De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door siger »

Fish schreef:Het tweede is aannemelijk ...
Dus een aanname.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Litouwse gezant in Loehansk vermoord.
En deze nog ter controle
Quote van Elsevier.
LONDEN (ANP) - Mykola Zelenec, de honorair consul van Litouwen in de Oost-Oekraïense stad Loehansk, is vermoord door ,,terroristen''. Dat heeft de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken, Linas Linkevicius, volgens de BBC vrijdag op Twitter laten weten. Met de term 'terroristen'' neemt hij het woord over waarmee de Oekraïense regering de pro-Russische separatisten in het oosten van het land aanduidt.

Volgens Linkevicius is de honorair consul ontvoerd en daarna ,,op brute wijze gedood''. De separatisten hebben nog niet op de dood van de gezant gereageerd.

Litouwen behoort ot de EU-landen met de felste kritiek op de Russische steun aan de separatisten in Oekraïne. Het Baltische land maakte zich in 1991 los van de door Rusland gedomineerde Sovjet-Unie.
Wat denken jullie?
De berichtgeving over die brute?, gerichte? moord op die honorair consul van Litouwen.
Is dit Atlanticistische propaganda?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:
Fish schreef:Het tweede is aannemelijk ...
Dus een aanname.
Vandaar: 'lijkt'.
Overigens door het nieuws van vandaag nog eens onderschreven. Verder moet ik maar aannemen dat ze (journalisten) de waarheid proberen te vinden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:Litouwse gezant in Loehansk vermoord.
En deze nog ter controle
Quote van Elsevier.
LONDEN (ANP) - Mykola Zelenec, de honorair consul van Litouwen in de Oost-Oekraïense stad Loehansk, is vermoord door ,,terroristen''. Dat heeft de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken, Linas Linkevicius, volgens de BBC vrijdag op Twitter laten weten. Met de term 'terroristen'' neemt hij het woord over waarmee de Oekraïense regering de pro-Russische separatisten in het oosten van het land aanduidt.

Volgens Linkevicius is de honorair consul ontvoerd en daarna ,,op brute wijze gedood''. De separatisten hebben nog niet op de dood van de gezant gereageerd.

Litouwen behoort ot de EU-landen met de felste kritiek op de Russische steun aan de separatisten in Oekraïne. Het Baltische land maakte zich in 1991 los van de door Rusland gedomineerde Sovjet-Unie.
Wat denken jullie?
De berichtgeving over die brute?, gerichte? moord op die honorair consul van Litouwen.
Is dit Atlanticistische propaganda?
De man is vermoord in oorlogsgebied door mensen waarop hij felle kritiek had. Niet echt opzienbarend. Uiteraard wel bijzonder treurig.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Ik schreef reeds eerder:
DiMensie schreef:Misschien is de planning dat ze daar meer ophalen/terughalen dan naar toe brengen
Bron
Kennelijk sloeg ik daar de plank niet ver mis:
NRC schreef:
23 augustus 2014, 08:46
‘Hulpkonvooi is weer terug in Rusland’
door Philippus Zandstra

Het hulpkonvooi dat Rusland naar Oost-Oekraïne heeft gezonden, is weer terug. Dat meldt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Oekraïne beschuldigt de Russen ervan dat de vrachtwagens materiaal mee hebben genomen uit Oekraïense wapenfabrieken.

De operatie is volgens Rusland daarmee afgerond. Een verslaggever van AP heeft in veertig trucks kunnen kijken die allemaal leeg waren; hoe het zit met de overige vrachtwagens is nog niet bekend.

Het Oekraïense leger spreekt tegen dat het volledige konvooi huiswaarts is gekeerd. Er zouden 184 trucks bij de door rebellen gecontroleerde grenspost van Donetsk zijn gepasseerd. Het konvooi omvatte 262 trucks. Volgens Kiev vervoeren een aantal vrachtwagens materiaal uit Oekraïense wapenfabrieken. Het zou gaan om de fabriek bij Topaz, waar een radarsysteem wordt geproduceerd en een faciliteit bij Loegansk. In die fabriek worden magazijnen voor vuurwapens gemaakt.
***knip***

Bron
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Als burger en buitenlander kritiek leveren is dat natuurlijk ruim voldoende om ontvoerd te worden en na 10 dagen gevangenschap met één of meerdere dodelijke kogelgaten anoniem langs de kant van de weg gedumpt te worden.
Heel gewoon natuurlijk. Niet echt opzienbarend.
Overigens vraag ik me af waarom de vergoelijkende Lanier beter geïnformeerd lijkt dan ik. Ik ben best wel nieuwsgierig naar de link van de informatiebron waaruit zou moeten blijken dat deze meneer daadwerkelijk kritiek geleverd heeft.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:Als burger en buitenlander kritiek leveren is dat natuurlijk ruim voldoende om ontvoerd te worden en na 10 dagen gevangenschap met één of meerdere dodelijke kogelgaten anoniem langs de kant van de weg gedumpt te worden.
Overigens vraag ik me af waarom de vergoelijkende Lanier beter geïnformeerd lijkt dan ik. Ik ben best wel nieuwsgierig naar de link van de informatiebron waaruit zou moeten blijken dat deze meneer daadwerkelijk kritiek geleverd heeft.

Litouwen uitte kritiek, als consul vertegenwoordig je je land. Dat van vergoelijken neem je terug anders krijg je klacht 2 aan je broek.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:
Cluny schreef:Als burger en buitenlander kritiek leveren is dat natuurlijk ruim voldoende om ontvoerd te worden en na 10 dagen gevangenschap met één of meerdere dodelijke kogelgaten anoniem langs de kant van de weg gedumpt te worden.

Litouwen uitte kritiek, als consul vertegenwoordig je je land. Dat van vergoelijken neem je terug anders krijg je klacht 2 aan je broek.
Ik vind dat prima. Ik neem dat van vergoelijken terug.
Dus je weet eenvoudig niet of deze vermoorde meneer doodgeschoten is vanwege zijn kritiek?
Is het gewoon een aanname van je?
De man is vermoord in oorlogsgebied door mensen waarop hij felle kritiek had.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
lanier schreef:

Ik vind dat prima. Ik neem dat van vergoelijken terug.
Dus je weet eenvoudig niet of deze vermoorde meneer doodgeschoten is vanwege zijn kritiek?
Is het gewoon een aanname van je?
Stel dat je tijdens de Golfstroom als Amerikaan in Irak verbleef. Was dat verstandig? Deze man verbleef in Loegansk het rebellenbolwerk. Niet echt verstandig. Is er overigens enig bewijs dat de separatisten dit gedaan hebben? Alle nieuws is te herleiden tot slechts 1 bron.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De vraag blijft.
Is dat zo?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef: Stel dat je tijdens de Golfstroom als Amerikaan in Irak verbleef. Was dat verstandig? Deze man verbleef in Loegansk het rebellenbolwerk. Niet echt verstandig. Is er overigens enig bewijs dat de separatisten dit gedaan hebben? Alle nieuws is te herleiden tot slechts 1 bron.
Wil je serieus dat ik hier commentaar op ga geven?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Je zou serieus kunnen gaan nadenken wat leven in een oorlogsgebied betekent.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Je zou serieus kunnen gaan nadenken wat leven in een oorlogsgebied betekent.
Het is niet een oorlogsgebied. Het is het oorlogsgebied oostelijk Oekraïne.
Wellicht weet ik beter dan jij wat dat leven daar momenteel inhoudt. Wellicht heb ik daar ook meer en vooral serieuzer over nagedacht dan jij.
Kan ik aannemen dat je mijn vragen niet meer gaat beantwoorden?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Misschien moet je eerst even opzoeken waar Loehansk ligt in de Oekraïne.

Even als geheugensteuntje:
LONDEN (ANP) - Mykola Zelenec, de honorair consul van Litouwen in de Oost-Oekraïense stad Loehansk, is vermoord door ,,terroristen''.

En: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... etsk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaruit:
Vooral in Loehansk is de toestand dramatisch. Door de aanhoudende beschietingen heeft meer dan de helft van het half miljoen inwoners Loehansk verlaten.

Veel inwoners zal het waarschijnlijk niet lukken om Loehansk te verlaten. De omsingeling van de stad door het Oekraïense leger heeft vluchten tot een hachelijke onderneming gemaakt. Het is onmogelijk geworden vanuit Loehansk veilig in het door rebellen gecontroleerde Krasnodon te komen. Het Oekraïense leger zou bezig zijn mijnen op de wegen rond de stad te leggen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

DiMensie schreef:.
Ik schreef reeds eerder:
DiMensie schreef:Misschien is de planning dat ze daar meer ophalen/terughalen dan naar toe brengen
Bron
Kennelijk sloeg ik daar de plank niet ver mis:
NRC schreef:
23 augustus 2014, 08:46
‘Hulpkonvooi is weer terug in Rusland’
door Philippus Zandstra

Het hulpkonvooi dat Rusland naar Oost-Oekraïne heeft gezonden, is weer terug. Dat meldt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Oekraïne beschuldigt de Russen ervan dat de vrachtwagens materiaal mee hebben genomen uit Oekraïense wapenfabrieken.

De operatie is volgens Rusland daarmee afgerond. Een verslaggever van AP heeft in veertig trucks kunnen kijken die allemaal leeg waren; hoe het zit met de overige vrachtwagens is nog niet bekend.

Het Oekraïense leger spreekt tegen dat het volledige konvooi huiswaarts is gekeerd. Er zouden 184 trucks bij de door rebellen gecontroleerde grenspost van Donetsk zijn gepasseerd. Het konvooi omvatte 262 trucks. Volgens Kiev vervoeren een aantal vrachtwagens materiaal uit Oekraïense wapenfabrieken. Het zou gaan om de fabriek bij Topaz, waar een radarsysteem wordt geproduceerd en een faciliteit bij Loegansk. In die fabriek worden magazijnen voor vuurwapens gemaakt.
***knip***

Bron
Als dat waar is:
Het Russische leger is aan het plunderen geslagen in Oekraïne en is met een forse oorlogsbuit met grote spoed en zonder gecontroleerd te worden weer naar het eigen land gereden.
Overigens, het kan best zijn dat een deel van de ergste Russische oorlogsmisdadigers achterin de vrachtwagens weer veilig uit de belegerde stad zijn teruggekeerd naar hun vaderland.
Plaats reactie