Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg

Bericht door doctorwho »

Nu even niet schreef:"De ontdekking van Dr. Ryke Geerd Hamer uit Duitsland is een empirisch vastgestelde natuurwetenschap, die sinds 1981 op meer dan 40.000 ziektegevallen op juistheid is getoetst. Empirisch wil zeggen dat het proefondervindelijk, door middel van observatie is vastgesteld.

Dit systeem bevat geen enkele veronderstelling of hypothese. Dit maakt het tot een wetenschap volgens de klassieke begrippen. Bij een wetenschap dient het systeem en zijn facetten op elk eerstvolgend (ziekte-)geval op juistheid controleerbaar en daarbij reproduceerbaar te zijn.

De meeste lichamelijke aandoeningen (ziektes) worden in onze samenleving veroorzaakt door psychische conflicten, die door het onderbewustzijn biologisch worden ervaren en verwerkt.
Zolang deze conflict-situatie blijft voortbestaan, probeert het organisme dit op psychisch en organisch niveau tot een oplossing te brengen.
Het is dus kwakzalverij en bestaat enkel in het hoofd van bedenker en volgers.
Het bevat wel degelijk veronderstelling en hypothese namelijk dat je kanker krijgt van een traumatische ervaring en blijkbaar niet van genetische aanleg replicatie-foutjes als gevolg van overmatig zonnebaden, kettingroken of wonen in een kerncentrale. Verkoudheid, griep, mazelen, ebola, staar, spataderen, reuma, osteoporose allemaal ontstaan door conflicten :^o
Maar kan je een linkje geven naar de methodiek gehanteerd om aan te tonen dat het wel een wetenschap is en geen, zoals het mij lijkt gruwelijke kwakzalverij?
Hieronder vast een kleine handreiking :angel12:
http://www.kwakzalverij.nl/behandelwijz ... etenschap/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Nu even niet
Geregelde verschijning

Bericht door Nu even niet »

Gelukkig zijn er ook altijd intelligente mensen die lezen, maar niet reageren en onder hen zijn er vast een heel aantal die blij zijn met de informatie die ik heb gegeven. Jullie kortzichtige negatievelingen leven maar fijn verder zonder deze kennis. En ik wens jullie veel plezier met jullie eventuele aanstaande ziektes en behandelingen in de reguliere medische wereld.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Nu even niet schreef:Gelukkig zijn er ook altijd intelligente mensen die lezen, maar niet reageren en onder hen zijn er vast een heel aantal die blij zijn met de informatie die ik heb gegeven. Jullie kortzichtige negatievelingen leven maar fijn verder zonder deze kennis. En ik wens jullie veel plezier met jullie eventuele aanstaande ziektes en behandelingen in de reguliere medische wereld.
en ik zal voor je bidden [-o<
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nu even niet schreef: http://www.germaansegeneeskunde.info/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.germaansegeneeskunde.info/verificaties.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je ook een neutrale bron?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Nu even niet schreef:Gelukkig zijn er ook altijd intelligente mensen die lezen, maar niet reageren en onder hen zijn er vast een heel aantal die blij zijn met de informatie die ik heb gegeven. Jullie kortzichtige negatievelingen leven maar fijn verder zonder deze kennis. En ik wens jullie veel plezier met jullie eventuele aanstaande ziektes en behandelingen in de reguliere medische wereld.
Dank je, maar hoe negatief of positief moet je zijn om te denken dat een gesprek van 2 uur mij van een versleten rug af helpt.
Of ben ik ik niet intelligent genoeg?
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Lu Tze

Bericht door Lu Tze »

Houdt twee dingen in de gaten:

-Gezondheidszorg vecht een al verloren strijd. (Je bent sterfelijk, sorry)
-Ook de reguliere gezondheidszorg is mensenwerk.
-Echte wetenschappelijke gezondheidszorg is vrij nieuw, een eeuw geleden was 80% nog klassieke hocus pocus. Evidence Based Medicine is niet voor niks nog steeds een hot topic. (*)
-De meeste artsen zijn geen wetenschappers maar pragmatische techneuten. (En daarom mogelijk betere artsen!)

Dus zelfs de meest reguliere gezondheidszorg is imperfect met imperfecte mensen die imperfecte lichamen in een imperfect universum in leven proberen te houden.

Wat de reguliere gezondheidszorg beter maakt is regulering, controle, verantwoording en openbaarheid van resultaten. Net die dingen waar de alternatieve lobby zich constant aan weet te onttrekken want bij glod het is winstgevend.

(*Breek me de bek niet open over het dualisme in de psychiatrie...)
The secret is not to dream. The secret is to wake up. Waking up is harder. I have woken up and I am real. I know where I come from and I know where I'm going. You cannot fool me any more. Or touch me. Or anything that is mine. (T. Pratchett)
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

FransP schreef: Begeef ik me nu op kwakgebied of is dit het randje ? Kent iemand dit of heeft er ervaring mee?
Ik hoef niets te betalen voor het apparaat, ziekenfonds vergoed.
Op Google kom ik dit tegen.
http://www.pijn.com/nl/patienten/behandeling-pijn/tens/
http://www.neuropathie.nu/plakker-elect ... /tens.html
https://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Afs ... ulatie.htm

Maar ook:
http://skepsis.nl/tens/

Vooral de link naar (elektro)acupunctuur doet mij twijfelen.
Ik heb een ruime ervaring met elektronische apparaten voor diverse doeleinden. De meeste apparaten zo ook de Tens zijn een ontwikkeling afgeleid van Rife technologie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Royal_Raymond_Rife
http://www.rife-healing.nl/
Een andere die op het rantje zit is Huld Clark en de Zapper, een elektronisch apparaatje dat een frequentie opwekt.
Omdat zij zelf in 2009 overleed aan de ziekte van Kahler een aparte bloed bot kanker is het twijfelachtig of zij het goed had met haar Cure for all Disseases of in het Nederlands Handboek zelfgenezing.
https://www.bol.com/nl/p/handboek-zelfg ... 001189082/
Wat ik wel heb uitgevonden is dat met haar elektronische apparaatje de Zapper wratten verdwijnen.
Dat de Tens pijn verlichtend kan werken is wel mogelijk, dat het mensen helpt blijkt uit het feit dat de verzekering het vergoed.
Ik heb zelf een hele serie elektronische apparaten, niet de Tens, waar ook frequenties tegen pijn me kunnen worden opgewekt, en die lijken ook te helpen Zo ook frequenties waar je bloedsuiker van omlaag gaat, wat ik aan de hand van een proef die ik met mijn vader heb gedaan kan bewijzen dat werkt.
Dat werd gedaan met een apparaat dat GB4000 wordt genoemd.
http://www.thegb4000.com/
Er valt nog veel te ontdekken, maar een aantal zaken is voor mij een bewezen feit.

Even over je gewicht verlies, hoe verlies jij je gewicht? Braken? Diaree? Droog je er bij uit of is het een waste syndroom waarbij vet en spierweefsel verdwijnt als sneeuw voor de zon?
Ik wil niet lullig over komen, of je nodeloos bang maken, maar heb je ook een hiv test ondergaan?
Ik lees vele onderzoeken, maar mis een bloed test.
Ik geloof niet alles maar ben noodgedwongen aan het experimenteren geslagen omdat er geen enkel goed vooruitzicht was. Als je goed leest en verder zelf onderzoekt kom je wellicht net als ik een paar bruikbare adviezen tegen die dan van een website komen in plaats van de dokter. Dat kan geen kwaad als het voor jezelf of anderen goed doet.
En ja met de jaren komen de ongemakken van lang geleden er uit... Ook zwaar werk en afkeuring achter de rug.

oh ja, voor een aantal effecten van elektronische apparaten is een bepaalde frequentie nodig die door het lichaam wordt gezonden.
En nog een andere frequentie gebruiker is Georg Lakhovsky
http://multiwaveoscillator.nl/en/science
Maar die meneer onder aan de pagina, Hessel Hoornveld, is mijn eerste elektronica "dealer", ik ben van mening dat de man niet echt weet waar hij mee bezig is, toch heb ik daar de Zapper vandaan waarvan ik heb gezien dat die over tijd wratjes laat verdwijnen. Maar die man is over het randje.
Als de Tens alleen een gelijk stroompje afgeeft, kan hij niet echt werken in ons lichaam. Stroom kiest de minste weerstand, en voor een gelijkstroom zijn dat onze bloedbanen. Lichaamscellen reageren als condensatoren, de geliefde weg van een wisselstroom, als je dus al zenuwcellen wilt bereiken moet je al een frequentie gebruiken, dat is het ware technische onderdeel van deze apparaten.
Sterkte.
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

Nu even niet schreef:En ik wens jullie veel plezier met jullie eventuele aanstaande ziektes en behandelingen in de reguliere medische wereld.
Dank je, dat gaat wel lukken :lol:
Vergeet te melden dat om een gescheurde aorta te voorkomen ik toch maar op de reguliere medische wetenschap heb gegokt 8*)
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Robo schreef: Ik heb zelf een hele serie elektronische apparaten, niet de Tens, waar ook frequenties tegen pijn me kunnen worden opgewekt, en die lijken ook te helpen Zo ook frequenties waar je bloedsuiker van omlaag gaat, wat ik aan de hand van een proef die ik met mijn vader heb gedaan kan bewijzen dat werkt.
Dat werd gedaan met een apparaat dat GB4000 wordt genoemd.
http://www.thegb4000.com/
Er valt nog veel te ontdekken, maar een aantal zaken is voor mij een bewezen feit.
Een bewezen feit omdat het je vader geholpen heeft is wat mij betreft nogal voorbarig. Kan aan zoveel zaken gelegen hebben.
Zo'n apparaat is ook behoorlijk prijzig zag ik. Is er wetenschappelijk onderzoek over dit apparaat?

Je vind ook dat iets helpt omdat de verzekering betaald? Ik heb eens op aandringen van mijn vrouw acupunctuur (wordt ook betaald door verzekering) gehad.
Waarschijnlijk omdat ik zeer sceptisch was had het geen enkele uitwerking. Is anekdotisch bewijs dat het niet werkt.
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

Een bewezen feit omdat het je vader geholpen heeft is wat mij betreft nogal voorbarig. Kan aan zoveel zaken gelegen hebben.
Zo'n apparaat is ook behoorlijk prijzig zag ik. Is er wetenschappelijk onderzoek over dit apparaat?

Je vind ook dat iets helpt omdat de verzekering betaald? Ik heb eens op aandringen van mijn vrouw acupunctuur (wordt ook betaald door verzekering) gehad.
Waarschijnlijk omdat ik zeer sceptisch was had het geen enkele uitwerking. Is anekdotisch bewijs dat het niet werkt.
Het heeft mij ook geholpen, ik kan bij wijze van spreken de test nu herhalen en laten zien dat het bloedsuiker gehalte ervan omlaag gaat, ook in gezonde mensen, in iedereen. Er wordt heel beperkt onderzoek gedaan naar een aantal frequenties. Deze techniek wordt ook enorm tegen gewerkt door de grote farmaceuten. Als ik reken dat mijn zoon volgens de prognose niet langer dan een jaar te leven had en hij toch nog 3 jaar heeft overleefd heb ik voor een deel wel degelijk te danken aan deze frequentie techniek, bewijzen? Nee dat kan ik niet, maar mijn vrouw was er de hele rit bij, zij kan bevestigen dat dit niet een verzinsel was. Naast elektronische instrumenten heb ik mij op zelf kweken van Kombucha gelegd, we hebben hier zelfs een eigen winkeltje in gehad in Noord Scharwoude. Omdat je eigen kind voor alles gaat, althans dat was bij mij zo, heb ik mijn schip verkocht en heb zo diverse apparaten kunnen aanschaffen waarvan de GB4000 en de Zapper wel degelijk veranderingen hebben laten zien, alle andere apparaten die bijvoorbeeld meneer Hoornveld verkoopt, evenals zijn colloïdaal water, dat is een scam, ik ben ook hier mee bezig geweest, maar echt colloïdaal zilver opgelost in gedestilleerd water krijgt een gelige kleur. Dus ik heb ingezet op goede supplementen, elektronische apparatuur en colloïdaal zilver om het leven van mijn jongen zo aangenaam mogelijk te maken.
Hoornveld verkocht mij een MORI Molecular Oscillation Resonance Instrument. Wordt inmiddels niet meer verkocht, maar koste veel en heeft niet aantoonbaar iets gepresteerd. http://skepp.be/nl/apparatuur/mori-resonantie Dit is dan zo'n ding waarmee ik mij belazerd voel... De Zapper, het colloïdale zilver, de GB4000, de kombucha, de supplementen, het is niet eenvoudig te stellen aan welk van alles ik het meest heb gehad. Wel meen ik dat een aantal frequenties zich bewezen heeft, AIDS en kanker overwinnen zit er nog niet in zonder degelijk onderzoek. Als ik de indruk heb dat iets niet werkt, werkt het vaak inderdaad ook niet. Acupunctuur, acupressuur, werken bij mij ook niet. Dat frequenties invloed hebben op ons lichaam is wel een bewezen feit. Of iets helpt als de verzekering betaald weet ik niet, als mensen lang genoeg wordt wijsgemaakt dat het werkt zal het voor een bepaalde groep wel zo zijn. Er zijn echter vele soorten pijn, ook psychosomatische, en voor deze laatste groep zou het kunnen werken.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Ben op moment ziek ( grieperig).
Ten tijde van het begin van mijn darmproblemen ben ik zo vaak bij de bloedcontrole geweest, dat ik dacht dat ik lek was. :) .
Ik had voornamelijk diarree en moest vaak rennen naar toilet, wat op de camping nog wel eens ( bijna ) misging. Ik voelde me een kleine jongen.
Afgelopen september/oktober weer een antibiotica kuur gehad omdat het weer even mis was.
Ik ben kort geleden weer op bloed gecontroleerd en is (weer) ijzer tekort vastgesteld.
Nu weer een kuur met ijzertabletten.

Met mijn rug gaat het met vlagen goed en slecht. Ik ben in ieder geval blij dat ik (nog) niet een scootmobiel nodig heb.

groet en plezierige dagen.
die er niet is,
maar hem toch vind.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Robo, ik begrijp dat als je kind doodziek is je alles wil proberen om het weer beter te maken, dat je dan zelfs je boot verkoopt als dat daarvoor nodig is. Als er geen meelezers waren die misschien overwegen om dan ook maar zo'n machine aan te schaffen en die geen boot hebben om te verkopen en die misschien schulden daarvoor aangaan, zou ik het er misschien bij laten.
Maar ik denk toch dat het kwak is.
Electronics Australia magazine, which has been campaigning against the gadgets, analysed one and found that it consisted of a nine-volt battery, some wiring, a switch, a timer and two short lengths of copper tubing - components worth about $15. The electrical current delivered was "almost undetectable" and unlikely even to penetrate the skin, let alone kill any organism.
http://skepp.be/nl/apparatuur/rife-machines" onclick="window.open(this.href);return false;

Het betreffende apperaat is al bijna honderd jaar geleden uitgevonden dus was het allang uitgebreid gebruikt in de medische wereld.
De pharmaceutische industrie had dat nooit tegen kunnen houden.
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

FransP schreef:Ten tijde van het begin van mijn darmproblemen ben ik zo vaak bij de bloedcontrole geweest, dat ik dacht dat ik lek was.
Dat bedoel ik, waar is op gecontroleerd? Ik meen dat een hiv test onder privacy regels valt, en dat je daar zelf om moet vragen, dat is althans mijn ervaring. Ik vraag het omdat ik maar een klein aantal aandoeningen ken die groot gewicht verlies verklaren, alhoewel een lintworm ook veel kan stelen. Ik zou met de klachten die je noemt niet veel risico's nemen en aandringen op vervolg onderzoek of second opinion in andere instelling. Als je een werkelijk goede diagnose hebt is het eenvoudiger om passende en werkzame hulpmiddelen te vinden, naast reguliere medicatie.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Mijn problemen zijn bekend, diverticulose aan de dunne darm. ( normaal komen ze voor in de dikke darm.)
Daardoor was ik zwaar aan de diarree, meerdere malen per dag en daardoor slap en geen eetlust.
Nu gaat het een stuk beter al moet ik oppassen wat ik eet. bv frituur en teveel zemelen. We zijn nog aan het onderzoeken waar ik op reageer en ook de hoeveelheid.
En verder heb ik geen reden om te laten onderzoeken op hiv.
Wel wil ik een volgende keer opperen of ik misschien een zwakke darmwand heb waardoor de uitstulpingen ontstaan en kapot maakt, waardoor ik regelmatig bloedingen heb, lijkend op bloedende aambeien. ( waardoor ik waarschijnlijk chronisch bloedarmoede heb, ik heb al eens een ijzerinfuus gehad. Nu dus weer een kuur met ijzerpillen. Zware ijzerpillen verdraag ik niet, dus krijg nu lichte kuur.)
die er niet is,
maar hem toch vind.
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

Fish schreef:
Maria schreef:Acupunctuur punten hebben een lagere elektrische weerstand dan de meeste willekeurig gekozen andere punten op de huid.
Is dat zo? :?
Dat is zo.
Plaats reactie