Waarom wordt er eigenlijk zo zelden geschreven over een maagdelijke zwangerschap van de mens?MoreTime schreef:Voordat je denkt: hey zo is Jezus verwekt, hieronder nogmaals mijn eerder gedane opmerking (plagiaat van mezelf, ik weet het)
En zeker al nooit in verweer tegen het Bijbelse verhaal.
Jozef en Maria waren bekend met elkaar.
Jozef was ervan overtuigd dat hij niet de vader was, want hij had nooit gemeenschap met haar gehad.
Maar wie kent er niet de situatie, van een heel jonge verliefdheid en relatie, waarbij beiden besloten maagdelijk het huwelijk in te gaan, maar wel sexueel contact hadden met elkaar zonder penetratie?
Het is een sprookje om te denken, dat je daar niet zwanger van kunt worden na een ejaculatie.
Ook wel Frotten, vrotten of frotteren en frottage genoemd.
Alhoewel dat laatste wezenlijk iets anders kan betekenen, wordt het wel ook gebruikt in deze context.
Vaak in dialect en in meerdere vormen, wat vaker gebeurd met woorden die gebezigd worden bij onderwerpen waar een taboe op rust.
http://xiffy.nl/blog/vrotten-frotten" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is helemaal niet abnormaal, dat daardoor zwangerschap kan ontstaan.
Na een natuurlijke bevalling is natuurlijk het maagdenvlies wel verdwenen.
Het maagdenvlies kan ook nog in takt zijn als, als het kind met de keizersnee gehaald is.
Het is mij ten enenmale onduidelijk, waarom ik dat nooit iemand heb zien of horen benoemen in deze kwestie.
Wel een aantal keren gelezen.