gek van Assembler

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

DiMensie

gek van Assembler

Bericht door DiMensie »

.
Ik las het volgende in een ander topic, maar mijn reactie was daar off-topic:
zennie schreef:
Erik schreef:Ohhh, Fortran, Pascal, Cobol, assembler(Z80, MC68000) ......
ik wordt helemaal week van binnen, die goeie oude tijd.
Tegenwoordig een C# aanhanger, waar ik best wel mijn ei in kwijt kan.
Ja de goede oude tijd van Turbo Pascal, aangevuld met code in machinetaal, goede herinneringen!

Bron
  • :shock:
Goede herinneringen aan code in machinetaal?
Ik werd helemaal gek van Assembler (IBM meen ik) ieder register moest je adresseren en tijdig wegschrijven en, en, en, brrr, als ik daar aan terug denk raak ik opnieuw in een soort van psuedo-psychose, want ik kon daar qua denken moeilijk van losraken en veranderde dan tijdelijk [ook in mijn privéleven] in een soort van emotieloze robot. Zelfs bij relatie problemen kon ik dan de ruzie ff onderbreken en er later op terugkomen met een stroomdiagram:
"Kijk, opgelost, we hebben helemaal geen probleem, kijk maar daar, als we dat en/of dat anders doen dan ..."
Achteraf misschien hilarisch maar toch best wel volledig gestoord.

Ik snap dat eigenlijk nog steeds niet, dat mensen het samen praten [over problemen] en elkaar een luisterend oor bieden als smeermiddel voor de relatie verkiezen boven een 'echte oplossing' waardoor het probleem verdwijnt, wellicht ben ik voor zulk begrip net iets te autistisch.

Hoewel? Zou het iets zijn voor deze jachtige tijd om een appje te programmeren die als relatiebemiddelaar kan dienen zodat na een ruzie al dat gepraat overgeslagen kan worden en snel overgegaan kan worden tot de 'goedmaakseks'?
Peter van Velzen
Site Admin

Re: gek van Assembler

Bericht door Peter van Velzen »

DiMensie schreef:.
Ik las het volgende in een ander topic, maar mijn reactie was daar off-topic:
zennie schreef:
Erik schreef:Ohhh, Fortran, Pascal, Cobol, assembler(Z80, MC68000) ......
ik wordt helemaal week van binnen, die goeie oude tijd.
Tegenwoordig een C# aanhanger, waar ik best wel mijn ei in kwijt kan.
Ja de goede oude tijd van Turbo Pascal, aangevuld met code in machinetaal, goede herinneringen!

Bron
  • :shock:
Goede herinneringen aan code in machinetaal?
Ik werd helemaal gek van Assembler (IBM meen ik) ieder register moest je adresseren en tijdig wegschrijven en, en, en, brrr, als ik daar aan terug denk raak ik opnieuw in een soort van psuedo-psychose, want ik kon daar qua denken moeilijk van losraken en veranderde dan tijdelijk [ook in mijn privéleven] in een soort van emotieloze robot. Zelfs bij relatie problemen kon ik dan de ruzie ff onderbreken en er later op terugkomen met een stroomdiagram:
"Kijk, opgelost, we hebben helemaal geen probleem, kijk maar daar, als we dat en/of dat anders doen dan ..."
Achteraf misschien hilarisch maar toch best wel volledig gestoord.

Ik snap dat eigenlijk nog steeds niet, dat mensen het samen praten [over problemen] en elkaar een luisterend oor bieden als smeermiddel voor de relatie verkiezen boven een 'echte oplossing' waardoor het probleem verdwijnt, wellicht ben ik voor zulk begrip net iets te autistisch.

Hoewel? Zou het iets zijn voor deze jachtige tijd om een appje te programmeren die als relatiebemiddelaar kan dienen zodat na een ruzie al dat gepraat overgeslagen kan worden en snel overgegaan kan worden tot de 'goedmaakseks'?

Zo gek was je niet! Onze zinloze ruzies zijn vaak het gevolg van automatische routines die we beter uit zouden kunnen schakelen. Jammer genoeg leer je pas hoe je dat moet doen als je al te oud bent om er nog optimaal van te profiteren. Als je het ooit leert!
Ik wens u alle goeds
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

Zelfs bij relatie problemen kon ik dan de ruzie ff onderbreken en er later op terugkomen met een stroomdiagram: "Kijk, opgelost, we hebben helemaal geen probleem, kijk maar daar, als we dat en/of dat anders doen dan ..."
Dat klinkt helemaal zo slecht nog niet.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik zal niet snel een stroomdiagram inbrengen bij een relateiconflict. Aan InformatieAnalyse heb ik meer gehad.

"Een probleem is pas een probleem als er een norm is". Of je krijgt een kopje naar je hoofd of je komt een stap verder. In het geval van het kopje is het beter een rondje te gaan lopen.

Machinetaal is leuk. Helemaal leuk toen ik te horen kreeg hoe pascal omgaat met de stack. De jonge collega's van nu snappen er vaak niets van.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

DiMensie schreef:Goede herinneringen aan code in machinetaal?
:lol:
Sorry, ik vond het geweldig!
Voor mij was het de basis om te begrijpen wat er nu uiteindelijk onder water gebeurt.

Machinetaal toepassen op relatieproblemen lijkt me echter funest, of je moet een relatie met je (emotieloze)computer hebben.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Heel eenvoudig. Hier is ie:

Jij bent fout, zij heeft gelijk.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Erik schreef:
DiMensie schreef:Goede herinneringen aan code in machinetaal?
:lol:
Sorry, ik vond het geweldig!
Voor mij was het de basis om te begrijpen wat er nu uiteindelijk onder water gebeurt.
Ik heb het rond de 80-er jaren reuze veel gebruikt. Uitgebouwde Junior en o.m. de Atari's. :wink:
Daarna niet meer nodig.

Edit woordje
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 18 jan 2015 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
¥¥
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

pallieter schreef:http://www.electronics-tutorials.ws/logic/logic_1.html

Man, hier kon je fouten maken.
Echt wel!
Mijn meest memorabele crashes waren in assembler. :D
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dat hoefde echt niet persé met assembler hoor. :D
¥¥
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Gerard R. schreef:Dat hoefde echt niet persé met assembler hoor. :D
Is waar.

Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En de memorabelste crashes waren hier dan die de HD softwarematig beschadigden.
Ik heb zoiets een keer of drie meegemaakt met schijven van toen. Tot in track 0... :roll:
¥¥
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Gerard R. schreef:En de memorabelste crashes waren hier dan die de HD softwarematig beschadigden.
Ik heb zoiets een keer of drie meegemaakt met schijven van toen. Tot in track 0... :roll:
Living on the edge zeg maar. 8*)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

En dan per ongeluk een geheugenplaats wijzigen die helemaal niet bij je programma horde, altijd lachen. Moet je wel een os hebben die dat toeliet, zoals ms-dos of windows. Bij OS/2 was het gedaan met die pret.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Mijn meest memorabele crashes waren in assembler. :D
En vond je fout maar eens terug. :banghead:
Plaats reactie