Ik las het volgende in een ander topic, maar mijn reactie was daar off-topic:
zennie schreef:Ja de goede oude tijd van Turbo Pascal, aangevuld met code in machinetaal, goede herinneringen!Erik schreef:Ohhh, Fortran, Pascal, Cobol, assembler(Z80, MC68000) ......
ik wordt helemaal week van binnen, die goeie oude tijd.
Tegenwoordig een C# aanhanger, waar ik best wel mijn ei in kwijt kan.
Bron
Ik werd helemaal gek van Assembler (IBM meen ik) ieder register moest je adresseren en tijdig wegschrijven en, en, en, brrr, als ik daar aan terug denk raak ik opnieuw in een soort van psuedo-psychose, want ik kon daar qua denken moeilijk van losraken en veranderde dan tijdelijk [ook in mijn privéleven] in een soort van emotieloze robot. Zelfs bij relatie problemen kon ik dan de ruzie ff onderbreken en er later op terugkomen met een stroomdiagram:
"Kijk, opgelost, we hebben helemaal geen probleem, kijk maar daar, als we dat en/of dat anders doen dan ..."
Achteraf misschien hilarisch maar toch best wel volledig gestoord.
Ik snap dat eigenlijk nog steeds niet, dat mensen het samen praten [over problemen] en elkaar een luisterend oor bieden als smeermiddel voor de relatie verkiezen boven een 'echte oplossing' waardoor het probleem verdwijnt, wellicht ben ik voor zulk begrip net iets te autistisch.
Hoewel? Zou het iets zijn voor deze jachtige tijd om een appje te programmeren die als relatiebemiddelaar kan dienen zodat na een ruzie al dat gepraat overgeslagen kan worden en snel overgegaan kan worden tot de 'goedmaakseks'?