Lux schreef:
Primo: ik zag wel degelijk het filmpje. Het is trouwens niet uniek er zijn andere gelijkaardige filmpjes in omloop.
Secundo: de site waarnaar ik verwijs is wel degelijk kritisch naar de intolerante kanten van de islam. Alleen belicht ze het hele plaatje. Het is trouwens een academische site die het zich niet echt kan permiteren om fouten te maken.
Die site slaagt erin dat slechte zaken mooi worden verpakt het is toch de meer geinterpreteerde westerse voorstelling dan de praktische maar daarbij moet ik wel zeggen dat mijn persoonlijke mening is dat religie eigenlijk sowieso niet op academische instellingen thuishoort.
Lux schreef:Tertio: noem mij eens een voorbeeld van een trouwfeest zoals jij dat verlangt tussen een orthodoxe jood en een niet-orthodoxe jood (om maar één voorbeeld te noemen?)
Strikte onzin, er is geen enkele belemmering voor de jouw genoemde voorbeeld wat een trouwfeest in de weg staat (buiten dat zulke tegengestelde personages elkaar niet gauw vinden), dit in contraste tegenstelling me het voorbeeld wat ik aanhaalde bovendien zijn er nauwelijks mensen alhier van jouw genoemde voorbeeld dus dat is ook al geen vergelijk. Maar nu je het zegt ja ik ken zulke voorbeelden geven: rechtstreeks van mijn eigen voorouders hierin zijn Katholieken Gereformeerden Joden en Hugenoten vertegenwoordigt als je belangstelling hebt kan ik je de gegevens mailen (serieus dit is geen geintje).
Nogmaals dat bepaalde individuen door interesses of achtergrond niet gauw trouwen zoals jij bedoelt(een hoogopgeleide vrouw en een ongeschoolde arbeider is vaak ook een
slechte match maar daar hebben we het niet over.) staat los van geintroductioneerde dwangmatig opgelegde scheiding en daar hebben we het wel over en dus is het een uiterst slecht segregerende en probleemvergrotend dillemma.
Vraagje: weet je wel dat een moslima niet zo maar een man kan uitzoeken (denk aan de continue stroom vliegtuigen met partners uit landen waar de "juiste" religie wel beleid word.)ze is verplicht een moslim man te trouwen, waarom kom je dan met zo'n onnozel tegenvoorbeeld?
Lux schreef:Quartto: ook ik ben keihard tegen intolerantie. Om het even uit welke hoek of onder welke noemer ook.
Fijn, vraag me dan wel af waarom het op me overkomt dat je serieuze problemen bagatilliseerd.