aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel
Moderator: Moderators
Re: aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel
Ahah, dit is de context. Meneer staat niet eens voor de klas en reageerde in een tweet op berichten vanuit Belgie......dat daar werd geapplaudiseerd in de klas......
We staan weer met beide benen op de grond, altijd eerst de feiten voordat we gaan fantaseren (slaat zich zelf voor de kop.... )
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... en-brussel" onclick="window.open(this.href);return false;
We staan weer met beide benen op de grond, altijd eerst de feiten voordat we gaan fantaseren (slaat zich zelf voor de kop.... )
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... en-brussel" onclick="window.open(this.href);return false;
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Niet doen hoor, dat laatste, er worden wel vaker "feiten" gecreëerd.Waarom? schreef:We staan weer met beide benen op de grond, altijd eerst de feiten voordat we gaan fantaseren (slaat zich zelf voor de kop.... )

Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
kiks schreef:Ik raad Ivar Mol aan zijn pedagogische kwaliteiten aan te spreken. Maar misschien zijn die wel onvoldoende. Zo'n bericht plaatsen duidt daar imo op.
Groet
kiks
Ik Twitter niet en heb geen facebook of whatsapp.
Is het niet zo dat je met Twitter maar een beperkt aantal tekens kan gebruiken?
Lijkt mij dan heel lastig om de juiste context over te nemen.
Je kan op deze manier iemand die op een moment emotioneel reageert, makkelijk verkeerd beoordelen.
Zou eerst eens afwachten hoe het zich ontwikkeld, of zie ik dat verkeerd?
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
De man blijkt zelf geen docent te zijn (zie link hierboven van Waarom).FransP schreef:Zou eerst eens afwachten hoe het zich ontwikkeld, of zie ik dat verkeerd?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
En hoe stel je voor gaan we dit aanpakken?Arjen2015 schreef:Het komt wel heel dichtbij als mede collega's gewond zijn geraakt door de zelfmoordacties.
Persoonlijk vind ik dat er ontzettend zacht word opgetreden tegen extremistische groeperingen en extremistisch gedachtengoed. Alles moet maar kunnen en toegestaan worden.
Dit soort uitwassen is als een kwaadaardig kankergezwel.
Ik hoor al rond me: Grenzen dicht en alle vluchtelingen het land uit etc.
Maar denk je dan echt dat er geen aanslagen meer gepleegd worden? Sterker nog, ik denk dat ze voor elkaar krijgen hetgeen ze beogen: Een tweedeling in de maatschappij (of zelfs mondiaal) creëren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik las overigens net een heldere analyse n.a.v. de aanslagen van Parijs (2015). Ik weet niet wat ik er van moet denken. Zeker niet die laatste zinnen:
Tegen het soort aanslagen van de laatste tijd is niets te doen, het wordt nu al vastgesteld. Je kunt niet op iedere straathoek een agent plaatsen en ieder telefoongesprek afluisteren, dat kan een samenleving niet opbrengen. De roep om krachtiger maatregelen zal bij iedere volgende aanslag steeds sterker worden. Daarbij moet tevens bedacht worden dat de geleidelijke islamisering van Europa zich ook kon voltrekken in de luwte van de schaamte en het schuldbesef die de holocaust over dit werelddeel gebracht heeft. Maar met name in Duitsland valt steeds luider het geluid te beluisteren dat je dat land niet ten eeuwigen dage de schuld daarvoor kan blijven nadragen; daar blijkt een zekere ingehouden spanning uit. Wij moesten concluderen dat de situatie uiteindelijk op een catastrofe zal gaan uitdraaien en dat wanneer de hoog opgelopen spanning zich ontlaadt en de vlam in de pan slaat, er meer mensen de andere kant op zullen kijken dan tijdens de holocaust. Er schijnen moslims te zijn die hun koffer klaar hebben staan, voor het geval…
Maar je zou je natuurlijk ook op het standpunt kunnen stellen dat het maar speldenprikken zijn, dat je er toch niets aan kunt doen, dat je er je schouders over op moet halen, dat het maar moet wennen, dat het wel zál wennen en dat je er dus niet met al die extra gerichte inspanning achteraan moet gaan. Een samenleving kan veel hebben; ook Adolf Hitler o.a. wist dat.
Er zijn echter altijd groepen die “het niet langer pikken”; hoe snel het kan gaan als een radicale – slechts kleine – groep van mening is dat de tijd rijp is, kun je lezen in het beroemde werk van Philip Metcalfe: “1933”, mijns inziens op dit moment meer lezenswaard dan de Koran. Het lijkt er dus op uit te draaien dat we minder beducht moeten zijn voor de terroristen dan voor degenen die daar iets aan willen doen; dat is een griezelig idee…
uit: http://devrijegedachte.nl/analyse-motie ... en-parijs/" onclick="window.open(this.href);return false; (Halverwege: Joop Dorrepaal)
Tegen het soort aanslagen van de laatste tijd is niets te doen, het wordt nu al vastgesteld. Je kunt niet op iedere straathoek een agent plaatsen en ieder telefoongesprek afluisteren, dat kan een samenleving niet opbrengen. De roep om krachtiger maatregelen zal bij iedere volgende aanslag steeds sterker worden. Daarbij moet tevens bedacht worden dat de geleidelijke islamisering van Europa zich ook kon voltrekken in de luwte van de schaamte en het schuldbesef die de holocaust over dit werelddeel gebracht heeft. Maar met name in Duitsland valt steeds luider het geluid te beluisteren dat je dat land niet ten eeuwigen dage de schuld daarvoor kan blijven nadragen; daar blijkt een zekere ingehouden spanning uit. Wij moesten concluderen dat de situatie uiteindelijk op een catastrofe zal gaan uitdraaien en dat wanneer de hoog opgelopen spanning zich ontlaadt en de vlam in de pan slaat, er meer mensen de andere kant op zullen kijken dan tijdens de holocaust. Er schijnen moslims te zijn die hun koffer klaar hebben staan, voor het geval…
Maar je zou je natuurlijk ook op het standpunt kunnen stellen dat het maar speldenprikken zijn, dat je er toch niets aan kunt doen, dat je er je schouders over op moet halen, dat het maar moet wennen, dat het wel zál wennen en dat je er dus niet met al die extra gerichte inspanning achteraan moet gaan. Een samenleving kan veel hebben; ook Adolf Hitler o.a. wist dat.
Er zijn echter altijd groepen die “het niet langer pikken”; hoe snel het kan gaan als een radicale – slechts kleine – groep van mening is dat de tijd rijp is, kun je lezen in het beroemde werk van Philip Metcalfe: “1933”, mijns inziens op dit moment meer lezenswaard dan de Koran. Het lijkt er dus op uit te draaien dat we minder beducht moeten zijn voor de terroristen dan voor degenen die daar iets aan willen doen; dat is een griezelig idee…
uit: http://devrijegedachte.nl/analyse-motie ... en-parijs/" onclick="window.open(this.href);return false; (Halverwege: Joop Dorrepaal)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Socratoteles
- Diehard
Je beseft dat de organisatie die deze aanslagen heeft opgeeist, door de EU letterlijk kapot wordt gebombardeerd? Het is maar wat je 'diep buigen' noemt.vegan-revolution schreef:Met een Europese Unie die uitstraalt dat ze diep buigen voor dit soort lieden nodig je eigenlijk tot dit soort daden uitWaarom? schreef:Gelukkig heeft het niets te maken met de Islam of welke religie dan ook........#Sarcasme mode off
- LordDragon
- Bevlogen
Lanier schreef :
Dikkemick schreef :
Even persoonlijk, ik was deze ochtend bijna vrienden kwijt, voor hetzelfde geld konden nog staan wachten in de hal. Ze waren net ingechekt en hebben het overleefd. Zo komt het idd wel heel dichtbij. Haat en angst worden gevoed, op fb is het echt mensonwaardig." Kill them all, gooi er een atoombom op, zend alle bruine terug naar waar ze vandaan komen" enz. Ik vrees dat de muliculturele samenleving heeft gefaald. Voor het grootste deel te danken aan religie mijn inziens. Dat staat trouwens ook in dat boek: verplaats etnisch en religieus verschillende bevolkingsgroepen, meng ze onder elkaar, en er zullen vanzelf spanningen ontstaan. Handig om weten voor de (politieke) dictators, niet? Zonder hun handen vuil te maken ...
Mvg, LD
Hoe kom je daarbij? Ik kom regelmatig in Molenbeek omdat daar vrienden van me wonen. De politie is daar zo goed aanwezig als overal elders in Brussel. Ze hebben daar trouwens heel goede durum en pitta.(Molenbeek is een wijk waar je normaal gesproken al geen politieauto meer ziet)
Dikkemick schreef :
Anders “Mein Kampf” eens lezen, van Adolfke, staat mooi in beschreven wat er nu gebeurt, allemaal zetten om een oorlog te beginnen zonder zelf als agressor aanzien te worden. Vergeet niet wie er daar per sé oorlogske wou gaan meespelen met de yanks.Er zijn echter altijd groepen die “het niet langer pikken”; hoe snel het kan gaan als een radicale – slechts kleine – groep van mening is dat de tijd rijp is, kun je lezen in het beroemde werk van Philip Metcalfe: “1933”, mijns inziens op dit moment meer lezenswaard dan de Koran. Het lijkt er dus op uit te draaien dat we minder beducht moeten zijn voor de terroristen dan voor degenen die daar iets aan willen doen; dat is een griezelig idee…
Even persoonlijk, ik was deze ochtend bijna vrienden kwijt, voor hetzelfde geld konden nog staan wachten in de hal. Ze waren net ingechekt en hebben het overleefd. Zo komt het idd wel heel dichtbij. Haat en angst worden gevoed, op fb is het echt mensonwaardig." Kill them all, gooi er een atoombom op, zend alle bruine terug naar waar ze vandaan komen" enz. Ik vrees dat de muliculturele samenleving heeft gefaald. Voor het grootste deel te danken aan religie mijn inziens. Dat staat trouwens ook in dat boek: verplaats etnisch en religieus verschillende bevolkingsgroepen, meng ze onder elkaar, en er zullen vanzelf spanningen ontstaan. Handig om weten voor de (politieke) dictators, niet? Zonder hun handen vuil te maken ...
Mvg, LD
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Inderdaad, als het westen daar wat te zoeken en te bombarderen heeft, waarom zouden ze dat hier dan ook niet doen? En als ik in mijn eigen huis gebombardeerd wordt, ja dan wil ik het wel een deurtje verder zoeken! Als je het op eigen terrein niet kunt winnen moet je toch echt de doelpalen verplaatsen. Toch raar dat het westen zich altijd zo superieur opdient, maar van de geschiedenis niets leert of niet wil leren. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik het met IS of ISIS eens ben, ik verafschuw elke radicale religie en helemaal indien men deze aan anderen wil opdringen. Ik wil alleen maar zeggen dat de westerse wereld er heel slecht in is om te leren van het verleden. Laat woestijnvolken elkaar lekker uitmoordden, waar maak je je druk om? Maar nee, dan komt het eigenbelang en de geldzucht weer ter sprake! Ik zal echt blij zijn als de olievoorraad in de wereld uitgeput is. Eens zien wat er dan gebeurd. Hoe de verhoudingen dan liggen. Ben oprecht benieuwd!Socratoteles schreef:Je beseft dat de organisatie die deze aanslagen heeft opgeeist, door de EU letterlijk kapot wordt gebombardeerd? Het is maar wat je 'diep buigen' noemt.vegan-revolution schreef:Met een Europese Unie die uitstraalt dat ze diep buigen voor dit soort lieden nodig je eigenlijk tot dit soort daden uitWaarom? schreef:Gelukkig heeft het niets te maken met de Islam of welke religie dan ook........#Sarcasme mode off
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Nogmaals. We roepen met z'n allen heel veel, maar ik weet absoluut niet hoe je hiermee om moet gaan.
Je kunt DE islam of DE moslim de schuld niet geven, zoals je ook de bombardementen op Syrië (EU) de schuld niet kunt geven. Stoppen de aanslagen als de bombardementen stoppen?
Er speelt zo ontzettend veel op dit kleine wereldje...Zoveel mensen met zoveel verschillende achtergronden, meningen, ideeën en overtuigingen. Maar ook grote verschillen (economisch of cultureel) met veel mensen op een kluitje.
En hierdoor vraag ik me werkelijk af, waar dit naar toe moet.
Het leven gaat straks voor iedereen weer gewoon door. Wilders zal ongetwijfeld weer gaan staan blaten en stemmers naar zich toetrekken. Rutte blijft oproepen tot kalmte en we wachten met z'n alleen weer rustig af tot de volgende aanslag gepleegd wordt.
Je kunt DE islam of DE moslim de schuld niet geven, zoals je ook de bombardementen op Syrië (EU) de schuld niet kunt geven. Stoppen de aanslagen als de bombardementen stoppen?
Er speelt zo ontzettend veel op dit kleine wereldje...Zoveel mensen met zoveel verschillende achtergronden, meningen, ideeën en overtuigingen. Maar ook grote verschillen (economisch of cultureel) met veel mensen op een kluitje.
Het leven gaat straks voor iedereen weer gewoon door. Wilders zal ongetwijfeld weer gaan staan blaten en stemmers naar zich toetrekken. Rutte blijft oproepen tot kalmte en we wachten met z'n alleen weer rustig af tot de volgende aanslag gepleegd wordt.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Twitter heeft inderdaad een beperkt aantal karakters. Voor mensen die er goed mee weten om te gaan is het een krachtig medium. Zeker voor jounalisten die "doorlinken" naar goede achergrond informatie. Kan bijna geen krant tegen op. De kunst is om de goede zender(s) te vinden tussen al die achtergrond ruis en stoorinformatie.....FransP schreef:kiks schreef:Ik raad Ivar Mol aan zijn pedagogische kwaliteiten aan te spreken. Maar misschien zijn die wel onvoldoende. Zo'n bericht plaatsen duidt daar imo op.
Groet
kiks
Ik Twitter niet en heb geen facebook of whatsapp.
Is het niet zo dat je met Twitter maar een beperkt aantal tekens kan gebruiken?
Lijkt mij dan heel lastig om de juiste context over te nemen.
Je kan op deze manier iemand die op een moment emotioneel reageert, makkelijk verkeerd beoordelen.
Zou eerst eens afwachten hoe het zich ontwikkeld, of zie ik dat verkeerd?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Je zegt inderdaad veel, maar als je het leest zeg je eigenlijk niets.dikkemick schreef:Nogmaals. We roepen met z'n allen heel veel, maar ik weet absoluut niet hoe je hiermee om moet gaan.

We will dance again!
Okay, we stoppen met actie tegen IS.Socratoteles schreef:Je beseft dat de organisatie die deze aanslagen heeft opgeeist, door de EU letterlijk kapot wordt gebombardeerd? Het is maar wat je 'diep buigen' noemt.vegan-revolution schreef:Met een Europese Unie die uitstraalt dat ze diep buigen voor dit soort lieden nodig je eigenlijk tot dit soort daden uitWaarom? schreef:Gelukkig heeft het niets te maken met de Islam of welke religie dan ook........#Sarcasme mode off
Een paar jaar terug was het motief steeds : de westerse steun aan Israël. Dus we doeken Israel op.
Je suis Charly, al vergeten? Dus we stoppen met de vrije pers en verbieden cartoons over Mohammed.
Daarna stoppen we toerisme van ongelovigen naar Bali of Egypte.
Daarna richten we een islamitische staat in Zuid Thailand en zuid Filipijnen.
Daarna stoppen we met onderwijs in Nigeria.
En we bekommeren ons niet meer om de vernietiging van werelderfgoed in Palmyra of Timboektoe
Misschien stopt het dan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- vegan-revolution
- Superposter
Ja, de EU doet dáár nu iets (de vraag is dan nog steeds hoe effectief dat is, maar ala), maar wat deed de EU daarvóór? En wat was dat voor een raar signaal van de EU hier, door godslasterlijkheid af te keuren? Heeft de EU daar al afstand van genomen?Socratoteles schreef:Je beseft dat de organisatie die deze aanslagen heeft opgeeist, door de EU letterlijk kapot wordt gebombardeerd? Het is maar wat je 'diep buigen' noemt.vegan-revolution schreef:Met een Europese Unie die uitstraalt dat ze diep buigen voor dit soort lieden nodig je eigenlijk tot dit soort daden uitWaarom? schreef:Gelukkig heeft het niets te maken met de Islam of welke religie dan ook........#Sarcasme mode off
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Dan ga ik de politiek in!lost and not found yet! schreef:
Je zegt inderdaad veel, maar als je het leest zeg je eigenlijk niets.
Maar eerlijk is eerlijk: Ik weet niet wat ik hiervan moet zeggen of denken (uit onmacht), maar wil toch m'n ei op de 1 of andere manier kwijt.
Want lees Gerard_M hierboven.
Ook hier proef ik 2 gedachten. Hij heeft gelijk en...hij heeft ongelijk. Ik weet het niet. Mogen wij ons met alles en iedereen bemoeien? Moeten wij toestaan dat mensen ons kunnen vertellen om geen cartoons meer te tekenen? Moeten we IS wel niet bombarderen? De kwestie Israël? Weet jij het?
Einstein/Mick
Einstein/Mick