Kritiek op: Het Licht des Levens

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Fundi
Ervaren pen

Re: Kritiek op:Het Licht des Levens

Bericht door Fundi »

Samante schreef:
Fundi schreef: Wees eens eerlijk: De intentie van de meesten op dit forum zal er op gericht zijn een christen over te halen naar hun standpunt, als ze daar de kans toe denken te hebben.
Dat mensen hun standpunt kunnen wijzigen in een discussie is heel normaal.
In een discussie scherp je elkanders geest en kan een discussiant tot andere conclusies komen.

Het was de bedoeling dat Dorine ging discussiëren. Of is een discussie te bedreigend omdat mogelijk twijfel kan ontstaan aan het geloof?

Was het de bedoeling om een evangelische website onder de aandacht te brengen en te hopen dat die voor zoete koek zou worden geslikt op een forum als freethinker?
Ja mooi gezegd, maar ik zie in jullie meer een soort jehova getuigen die hun voetje tussen de deur steken, waar ze denken te kunnen scoren.
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb nog nooit een atheïst aan de deur gehad die mij tot niets wou bekeren.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Fundi schreef:
Samante schreef:
Fundi schreef: Wees eens eerlijk: De intentie van de meesten op dit forum zal er op gericht zijn een christen over te halen naar hun standpunt, als ze daar de kans toe denken te hebben.
Dat mensen hun standpunt kunnen wijzigen in een discussie is heel normaal.
In een discussie scherp je elkanders geest en kan een discussiant tot andere conclusies komen.

Het was de bedoeling dat Dorine ging discussiëren. Of is een discussie te bedreigend omdat mogelijk twijfel kan ontstaan aan het geloof?

Was het de bedoeling om een evangelische website onder de aandacht te brengen en te hopen dat die voor zoete koek zou worden geslikt op een forum als freethinker?
Ja mooi gezegd, maar ik zie in jullie meer een soort jehova getuigen die hun voetje tussen de deur steken, waar ze denken te kunnen scoren.
Sorry Fundi, jij komt hier, zonder uitnodiging, en wanneer heb je de laatste atheist aan je deur gehad, om jou te overtuigen dat het atheisme het juiste "geloof" is?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Anneke Dote

Een paar maanden terug kreeg ik een Jehova getuige aan de deur, aardige man een indo'tje. Op dat moment kwam het even slecht uit, maar ik beloofde hem dat hij terug mocht komen en waarschuwde wel dat ik een sterk atheist ben, twee weken later was hij er weer. Kop koffie gegeven en zo en stelde ik voor eerst mijn visie op het geloof te geven, waarna hij geen tijd meer had voor het zijne en vertrok aldus, helaas nooit meer terug gezien.

Zou een realistische visie ook een voet tussen de deur kunnen zijn?
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Fundi
Ervaren pen

Bericht door Fundi »

Lost and not found yet! schreef: Sorry Fundi, jij komt hier, zonder uitnodiging, en wanneer heb je de laatste atheist aan je deur gehad, om jou te overtuigen dat het atheisme het juiste "geloof" is?
Nou ja, hier probeert men niet anders he :) En dat mag ik ook wel verwachten, no hard feelings.
Maar de media doen ook wel (onuitgenodigd) hun best hoor.
De jehova getuigen zijn bij lange na niet zo efficiënt als jullie.
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Fundi schreef:Van mij mag je je (atheïstische) overtuiging hebben, daar heb ik op zich geen probleem mee.
Wat is een atheïstische overtuiging precies? Hoe kom je tot de conclusie dat ik er één heb?
Het is meer dat ik de indruk heb dat het helemaal niet gaat om "neutrale gegevens uitwisseling".
Waar heb je het over?
Dorine wordt als prooi gezien, waar met tactiek en hypocriet geslijm omheen gedraaid wordt. "Een tiener die we langzaam aan gaan inpakken". Bah!
Tactiek en hypocriet geslijm en tieners inpakken? Dat klinkt inderdaad nogal ernstig. Ik zal er eens op letten.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lost and not found yet! schreef:Het blijft de eeuwige herhaling van zetten en volkomen zinloos! Heb je deze gelezen?

http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies ... lutie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

#-o #-o
Inderdaad, zinloos. Heeft de ballen verstand van de ET maar matigt zich wel een oordeel aan.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Labyrint schreef:Wat is een atheïstische overtuiging precies? Hoe kom je tot de conclusie dat ik er één heb?
Een beetje een sneue vraag, die dus ook een sneu antwoord krijgt. Een atheïstische overtuiging is de overtuiging dat er geen goden bestaan. Dat lijkt me logisch.
ik word een beetje moe van dat "wij atheïsten hebben geen overtuigingen of dogma's zoals de kerk heeft, we zijn allemaal verschillend". Uiteraard is iedere atheïst verschillend en heeft een atheïst geen catechismus of geloofsbelijdenis, maar ze hebben wel allemaal een gemene deler "goden bestaan niet".
Niks mis mee, dus waarom hier dan naar vragen?
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Nee Berjan, je kunt overtuigt ergens van zijn maar dat maakt het nog geen overtuiging . Ik noem mij atheist als daar aanleiding toe is en meer vanwege het onderscheidende aspect van iets benoemen dan van iets anders dat ik zo snel niet kan benoemen .
Een overtuiging is toch wel wat meer dan iets ontkennen dat anderen menen , in dat opzicht zou ik er dan een hoop overtuigingen op na houden die nooit benoemd worden omdat ze in feite net zo weinig relevant zijn .
Iemand die het heeft over een atheïstische overtuiging moet mij vertellen eat dat nu betekent ten opzichte van zijn overtuiging als christen.
Dit is al zo vask voorbij gekomen dat het eerder sneu is dat jij het nog steeds maar niet begrepen hebt, maar wel doet alsof je een punt scoort.
Er is niet iets als atheistische overtuiging en zelfs als ik je toegemoet zou komen in dat idee dan nog zijn er atheisten die niet beweren dat goden niet bestaan maar het hebben over het niet geloven in goden en ook dat er geen goed argument is om te geloven in goden en dus ook dat er geen reden is om aan te nemen dat de claims die gelovigen hebben ten aanzien van het bestaan van goden voor waar aangenomen moeten worden. Maar ook dat zijn opvattingen die nog geen overtuiging zijn .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Een atheïstische overtuiging is de overtuiging dat er geen goden bestaan.
Dus volgens jou Berjan kan je niet geloven in goden en toch geen atheïst zijn? Dat haal ik er nu uit. Je antwoord sneu noemen is denk ik erg passelijk.
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fish schreef:
lost and not found yet! schreef:Het blijft de eeuwige herhaling van zetten en volkomen zinloos! Heb je deze gelezen?

http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies ... lutie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

#-o #-o
Inderdaad, zinloos. Heeft de ballen verstand van de ET maar matigt zich wel een oordeel aan.
Ik vind het wel aandoenlijk dat gespartel :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

walgelijk.

http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies ... loren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"God is absoluut rechtvaardig. Het grote offer, dat Zijn Zoon, de Here Jezus gebracht heeft, zal God zeker niet beschouwen als een minder belangrijk gebeuren, waarbij de mens de vrijheid heeft, dit te aanvaarden of te verwerpen en toch voor eeuwig behouden is. Neen, God zal hen, die bewust de Here Jezus afgewezen hebben, niet onschuldig houden. Hij zal hen zeker oordelen. Als God dus rechtvaardig is in Zijn oordeel over heidenen die nooit van Hem gehoord hebben, zal Hij ook rechtvaardig zijn voor u, die wel van Hem gehoord hebt. Als u Hem afwijst, zal Hij u daarop oordelen. Mag ik je vragen, of je je nog eens wilt afvragen, of je achter je mening blijft staan, of dat je je mening wilt herzien?"

Hoe kan je dit met gezond verstand beweren bijv als je zoon op 12 jarige leeftijd doodgaat en al dan niet gelooft is ie voor eeuwig gered, als hij 6 jaar later sterft en in zijn puberjaren alles doet wat god verboden heeft en god en jezus verloochent mag die eeuwig branden.... zelfs noord korea is nog humaner....

echt voor mijn part, sluit al die mensen op in een gesticht die dit geloven!!!! mijzelf inclusief, in die tijd dat ik gehersenspoeld was...heropvoedingskampen wat mij betreft. Het kan mij niet radicaal genoeg zijn.
Martim Cymbron -
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Arjen2015 schreef:walgelijk.

http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies ... loren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"God is absoluut rechtvaardig. Het grote offer, dat Zijn Zoon, de Here Jezus gebracht heeft, zal God zeker niet beschouwen als een minder belangrijk gebeuren, waarbij de mens de vrijheid heeft, dit te aanvaarden of te verwerpen en toch voor eeuwig behouden is. Neen, God zal hen, die bewust de Here Jezus afgewezen hebben, niet onschuldig houden. Hij zal hen zeker oordelen. Als God dus rechtvaardig is in Zijn oordeel over heidenen die nooit van Hem gehoord hebben, zal Hij ook rechtvaardig zijn voor u, die wel van Hem gehoord hebt. Als u Hem afwijst, zal Hij u daarop oordelen. Mag ik je vragen, of je je nog eens wilt afvragen, of je achter je mening blijft staan, of dat je je mening wilt herzien?"

Hoe kan je dit met gezond verstand beweren bijv als je zoon op 12 jarige leeftijd doodgaat en al dan niet gelooft is ie voor eeuwig gered, als hij 6 jaar later sterft en in zijn puberjaren alles doet wat god verboden heeft en god en jezus verloochent mag die eeuwig branden.... zelfs noord korea is nog humaner....

echt voor mijn part, sluit al die mensen op in een gesticht die dit geloven!!!! mijzelf inclusief, in die tijd dat ik gehersenspoeld was...heropvoedingskampen wat mij betreft. Het kan mij niet radicaal genoeg zijn.
Een beetje erg radicaal is dit wel hoor.
Met dwang krijg je dit soort waanideeën toch niet uit het hoofd van mensen. Het zal alleen maar meer vastkoeken dan, meer verankeren.

Wat je wel kunt doen is zo iemand vragen of zijn god echte liefde is.
Echte liefde is onvoorwaardelijk en oordeelt niet.
Dat is rechtvaardig, dat er niet geoordeeld wordt over hoe iemand met zijn vrije wil om gaat.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

ja ik weet het, ik geef even me emotie aan omdat ik beschermd had moeten worden tegen deze onzin!

dus ja aan de ene kant vrije mening is een heel hoog goed. Maar zodra je anderen daarmee verziekt in hun denken en daarmee hun leven... het is een enorm psychologisch ongezonde lering , wat ook belicht moet worden.
Martim Cymbron -
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Arjen2015 schreef:ja ik weet het, ik geef even me emotie aan omdat ik beschermd had moeten worden tegen deze onzin!

dus ja aan de ene kant vrije mening is een heel hoog goed. Maar zodra je anderen daarmee verziekt in hun denken en daarmee hun leven... het is een enorm psychologisch ongezonde lering , wat ook belicht moet worden.
Ik ben door mijn ouders zonder geloof opgevoed maar ben wel opgegroeid in een christelijke cultuur. Ik snap wat je bedoelt.
Zelf ben ik ook beschadigd, omdat ik toch een culturele invloedssfeer heb ondervonden. Heb op een protestants christelijke school gezeten en kreeg daar een bijbel mee.
In mijn worsteling met mijn seksuele identiteit voelde ik afkeuring vanuit die bijbel en het christendom, hetgeen mogelijk toen een psychose heeft veroorzaakt.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Plaats reactie