusland.

Inmiddels lijkt het er wél op dat de rebellen het vliegtuig hebben neergehaald in de overtuiging dat het militair was, en dat Kiev dat had kunnen voorkomen door de burgerluchtvaart weg te houden van een luchtruim waar ze zelf militair actief waren.

Maar ik wacht af. Er is (ondanks geschreeuw in de pers) nog geen enkel bewijs getoond of bevestigd door onafhankelijke bronnen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Geknoei met de data van de zwarte dozen zal direct opgemerkt worden door (o.a) de experts van Boeing.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wie het vliegtuig ook uit de lucht heeft gehaald, de bedoeling is vrijwel zeker nooit geweest om een commercieel toestel uit de lucht te schieten. De reden van het plaatsen van de Buks is het verkrijgen van een overwicht in het luchtruim, prioriteit nummer 1 in moderne oorlogsvoering. Denk aan de Golfoorlogen en het overwicht wat de Amerikanen al snel creeerden. Dus je eigen vliegtuigen in de lucht en de vliegtuigen van de ander schiet je uit de lucht. Dat zal ook de bedoeling zijn geweest van dit incident. Van beide kanten zou het zinloos zijn om expres een commercieel toestel uit de lucht te schieten. Waarom er nog toestellen vlogen over Oekraiene terwijl de boel escaleert is me dan ook een raadsel.
Explorer

Bericht door Explorer »

Cluny schreef:
Explorer schreef:Ik vermoed wel dat een consultancy-bedrijf dat werkt voor de Amerikaanse defensie nu niet bepaald objectief te werk zal gaan nietwaar... Maar nu we toch met linkjes als zijnde 'bewijs' gaan gooien, smijt ik deze er ff tegenaan. Volgens deze info gaan de Russen hun data ter beschikking stellen aan Europese en Maleisische experts. Als dan blijkt dat na al hun geblaf er helemaal niets klopt van hun waarnemingen zullen zij toch wel een modderfiguur van ongekend formaat slaan toch. Dus ergens zal er wel iets concreets zijn aan te tonen...

En?
Zelf op onderzoek gegaan of dit verhaal van Oekraïense straaljagers redelijk in elkaar zit? Je weet wel, de feiten die gepresenteerd worden kloppen die wel en zo?
Of wordt het uit Rusland afkomstig verhaaltje door jou als zoete koek geconsumeerd en dan met wat zelfgeschreven pseudo-kritisch commentaar op Freethinker gepletterd?
Je schreef eerder
Explorer schreef:
......het behoort niet tot ieders mogelijkheden het complete plaatje te willen overzien.
Heb jij dat zelf wel?

Jammer dat je boos schijnt te worden. Heb je overigens zelf de 'facts' in de door jou geposte linkjes kunnen checken..? Ja..? Hoe dan..? Nee..? Ik in die van mij ook niet, en dit probeer ik te verduidelijken. Je geeft de indruk dat je desalniettemin een prima fact-checker bent, dus geef mij dan de feiten van jou onderzoek. Mits je ook het gehele plaatje wil overzien zou ik je willen verzoeken je ook in mijn 'russisch verhaaltje' te verdiepen. Wat ik ook reeds aangaf - en wat bij mij een terugkerende gedachte is - is dat alleen Kiev belang heeft - of minstens denkt te hebben - bij dit vreselijke incident. Ik ga er vooralsnog van uit dat het neerhalen van MH17 een oerstomme fout is geweest van de seperatisten, maar stel terechte vragen bij het feit waarom mijns inziens cruciale 'fouten' zijn gemaakt door de 'regering' in Kiev. Overigens - nogmaals - ben ik van mening dat de hele malaise voorkomen had kunnen worden, de EU is al jaren bezig met een vorm van subtiel landjepik in het oosten, in deze was de wisseling van de corrupte macht in Kiev 'nodig' om ook het economisch paaien van de Oekraine te realiseren.
Operatie ex-zo dus...
RobertP
Geregelde verschijning

Zwarte dozen MH-17 Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door RobertP »

Het is heel onwaarschijnlijk dat een geheime dienst in korte tijd professioneel kan knoeien met de zwarte dozen. Zelfs in een grote organisatie is die expertise niet in huis en het kost dus tijd om die te vinden. Als je bang bent dat er iets slechts of staak kan je ze beter verstoppen of heel zwaar beschadigen.

Hoogstwaarschijnlijk zullen die zwarte dozen niet de grootste vragen oplossen. Het zal hoogstens bevestigen dat het toestel getroffen is door een raket, door kogels (onwaarschijnlijk) or door een mechanisch defect (heel onwaarschijnlijk):
- Normaal vliegen
- boem, Decompressie vlieguig
- Piloot: aaahh
- einde opname

De flight data recorder zal misschien voor enkele tientallen seconden wat info over snelheid en motorgegevens hebben. Het einde daarvan kan helpen bij het bepalen wanneer het toestel uiteen gebroken is. Dat moet dan overeenomen met de grootte van het wrakstukkengebied.

Er zal waarschijnlijk geen informatie over de raket uit de dozen komen. De plaats van impact en bewijzen daarvoor komen voornamelijk door alle brokstukken voorzichtig te onderzoeken en het vliegtuig minitieus te reconstrueren.

Het geeft enig inzicht in de laatste verschrikkelijke momenten van de slachtoffers, maar dat kunnen we ook redeneren:

Even back of the envelope: In een (subsonische) duikvlucht (~1000km/h) duurt het 40 seconden om van 11km op aarde te storten. Maar dat is onwaarschijnlijk, omdat het vliegtuig waarschijnlijk op grotere hoogte in minder-aerodynamische brokstukken uiteengevallen is.

Die niet-aerodynamische brokstukken vallen een stuk trager: 200km/h, en dan duurt het ruim drie minuten. De lucht is daar zo dun dat in ongeveer een minuut bewusteloosheid begint. Maar binnen die tijd zijn de slachtoffers al laag genoeg gevallen om weer te ademen in de zuurstofrijkere lucht. Het is dus helaas waarschijnlijk dat veel van de slachtoffers een hele nare laatste levensminuut hadden.
RobertP
Geregelde verschijning

Bericht door RobertP »

De fotos van de vliegtuighuid in de NYTimes lijken een beeld te geven dat overeenkomt met een Surface-to-Air raket met een fragmentatielading. MH-17 werd getroffen door een hagel van 'high velocity' scherven.

http://www.nytimes.com/interactive/2014 ... -down.html
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Explorer schreef:
Cluny schreef:

En?
Je schreef eerder
Explorer schreef:
Heb jij dat zelf wel?

Jammer dat je boos schijnt te worden. Heb je overigens zelf de 'facts' in de door jou geposte linkjes kunnen checken..? Ja..? Hoe dan..? Nee..? Ik in die van mij ook niet, en dit probeer ik te verduidelijken. Je geeft de indruk dat je desalniettemin een prima fact-checker bent, dus geef mij dan de feiten van jou onderzoek. Mits je ook het gehele plaatje wil overzien zou ik je willen verzoeken je ook in mijn 'russisch verhaaltje' te verdiepen. Wat ik ook reeds aangaf - en wat bij mij een terugkerende gedachte is - is dat alleen Kiev belang heeft - of minstens denkt te hebben - bij dit vreselijke incident. Ik ga er vooralsnog van uit dat het neerhalen van MH17 een oerstomme fout is geweest van de seperatisten, maar stel terechte vragen bij het feit waarom mijns inziens cruciale 'fouten' zijn gemaakt door de 'regering' in Kiev. Overigens - nogmaals - ben ik van mening dat de hele malaise voorkomen had kunnen worden, de EU is al jaren bezig met een vorm van subtiel landjepik in het oosten, in deze was de wisseling van de corrupte macht in Kiev 'nodig' om ook het economisch paaien van de Oekraine te realiseren.
Het is een waardeloze link die je hebt gegeven en je blijkt zelf niets in huis te hebben om dat daadwerkelijk zelf te kunnen constateren.
Het enige doel daarvoor lijkt mij de omvang van de dodelijke blunder voor het uit de lucht schieten van een verkeersvliegtuig door Russische strijders te verkleinen. Het is een verschrikkelijk misdaad met honderden doden tot gevolg, jij hebt niet het recht om sprookjes in de wereld te helpen om deze misdaad te minimaliseren omdat jij een sympathie lijkt te hebben voor de verantwoordelijken.
Het zonder kennis van zaken op dit forum zetten van die link is m.i. een verwerpelijke daad.
Plaats reactie